Každý strážnik a každá upratovačka nás osobne pozná

Spoločnosť AMG Security má po 9 rokoch činnosti, v roku 2020, už približne 300 zamestnancov. Strážnik a upratovačka sú najčastejšie pracovné pozície vo firme, pretože jadrom práce sú bezpečnostné služby a upratovacie služby. O tom ako sa zamestnanci v súčasnosti hľadajú a aká je práca s ľuďmi sme sa rozprávali so spolumajiteľmi AMG Security, s.r.o. Norbertom Matyšekom a Michalom Antaliczom. Ako by ste svoju firmu ohodnotili kvalitou zamestnancov? Norbert Matyšek Sú zodpovední aj loajálni. Bývajú ustrojení tak, ako požadujeme. Strážnici majú uniformy, pani upratovačky majú takisto firemné pracovné oblečenie. S väčšinou zamestnancov sme spokojní. Samozrejme, vždy sa nájde aj niekto, kto nás nepríjemne prekvapí. Každý strážnik a každá upratovačka musia mať rovnošaty AMG Security? Norbert Matyšek Všetci majú naše označenie a naše rovnošaty. Nech pracujú kdekoľvek na Slovensku, v akomkoľvek objekte, sú označní naším logom ako naši zamestnaci, aj keď pracujú u klienta. Ako vyberáte zamestnankyne a zamestnancov na pozície strážnik a upravačka? Norbert Matyšek Robíme s nimi pohovory a zavážia odporúčania. Prevažne získavame kontakty na potenciálnych zamestnancov a zamestnakyne cez odporučenie. Ale v druhom rade využívame aj inzeráty. Čo je pre vás dôležité na človeku, keď si vyberáte koho zamestnáte? Aby ste, ako spomínate, neboli neskôr nepríjemne prekvapení Norbert Matyšek Kľúčové požiadavky sú stále rovnaké, aby sa správali vhodne pre danú pozíciu; spoľahlivosť, zodpovednosť, dochvíľnosť a vzhľadom na charakter práce a našich klientov, musia byť aj bezúhonní. Každý povie, že vie zvládať stres, je zodpovedný a dochvíľny. To je na výbere zamestnancov ťažké práca s ľuďmi. Niekedy nevidíte človeku do duše, neviete ho prečítať. Veľmi dôležité je, aby sme si vedeli overiť minulé skúsenosti zamestnanca. A potom je to už aj na akejsi intuícii. Neexistuje úplne presný nástroj ako vyfiltrovať istú osobu. Je to veľmi náročné. Michal Antalicz Keď sme prijímali ľudí sem do kancelárie, najprv sme riešili životopisy. Každý nám doniesol zoznam toho, čo všetko absolvoval, aké má kurzy a školy. Papier znesie všetko. Ale v praxi, bol ten človek potom nepoužiteľný. Preto nás od určitého momentu prestali zaujímať životopisy. Nezaujímajú nás papiere, ale to, aký je človek po ľudskej stránke a či je po pracovnej stránke šikovný, vie komunikovať, snaží sa, dobre sa nám s ním pracuje. To isté aj s upratovaním. Spýtate sa ženy na pohovore, či má skúsenosti s upratovaním a ona vám povie, že samozrejme, že má, „ktorá žena nemá skúsenosti s upratovaním?“. No upratovať doma 50m2 je jedna vec, ale keď dostanete poschodie, ktoré má 400m2 a máte na to určitý čas, je tam 30 kancelárií, sú tam koberce… Neskúsená upratovačka, sa po prvom dni zblázni a nevráti sa už do práce. Je potrebné mať v práci systém. Skôr nás zaujímajú overiteľné skúsenosti zamestnancov, referencie, ich bezúhonnosť a kvalita ich práce. Majú aj strážnik a upratovačka možnosť nejakého kariérneho rastu? Michal Antalicz Ak sú obzvlášť spoľahliví, môžeme ich presunúť k náročnejšiemu klientovi. Napríklad, také upratovačky ktoré sú naozaj dobré, dávame k VIP klientom, kde môže byť práca menej náročná a nie je jej toľko, ale na druhej strane si to vyžaduje určité vystupovanie a úplne stopercentnú zodpovednosť. Potom majú aj vyššie platové ohodnotenie. Vy dvaja zrejme veľa cestujete, aby ste boli neustále v kontakte s toľkými zamestnancami… Norbert Matyšek Samozrejme, sme v kontakte s ľuďmi neustále aj inými cestami, ale lepšie je, keď za nimi aj osobne chodíme. Každý zamestnanec vie, kto sme, kto sú ich šéfovia. Nechodíme len za objektovými manažérmi. Nesedíme len v kancelárii, ale všetci zamestnanci nás reálne aj vídajú a poznajú nás. Z toho veľkého počtu zamestnancov, 99% nás pozná a my poznáme ich. Michal Antalicz Máme podelené regióny. Kolega má na starosti stred a východ Slovenska a pozná každého jedného svojho zamestnanca a ja rovnako v Bratislave. Ale je istá hranica, kedy to už možné nebude. Keď budeme mať tých zamestnancov 500 alebo 1000, už to takto nemožno zvládať. Tam už by sme museli pristúpiť k rozšíreniu o jeden level manažmentu. Norbert Matyšek Nie sme si istí, či to chceme. Lebo by sme si radšej zachovali práve tú ľudskosť k zamestnancom. Prevažne raz za mesiac, alebo raz za dva mesiace, sme v kontakte s každým naším pracovníkom. Keď idem za vedúcim, objednávateľom, obchodným partnerom, keď už som tam, idem aj za každým zamestnancom a aspoň ich pozdravím a porozprávam sa s nimi. Každý chce niečo svoje povedať. Vypočujeme si ich. A keď sú nejaké veci, ktoré naozaj už nevie vyriešiť ich kontrolór objektový manažér, tak potom už aj my dvaja zasiahneme a nájdeme riešenie. Byť v kontakte s ľuďmi je pre nás dôležité. A to sa nám aj vypláca. Vtedy sú zamestnanci loajálni. Nie je to vzťah len cez číslo cez peniaze. Ako komunikujete s vaším klientom o jeho vzťahu s koncovými zamestnancami? Norbert Matyšek Keď ideme pozrieť našich obchodných partnerov, riešime s nimi aj nejaké výhrady, nezhody. Častokrát musíme byť akýsi hromozvod a nájsť zlatú strednú cestu a kompromis. Lebo je to stále práca s ľuďmi. Nerobíme v pekárni, že vyrobíme rožky a zákazník si ich kúpi v pultovom predaji. Jednoducho, u nás prácu robia ľudia a je to služba. S každým z nich musíme byť v kontakte a dohliadať na kvalitu vzťahov, byť prostredníkom. A základ, čo je alfa a omega, je komunikovať. Či je to náš obchodný partner alebo strážnik a upratovačka. Ako sa vám, ako zamestnávateľom, presadzujete popri veľkých hráčoch nadnárodných korporáciách v oblasti SBS a upratovacích služieb? Norbert Matyšek Máme skúsenosť, že ľudia nemusia preferovať len veľké firmy, práve naopak. Aj keď sa rozprávame s obchodnými partnermi a so zamestnancami, oceňujú, že sú priamo s nami v kontakte že sa stretneme a riešime spolu situácie. Ľudskosť zamestnávateľa a človečina je u nás v tom, že neriešime veci len cez telefón, ale že vieme za každým zamestnancom aj prísť a sme fyzicky spolu v kontakte. Je to taká moja srdcovka. A vidím, že či je to pán strážnik alebo pani upratovačka, inak sa potom aj k práci postavia.

