Ako byť pre deti láskavou autoritou?

Pravidelne sa stretávam s názorom, že dnešné deti takmer nič nezaujíma, nechce sa im vynakladať úsilie keď sa im okamžite nedarí, rýchlo sa vzdajú, málokedy majú záujem o získavanie skúseností. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že deti takto reagujúale, ako to teda naozaj je? Nové deti radi zisťujú názory a referencie druhých, pretože sa im ťažko robí rozhodnutia samostatne. Pri rozhodovaní používajú prevažne techniku. Robia to, pretože dnešná doba im to umožňuje a využívajú rýchlu spätnú väzbu cez referencie na e-shopoch, webe a sociálnych sieťach. Súvisí to s tým, že sú netrpezliví, chcú informáciu hneď a nie poučovanie. Na druhej strane ich technika zahŕňa nekonečným množstvom informácií, navyše protichodných a vykukne to na ne doslova za sekundu. Sami sa v tom nevedia poriadne vyznať, aj keď by chceli. Vieme si predstaviť silu a rozdiel v tom ako prijímajú informácie dnešné deti? Moja generácia chodila do knižnice kde sme trávili hodiny a pokiaľ si toto čítajú mladší odo mňa zrejme mali po ruke internet v rýchlosti a kvalite, takej, že doslova hodiny pátrali po hodnotných informáciách. Cesta vedie cez porozumenie. My sme dospelí a preto by sme si mali uvedomiť, že deti na jednej strane túžia po maximálnej nezávislosti, ale na druhej strane potrebujú neustále usmerňovanie od nás, kamarátov, pedagógov, trénerov. V žiadnom prípade nehľadajú nadradenú autoritu, ktorá iba poučuje.Uvedomme si, že dnešné deti vnbsp;skutočnosti potrebujú pocit bezpečnosti, porozumenie, podporu potrebujú povedať svoj názor a počuť náš názor, naše jemné usmerňovanie. Naučme ich, že pomôcť vie aj rodič, tréner, učiteľ. Ako im sprostredkovať náš názor s ľahkosťou a jednoducho? Dajme mi vedieť, že sú pre nás dôležití. Naučme sa chápať hierarchiu tak ako ju chápu oni. Verte mi. Oni poznajú silu svojej individuality a zároveň si uvedomujú silu celku pretože sú prvá skutočne globálna generácia. Ak pochopíme ich fungovanie individuality v globalite, zásadne porozumieme tomu ako vnímajú hierarchiu. My sme boli presvedčení, že sme kvapka v mori a názor jedného nič nezmení. Oni vedia, že sú tí ktorí to more tvoria a uvedomujú si potrebu každej jednej kvapky v mori. Im úplne stačí, keď ich my starší vypočujeme a dáme im priestor vyjadriť svoj názor. Takto si u nových detí získame rešpekt a uznanie. V očiach nových detí sa týmto gestom stávame autoritou. Začnú byť zvedaví na naše názory. Verte mi potrebujú sprievodcu a neustálu spätnú väzbu. Pracujem s deťmi a milujem ich novosť, vnímavosť, otvorenosť a úprimnosť. Pravidelne mi ďakujú za to, že pre ne s láskou (áno dobre čítate) pripravujem materiály na lekcie a radi sa so mnou rozprávajú o čomkoľvek. Učíme sa rešpektovať a porozumieť si navzájom a zároveň ťažiť maximum zo sily skupiny. The post Ako byť pre deti láskavou autoritou? appeared first on Beáta Liptáková - Mentálny kouč | Mental coach.

prejsť na článok

Bachova kvetová terapia pre deti

Strach z prvého dňa v škole, tlak z povinností, z očakávania rodičov, stres z voľného času popoludní a k tomu ešte hnev na najlepšieho kamaráta. To všetko prináša každodenný život našich detí. Niet divu, že veľa detí je už v rannom veku preťažených. A ich

prejsť na článok

Horúčka u detí

Horucka-u-deti-4 Príspevok Horúčka u detí je zobrazený ako prvý na Pediatria Chtelnica.

prejsť na článok

Slávnostné otvorenie novej rodinnej Klubovne už čoskoro

Pri príležitosti osláv 10teho výročia nášh Klubu rodičov a detí Vajnory pripravujeme pre vás darček v podobe otvorenia nového priestoru Klubvne, kde budeme pre vás a vaše deti organizvať viacero aktivít, zameraných na zmysluplné trávenie voľného času deti

prejsť na článok

Preliezky pre deti – postarajte sa o zábavu vašich detí

Bývate v rodinnom dome, na ktorého pozemku je časť nevyužitého miesta? Alebo bývate v paneláku, no vlastníte záhradu? Prípadne máte chatu s pozemkom? Ak máte malé deti, určite budete súhlasiť, že postarať sa o ich program nie je vždy jednoduché. Jednoduch

prejsť na článok

Strašenie detí

Viete, ako strašili rodičia v Afganistane svoje deti? Bu - bu - bu - bu - sh!

prejsť na článok