Čo je SEO a ako pomôže Vášmu podnikaniu

SEO je skratka anglického „search engine optimization”. V slovenskom prostredí sa používa „optimalizácia pre vyhľadávače” alebo niekedy „seo optimalizácia”. Sú to metódy, ktoré vám pomôžu sa dostať na popredné miesta vo vyhľadávačoch a priviesť z nich na svoj web organickú, teda neplatenú návštevnosť. SEO vám pomôže nielen zvýšiť počet návštev, ale tiež ich skvalitniť –⁠ privediete takých návštevníkov, ktorí sa o vaše služby alebo produkty naozaj zaujímajú a potenciálne majú záujem si ich kúpiť. Optimalizáciou stránok môžete docieliť aj to, že zákazníci na vašom webe dlhšie zostanú, zvýšite povedomie o vašej značke, zlepšíte konverzný pomer, zvýšite zisk atď. SEO je vlastne súhrn odporúčaní a metód, vďaka ktorým môžete naštartovať svoj biznis online. Podiel Slovákov, ktorí nakupujú produkty a služby cez internet, sa neustále zvyšuje. Online prezentácia sa tak stáva čoraz dôležitejším artiklom v skladačke podnikateľského úspechu. Mať webové stránky a profily na sociálnych sieťach ale samo o sebe nestačí, ak ich navštevuje málo ľudí, teda málo potenciálnych zákazníkov. Aby ste ich na ne dostali, musia vás ľahko nájsť. S tým vám pomôže SEO. (tvorba web stránok). Organická vs. platená návštevnosť z vyhľadávačov Čím ďalej viac ľudí si pred nákupom robí prieskum na internete, a to aj v prípade, že nakoniec nakúpi v kamennom obchode. Na slovenskom trhu na to najčastejšie použijú Google alebo Zoznam. Užívateľ napíše dotaz do vyhľadávacieho riadku a vyhľadávač zobrazí výsledky, ktoré vyhodnotia ako najlepšie odpovede. Čím vyššie sa váš odkaz umiestni, tým väčšia je šanca, že si vaše stránky návštevník otvorí. Organické výsledky nie sú spojené s platbou za kliknutie. Za dobrú pozíciu vo vyhľadávaní tiež neplatíte, k tomu vám pomôže práve SEO Platená reklama (PPC) sa zobrazuje nad organickými výsledkami, teda hneď pod vyhľadávacím riadkom, prípadne aj dole na stránke, a je vždy označená. Za kliknutie z reklamy na váš web ale budete musieť zaplatiť. Áno, platené výsledky sa zobrazujú nad tými organickými. Možno vás napadne, prečo by ste teda mali tráviť čas optimalizáciou, keď vás potom aj tak preskočia tí, ktorí zaplatia. PPC reklama skutočne rýchlo zdvihne návštevnosť, lenže akonáhle ju prestanete platiť, počet návštevníkov rovnako rýchlo zase spadne. Na druhej strane dobre optimalizované stránky vám prinesú možno pomalší, ale o to trvalejší nárast. Navyše v prospech organiky hovoria aj štatistiky správania užívateľov: 94% kliknutí vo vyhľadávaní vedie na organické výsledky Stránky na 1. až 3. pozícii vo vyhľadávaní generujú mieru prekliknutia 36 % Približne 32 % všetkých kliknutí vedie na stránku, ktorá sa v organizácii umiestnila prvá 67,6 % všetkých kliknutí vedie na prvých 5 organických výsledkov 49 % marketingových pracovníkov uvádza, že organické vyhľadávanie má najlepšiu návratnosť investícií zo všetkých marketingových kanálov Najlepšie je samozrejme mať podchytené oboje. SEO vám pomôže dosahovať dobré pozície vo vyhľadávaní a prinesie dlhodobý prílev relevantných návštevníkov. Vďaka PPC zase môžete hneď reagovať na dianie, propagovať akčné ponuky, cieliť presne na tých zákazníkov, ktorých chcete, a rýchlo otestovať, čo najlepšie funguje a prinesie vám späť vynaložené peniaze. 5 SEO tipov, s ktorými môžete začať hneď Spôsobov, ktorými môžete svoj web optimalizovať, je mnoho. Niektoré sa naučíte rýchlo a zvládnete ich sami, iné môžu byť komplikovanejšie a bude sa vám hodiť pomoc. A samozrejme je pár takých, s ktorými môžete začať hneď teraz. Zistite, čo vašich zákazníkov zaujíma Pokiaľ budete používať výrazy, ktoré nikto nehľadá, tak vás tiež nikto nenájde. Tie správne bud už poznáte alebo si necháte vypracovať analýzu kľúčových slov. Vybrané slová a frázy pridajte na svoj web, pracujte s nimi, vytvorte k nim obsah. Najrýchlejšie vám poradí našepkávač – akonáhle začnete písať otázku do vyhľadávacieho riadku, vyhľadávač vám ponúkne často hľadané frázy, ktoré súvisia s tým, čo hľadáte. Tieto frázy vám napovedia, čo ľudí o vašom produkte alebo službe zaujíma a mohlo by ich na vašu stránku priviesť. Súvisiace vyhľadávanie nájdete aj v dolnej časti stránky s výsledkami. Pomôžu vám tiež nástroje na plánovanie kľúčových slov ktoré používajú SEO konzultanti, ale tie najlepšie sú samozrejme aj drahé. V nástroji potom zadáte slovo a vypadne vám nielen priemerný počet hľadaní, ale aj zoznam podobných výrazov, ktoré používatelia vyhľadávajú. Tvorte prehľadný a užívateľsky zaujímavý obsah Ľudia na webe čítajú inak. Dá sa povedať, že vlastne ani nečítajú, ale skenujú a rýchlo očami hľadajú, čo ich zaujíma. Aby ste ich na stránkach udržali, musíte im to uľahčiť. Tvorte obsah, ktorý je zaujímavý pre vašich zákazníkov a odpovedá na ich otázky. Rozhodne sa vyhnite kopírovaniu z iných webov. Vyhľadávače to spoznajú a budú uprednostňovať originál. Využívajte obrázky, videá alebo grafiku. Dlhší text čleňte vizuálnymi prvkami, ako je vytučnenie, odrážky, nadpisy a pod. Vďaka tomu môžu návštevníci preletieť obsah očami a rýchlo nájsť, čo hľadajú. Pozrite sa, či je váš web responzívny Počet ľudí, ktorí chodia na internet cez mobil, neustále stúpa. Preto je dôležité, aby sa vaše stránky mobilným zariadeniam prispôsobili a dobre sa čítali aj na malej obrazovke. Pokiaľ váš web nie je responzívny, návštevníkom to jeho prehliadanie znepríjemní. A o veľa z nich môžete prísť, skrátka pôjdu inam. Vyhľadávače to vedia, a preto lepšie hodnotia webové stránky, ktoré sú responzívne a mobilom sa prispôsobujú. Uistite sa, že máte stránky zabezpečené Skontrolujte, že váš web je na zabezpečenej https doméne. Poznáte to podľa zámku vedľa adresy vášho webu. Pokiaľ ho vidíte, znamená to, že prenos dát na vašich stránkach prebieha bezpečne. Bezpečnosť je dôležitá nielen pre vašich zákazníkov, ale oceňujú ju aj vyhľadávače, ktoré zabezpečeným stránkam dávajú prednosť pred nezabezpečenými. Zabezpečenie webu teda nielen zvyšuje jeho dôveryhodnosť pre užívateľov, ale pomôže vám aj so SEO. Návštevník až v prvom rade Myslite na svojich zákazníkov. SEO je síce optimalizácia pre vyhľadávače, aj tá ale vychádza zo správania užívateľov a zameriava sa na ne. Sú to koniec koncov oni, kto si nakoniec váš výrobok alebo službu kupuje. Tak na ne nezabúdajte a tvorte svoj web tak, aby bol pre nich prínosný a ľahko ovládateľný. The post Čo je SEO a ako pomôže Vášmu podnikaniu appeared first on Marketier.

