Checklist pre e-shopy: Toto by ste mali mať, ak chcete posilniť predaj cez Facebook a Instagram

E-shopy to na sociálnych sieťach nemajú jednoduché a častokrát nevyužívajú ich potenciál naplno. Vďaka tomuto článku možno nájdete chýbajúci diel skladačky. Facebook Pixel s eventmi Pixel je predĺženou rukou Facebooku na e-shop. Vďaka nemu Facebook vidí návštevníkov webu a ich aktivitu. Cez integrovaný Pixel môžete analyzovať ich správanie, návratnosť investície do reklamy či budovať publiká (o tých sa dočítate nižšie v článku). Eventy sú konktétne aktivity, ktoré Pixel môže zaznamenávať. Môže to byť trebárs prezretie produktu, stiahnutie súboru, pridanie tovaru do košíka alebo nákup. Na základe Eventov sa dá ďalej zlepšovať zacielenie reklamy alebo optimalizovať nákupná cesta návštevníka. Fyzicky sú Pixely s Eventmi kusy kódu. Ich implementácia na web môže byť úplne jednoduchá a automatická, ak to podporuje váš e-shopový systém (napríklad Shopify) alebo potom s malou pomocou vývojára, ak využívate custom riešenie. Automatizovaný katalóg Katalóg je zrkadlom produktovej ponuky e-shopu na Facebooku/Instagrame. Funguje to podobne ako Heureka alebo Google Shopping. Nejakou formou (ručne-neodporúčam, CSV/XML súbor, integrácia s Pixelom) na Facebook vystavíte svoje produkty, ktoré potom môžete v rámci platformy ďalej používať, napríklad v reklamách či pri označovaní produktov v príspevkoch. Instagram: Príspevok s označeným produktom Odporúčam čo najväčšiu automatizáciu katalógu – aby sa všetky zmeny, ktoré v e-shope urobíte, automaticky odrazili aj na Facebooku. Dosiahnuť to môžete trebárs automatickým pravidelným uploadom dátového feedu alebo využitím pokročilej integrácie s Pixelom. Práve Pixel a Katalóg tvoria dvojičku, ktorá vám umožní pracovať s pokročilým dynamickým remarketingom – napríklad zobrazením obsahu košíka v reklame pri nedokončenom nákupe. Dynamický remarketing na Facebooku Správne nastavené reklamy Dobre nastavená reklama pokrýva celú nákupnú cestu zákazníka. V prvej fáze ho má presvedčiť k návšteve obchodu. V druhej ponúknuť správny produkt. V tretej ho priviesť k nákupu. Ak sa jej to nepodarí, má sa o to pokúsiť znovu vo forme remarketingu. Správne nastavenie reklám s jasným cieľom vedie k šetreniu rozpočtu a pozitívnej návratnosti investície, ktorá pokryje nielen náklady na produkt a reklamu, ale aj niečo zarobí. Zber a využívanie publík Eventy z Pixelu, reklama, aktivita na vašej Page či ručne nahraná databáza kontaktov. S tým všetkým vie Facebook pracovať a párovať tieto databázy na používateľov FB. Takto vytvorené anonymizované publiká môžete použiť na cielenie nových reklám. Pri vytváraní publík môžete využiť množstvo zdrojov Veľmi príjemnou záležitosťou sú aj takzvané Lookalike Audiences. Facebook na základe niekoľkých desiatok profilových parametrov existujúceho publika vyberie a zlúči do nového publika charakterom podobné profily. Ide tak o najistejšiu cestu, ako hľadať nových zákazníkov a pritom netriafať úplne vedľa. Zákaznícka podpora Aj keď je to v roku 2020 prekvapivé a už nie tak časté, mnohé e-shopy nepovažujú sociálne siete za relevantný kanál pre kontakt. Zákazníci však rozhodne áno. Pre zákazníkov sú sociálne siete plnohodnotným kontaktným miestom Preto, keď vám niekto napíše správu či komentár, odpoveď by mala mať rovnakú vážnosť a prioritu, ako keby zákazník zavolal alebo napísal mail. Bavíme sa samozrejme o relevantných a slušných otázkach. Nadávky a spamy pokojne ignorujte/mažte, no častokrát vidím nezodpovedané aj otázky typu „aká je dodacia doba?“ A to je rozhodne zle. Relevantná komunikácia Keďže typov e-shopov, zákazníkov a spôsobov komunikácie sú tisícky, nebudem sa samotnej komunikácii na sociálnych sieťach venovať dopodrobna. Mojim jediným tipom tak pre účely tohto článku je: Buďte relevantní a buďte autentickí. Za všetky e-shopy spomeniem ten u nás najskloňovanejší – mrknite na komunikáciu českej Alzy. To je krásny príklad relevantnej a autentickej komunikácie na sociálnych sieťach. Môže sa nám to nepáčiť, môžeme na to mať svoj názor, ale je zjavné, že vedia, čo robia a pre koho to robia. Oplatí sa to? Nastaviť všetko úplne správne nie je jednoduchá a ani rýchla úloha, no v konečnom dôsledku vám to môže ušetriť množstvo peňazí aj nervov. Alebo vytvoriť úplne nový zdroj objednávok. Ak by ste potrebovali s niečím pomôcť, môžete sa na mňa obrátiť. The post Checklist pre e-shopy: Toto by ste mali mať, ak chcete posilniť predaj cez Facebook a Instagram appeared first on Likeable.

prejsť na článok

Ako spravovať firemný Facebook a Instagram čo najefektívnejšie

Mať firemný Facebook a Instagram už nie je len konkurenčná výhoda, ako kedysi. Dnes je to doslova nutnosť. Aj keď je v tomto smere mnoho firiem stále skeptických. Sociálne siete však denne navštevujú milióny ľudí. To znamená milióny potenciálnych zákazník

prejsť na článok

Tipy na Instagram - 2. časť

Ako dobiť populárny Instagram? Prinášame vám skvelé tipy a triky, ktoré vám pomôžu vylepšiť váš Instagram a priniesť želané výsledky. Funnel Hacking Workshop je síce najmä o funneloch, no jeho účastníci v Prahe (november 2019) požiadali aj o prednášku na

prejsť na článok

Je Instagram viac in než Facebook?

Instagram je voľne dostupná mobilná aplikácia, ktorá sa preslávila hlavne tým, že ste sa na nej mohli chváliť fotkami. V súčasnosti v ňom možno nahrávať aj videá. Zdá sa však, že Instagram sa stáva čoraz viac populárnejším než Facebook, a to hlavne u mlad

prejsť na článok

Chystané novinky Facebook Stories: Archív, hlas a cloudové ukladanie

Sociálna sieť pokračuje v popularizácii storiek vo svete. Facebook Stories dostanú príjemné nové funkcie. Facebook, posilnený globálnym neúspechom Snapchatu a, naopak, úspechom Instagram Stories, tlačí aj svoju storkovú platformu. Začína s obrovským indi

prejsť na článok

Facebook stránka vs. Facebook skupina

Skupiny na Facebooku sú silným marketingovým nástrojom, ktorý vám môže pomôcť prilákať nových zákazníkov a udržovať pozitívny vzťah s týmý súčastnými.Určite si uvedomujete silu Facebook, na ktorom je už viac ako 2,5 miliardy používateľov. Ešte pred niekoľ

prejsť na článok