prejsť na článok

História kaviarní Starbucks

Starbucks je jedným z najväčších reťazcov kaviarní na svete. Spoločnosť Starbucks a jej slávne nápoje vrátane Pumpkin Space Latte pozná asi každý, ale len málo ľudí pozná pozadie vzniku spoločnosti Starbucks.

prejsť na článok

Blondínka upratovačka

Šéf prijme blondínku ako upratovačku a hneď jej zadá robotu: - Umyte podlahu vo výťahu! Blondínka na to: - Na tomto poschodí, alebo na všetkých?

prejsť na článok

Čo potrebuje upratovačka vo firme: upratovaciu komoru aj vozík

Aby išla upratovačke (či upratovačovi) práca od ruky a kancelária sa blýskala, musí mať dobré zázemie. Upratovaciu komoru, do ktorej sa vojde všetko náčinie na upratovanie – zásoby čistiacich prostriedkov vrátane upratovacieho vozíka. Poradíme, čo v uprat

prejsť na článok

V KOŠELI OD FASHIONFORMEN SA CÍTIŠ SUPER KAŽDÝ DEŇ

Potrebujete košeľu? Jedna určite nestačí. Každá príležitosť je špecifická, a preto s jedným modelom košele v šatníku nie je možné vyhovieť všetkým formálnym požiadavkám. Každý muž by mal vlastniť najmenej tieto 3 druhy košele: formálne, business a voľnoča

prejsť na článok

Upratovacie vozíky pre lepšiu hygienu

Upratovacie vozíky umožnia Vašej upratovačke rýchlejšie upratať priestor a nielen to. Vďaka tomu, že bude mať všetko po ruke, môže na každý čistený povrch použiť správny prípravok či pomôcku. Čo je hlavne pre túto dobu aktuálne môže mať pri sebe nielen b

prejsť na článok