prejsť na článok

Ako aplikácie pomáhajú aj malému a strednému podnikaniu

Dosť veľa podnikateľov – obzvlášť tých s menším obratom – stále verí, že pre propagáciu na internete stačí mať Facebook stránku. Je

prejsť na článok

Biznis je aj o cestovaní – viete, čo všetko má spĺňať váš kufor, aby ste svojmu podnikaniu robili dobré meno?

Služobné cesty nie sú pre podnikateľov žiadnou novinkou. Väčšina ich absolvuje aj niekoľko v priebehu mesiaca a my vám v nasledujúcich riadkoch poradíme, na čo všetko by ste mali myslieť predtým, než sadnete do taxíka na letisko. Začnite uzavretím spoľahl

prejsť na článok

Umelá inteligencia v marketingu áno, alebo nie?

Moderné trendy sa nevyhýbajú ani podnikaniu. Je to tak hlavne preto, lebo trendy upravujú aj správanie zákazníkov. Rátať s tým musia nielen firmy, ale aj podnikatelia, ktorí vymýšľajú nové stratégie v oblasti reklamy. Môže v tom umelá inteligencia pomôcť,

prejsť na článok

Lebo si ženy veľmi vážime

Všetky ženy si zaslúžia byť milované. Každé kurča si zaslúži byť grilované. Vezmi k nám svoju prvú dámu, a ak treba, tak aj jej mamu. Drahé ženy, pripravili sme pre Vás malé prekvapenie ku Vášmu sviatku. Každá z Vás, ktorá k nám zavíta 8.3. osobne do

prejsť na článok

Čo vám pomôže zviditeľniť sa v tak veľkej konkurencii?

Podnikateľské prostredie je dlhodobo hodnotené ako veľmi zlé a mnohí podnikatelia s tým len súhlasia. Byrokracia na úradoch a minimum vecí, ktoré môžeme vybaviť online, odrádzajú nádejných podnikateľov od založenia firmy. Ak už ale podnikáte, čo by vám mo

prejsť na článok