Čo je to Pitch alebo​ ako rýchlo zaujať investora?

Definícií je zopár, no v skratke si po týmto pojmom možno predstaviť krátku reč / prezentáciu, ktorou chcete niekoho o niečom presvedčiť. Najčastejšie sa s ňou možete stretnúť v situácii, keď majitelia firmy chcú osloviť investora a získať investíciu pre svoju firmu. Poznáme tiež jeho stručnejšiu verziu ako "elevator pitch". Krajšie povedané, pitch je: príležitosť komunikovať vašu víziu pred niekým, nie je to však príležitosť na zodpovedanie všetkých informácií hneď na mieste, o pritiahnutí pozornosti poslucháčov na vašu myšlienku / víziu šanca vytvoriť dôveru (samozrejme na zákalde reality). Aký by mal byť ? Mal by: pútavo vizualizovať “váš príbeh”, neprezentovať žiadne tabuľky, zaostrovať na správne informácie.​ Pamätajte si, že pitch má pritiahnuť pozornosť a vyvolať v poslucháčovi zvedavosť vedieť viac. Je to “predstavenie”, potrebuje tréning. Nechoďte príliš do hĺbky a nezaoberajte sa podrobnosťami. Menej je viac. Ak je váš pitch zaujímavý, určite dostanete príležitosť predstaviť viac detailov neskôr. Pitch má základnú štruktúru, ktorá može vyzerať napríklad takto: Úvod Otázka “na začiatok” – vždy majte na pamati, pre koho robíte pitch, resp. čo od neho chcete (investor – peniaze a koľko a na čo, médiá – spolupráca, a iné. Pomenujte Pitch – napr. “sme reštaurácia v štýle Uber”. Nech je to krátke, zapamätateľné a zrozumiteľné. Momentum – niečo výrazne pozitívne na vašom projekte, napr. kúpili sme pozemok, máme partnerstvo s …, overili sme prototyp na trhu, získali sme tieto ocenenia, … Trh Definujte trh – hlavne: kto bude potrebovať váš produkt, aký veľký je tento trh, ako uspokojíte túto potrebu práve vy, ako zapadnete na trh. Problém – kto a aké má špecifické problémy, ktoré chcete riešiť. Súčasné riešenia – kto v súčasnosti poskytuje riešenia problému, aké sú pozitíva a nedostatky riešení. Vaše riešenie – radšej ukážte obrázky než slová, zdoraznite skúsenosti. Biznis model Biznis model – ako bude váš projekt “vyrábať” peniaze, ako budú “vznikať” príjmy. Čo bude za rastom vašich príjmov ? Team – duša projektu. Veľmi dôležité. Použite obrázky. Aké sú relevantné skúsenosti členov teamu, predchádzajúce úspechy? Máte kľúčových parnerov (napr. médiá, investor, poradca, …) Finančné čísla – aké sú vaše projekcie príjmov, výdajov, EBITDA. Žiadne detaily, ale nech sú čísla realistické. Na akých predpokladoch sú postavené ?

prejsť na článok

Ako priebeha investičný proces

Pripravili ste si Pitch. Podarilo sa vám osloviť investora. Zaujať jeho pozornosť. Verte však, že je to len malá časť toho, čo vás s najväčšou pravdepodobnosťou neminie. Investičný proces od momentu prvého stretnutia podnikateľa s investorom až po uvoľne

prejsť na článok

Elevator Pitch

V startupovej komunite je pojem „elevator pitch“ známy. Mať 30 sekúnd na to, aby ste sa odprezentovali a oslovili potenciálnych zákazníkov, investorov v mnohých prípadoch musí úplne stačiť. Treba vedieť komunikovať výstižne, jasno a pútavo. Cieľom worksho

prejsť na článok

Peniaze na začiatok podnikania ako získať investora?

Na začiatok podnikania, ako každý podnikateľ, budete potrebovať nejaký ten kapitál. Ten bude slúžiť na nakúpenie tovaru, vybavenie kancelárie, pre zamestnancov, marketing alebo vytvorenie webovej stránky. No a ako získať investora, ak vám banka nechce pos

prejsť na článok

Akcie rastú, rýchlo nakupujme!

Trhy sa posledné dni akoby zbláznili a začali nám pekne stúpať. Už som zaregistroval klasickú chybu poradcov aj bežných ľudí, aby sme rýchlo nakupovali akcie, kým rastú. Tak sa na to pozrime čo sa vlastne deje.Na prelome mesiacov sa konalo zasadnutie FED-

prejsť na článok

Ako sa nebáť napísať podnikateľský plán

Stále rozmýšľame ako vám to zjednodušiť. Ako čo najľahšie napísať podnikateľský plán, a pritom v ňom obsiahnuť všetko podstatné. Keď ho píšem pre vás, začnem tým, že si vás vypočujem. Následne „vyrobím“ osnovu alebo štruktúru, ktorú začnem napĺňať. Exist

prejsť na článok