CHIPTUNING – zvýšenie výkonu motora, zníženie spotreby

Čo je Chiptuning? V č ina automobilov je vybaven riadiacou jednotkou tzv. ECU (Electronic Controll Unit), ktor ma za lohu za pomoci v nej uložen ho programu (EEPROM pam ť) riadiť prev dzku motora. Riadiaca jednotka je ak si poč tač, ktor za pomoci r znych čidiel a sn mačov upravuje cel chod motora, napr klad vstrekovanie paliva a v etko s t m spojen . Jedn sa vlastne o ak si pravu softv ru v riadiacej jednotke motora, ktor už v sučastnosti m každ auto.Optimaliz ciu a z sahom do tejto riadiacej jednotky je možn bezprobl movzv iť v kon až o 35% a kr tiaci moment až o 40% smerom nahor. Hlavnou podstatou chiptuningu je, že sa nejedn o žiadnu mechanick oper ciu v motore. smev na tv ri V m vyčar okrem spom nan ho n rastu kon aj spotreba, ktor p jde po nachipovan približne o 5-15% smerom nadol. Pre koho je chiptuning určen ? Každ z na ich z kazn kov je jedinečn a nieč m odli n . S to predov etk m mlad vodiči, ktor t žia po v konnostne zdatnom aute z ohľadom na cenu. Preto sa pre nich stal chiptuning tou najlep ou a najjednoduch ou voľbou ako pridať p r kon svojmu tvorkolesov mu mil čikovi. Ďal ou skupinou z kazn kov s bežn vodiči, ktor očak vaj pri predbiehan istotu vozidla ktor maj pod rukami. Nesmieme tiež zabudn ť aj na skupinu z kazn kov, ktor maj z ujem u etriť nejak to euro za pohonn hmoty. A v neposlednom rade s to vodiči autobusov a kamionisti, ktor m v kon ťahača či autobusu nepostačuje. To znamen , že hlavne pre veľkoobjemov d zlov agreg tyje pr ve chiptuning vynikaj cou voľbou, ako zn žiť spotrebu paliva. Prečo pr ve chiptuning? Keďže sa automobilov v robcovia snažia spraviť ak si kompromis vo v konoch motorov, či už kv li emisn mi limitom, pohonn m hmot m alebo r znym servisn m z ležitostiam, tak motory, ktor vyr baj maj r znu softv rov verziu vzhľadom na krajinu do ktorej je motor určen . Pr ve preto motor využ va iba cca 50-65% svojho celkov ho potenci lu. To n m zaruč možnosť upraviť vlastnosti motora len za pomoci modifik cie softv ru a to bez po kodenia či zn ženia životnosti motora. Ako sa spr va vozidlo po prave? Hlavnou v hodou je lep ia odozva plynov ho ped lu, razantnej ia reakcia motora a v neposlednom rade aj posunutie n stupu kr tiaceho momentu na niž ie ot čky. Tieto v hody poc tite hlavne pri predbiehan či pri r znych kr zov ch situ ci ch, kedy sa vyplat mať prud ie reakcie a v kon motora. Podobn pocit sa d zažiť aj v s riovom automobile bez chiptuningu, no tu sa bav me o cenovo drah ch modeloch. Ako je na tom životnosť motora po prave? Pri nachipovan riadiacej jednotky (chiptuning) je kladen veľk d raz na životnosť motora a komponentov jemu priľahl ch ako je napr klad spojka, prevodovka a mnoh in s časti automobilu. pravy, ktor pon kame s otestovan a doladen tak, že nedoch dza k ničeniu motora a neprejavia sa žiadne nežiad ce vplyvy, ako je napr klad spotreba alebo zv en emisn limity. Konečn verdikt Existuje viacero možnost ako mať doma auto s dostatočn m počtom kon pod kapotou. Jedna z možnost je k piť auto s jedn m modelom v danom segmente s v konom pon kaj ci 90 resp. 120 kon av ak cenov rozdiely s kv li počtu kob l značne vysok . M me pre V s rie enie !!! - rozdiely vo v konnostn ch krivk ch konkr tnej motoriz cie, ktor si v robcovia automobilov nechaj samozrejme ich z kazn kmi zaplatiť, m žete mať u n s za oveľa niž ie ceny !!!. Platiť za cca 30 kon navy e nehor zne peniaze od v robcu značky auta asi omrz každ ho rozumn ho milovn ka ut. Rovnak počet kon V m v ak prid aj n pon kan chiptuning za men ie peniaze.

prejsť na článok

Viskozita alebo hustota – čo je pri motorovom oleji dôležitejšie?

Veľa majiteľov vozidiel s vysokým nájazdom zvažuje výmenu motorového oleja za lacnejšie, s horšími parametrami. V praxi to znamená prechod zo „syntetického“ na „polosyntetický“ alebo z „polosyntetického“ na minerálne. Existuje aj abstraktný argument: „Dám

prejsť na článok

Zvýšenie platieb do fondu opráv

Otázka: Majitelia bytov u nas hlasovali na schodzi o zvyseni odvodu do fondu oprav a odhlasovali navysenie az na 1,20 eura na m2. Predtym sme platili 0,70 eura, takze sa to mne a vela dalsim susedom vidi, ze to je strasne moc. Moze od nas spravca pozadova

prejsť na článok

Projekt Zníženie energetickej náročnosti výrobnej budovy ODEVA, spol. s r. o.

Verejná súťaž Zmluva o dielo (24.02.2020) Zmluva o poskytnutí NFP Zmluva o zriadení záložného práva Dodatok č 1 k Zmluve o dielo The post Projekt Zníženie energetickej náročnosti výrobnej budovy ODEVA, spol. s r. o. first appeared on Odeva s.r.o. Lipany

prejsť na článok

Digitálne zručnosti pre firmu

projekt digitálne zručnosti pre firmy Motivácia projektu: Firmy mimo veľkých miest majú stále väčší problém získať kvalifikovaných zamestnancov, ktor

prejsť na článok

Digitálne zručnosti pre mesto

projekt digitálne zručnosti pre firmy Motivácia projektu: Firmy mimo veľkých miest majú stále väčší problém získať kvalifikovaných zamestnancov, ktor

prejsť na článok