Aj ťažné zariadenie vyžaduje údržbu! Jej zanedbanie vás môže vyjsť poriadne draho...

Po montáži sa ťažné zariadenie stáva pevnou súčasťou auta a už len málokto mu venuje akúkoľvek pozornosť. Avšak, pokiaľ chcete, aby vám vydržalo dlho spoľahlivo slúžiť, mali by ste mu raz za čas dopriať náležitú údržbu. V čom všetkom spočíva a čo sa môže stať, pokiaľ ju zanedbáte? Kvalita zohráva dôležitú úlohuAj v iných článkoch na našom blogu často zdôrazňujeme, že pri kúpe ťažného zariadenia na vaše vozidlo je potrebné dbať na jeho kvalitu. Keď si dáte vedľa seba nové neznačkové a značkové ťažné zariadenie, na prvý pohľad zrejme neuvidíte žiadne zásadné rozdiely. Ak by ste však takéto porovnanie spravili po niekoľkých rokoch používania, zmeny by boli zásadné. Odolnosť voči korózii Keďže ťažné zariadenia sú vyrobené zo zliatin kovov, korózia je ich úhlavným nepriateľom. Do karát im nehrá ani to, že sú umiestnené zo spodnej časti vozidla. Teda, sú priamo vystavené nárazom kamienkov, vlhkosti a posypovej soli. Lacné neznačkové ťažné zariadenia majú na svojom povrchu obvykle len tenkú vrstvu antikoróznej ochrany. Tá sa vplyvom narážajúcich kamienkov rýchlo opotrebuje a na konštrukcii začnú vznikať hrdzavé miesta. S postupom času môže povrchová korózia prerásť hlbšie a spôsobiť narušenie nosných vlastností konštrukcie. Aby ste sa takýmto nemilým problémom vyhli, pri kúpe ťažného zariadenia je potrebné venovať pozornosť jeho povrchovej úprave a celkovej kvalite materiálov. Praktický tip – vyberajte si ťažné zariadenia od overených výrobcov s dlhoročnými skúsenosťami. Napríklad, Galia, Westfalia, Bosal, Hook či Auto-Hak. Značkové ťažné zariadenia nájdete v našej širokej ponuke, v ktorej ľahko vyhľadáte vhodný model aj pre vaše vozidlo. Údržba odnímateľného ťažného zariadenia Pokiaľ máte vozidlo vybavené odnímateľnou guľou, legislatíva vyžaduje, aby ste ju mali pri nevyužívaní odmontovanú. Základom je používať gumovú záslepku korpusu (konštrukcie, do ktorej sa zasúva guľa). Mnohí vodiči túto záslepku stratia, respektíve, nepovažujú za dôležité neustále ju nasádzať. To je však veľká chyba. Pokiaľ je korpus odhalený, z cesty sa do neho dostávajú rôzne nečistoty. Hrozbou je najmä posypová soľ zo zimných ciest. Keďže konštrukcia je vnútri namáhaná, antikorózna vrstva sa často vplyvom zasúvania a vysúvania gule naruší. Korpus je tak náchylnejší na hrdzavenie. Ak ho necháte odhalený, začnú sa v ňom vytvárať pevné usadeniny a môže sa stať, že po zime už budete mať problém nasunúť do neho guľu. Namazanie zaisťovacieho mechanizmu Konštrukcia odnímateľného ťažného zariadenia je vybavená zaisťovacím mechanizmom, obvykle páčkou, ktorá zabezpečí guľu na mieste. Tento mechanizmus sa po určitom čase môže začať zasekávať, čo skomplikuje montáž a demontáž gule. Aby ste sa tomuto problému vyhli, raz za čas ho namažte. Kvalitné plastické mazivo nielenže vyhladí chod mechanizmu, ale naviac ho chráni pred pôsobením vonkajších vplyvov. Predovšetkým, pred koróziou, ktorá dokáže značne narušiť jeho chod. Doprajte ťažnému zariadeniu očistu Keď budete umývať auto, napríklad, na samoobslužnej bezdotykovej umyvárke, prúdom vody vystriekajte aj konštrukciu ťažného zariadenia. Z jej povrchu tak zmyjete nečistoty a nánosy plné chemikálií, ktoré by mohli spúšťať korozívne a oxidačné procesy. Pozor na opotrebenie gule! Mnohí motoristi ignorujú skutočnosť, že aj samotná guľa ťažného zariadenia podlieha opotrebeniu. Vplyvom trenia sa postupne obrusuje jej povrch, v dôsledku čoho sa zmenšuje jej vonkajší priemer. To znamená, že medzi guľou a príslušným otvorom v prívese či nosiči vzniká vôľa. A tá môže byť veľmi nebezpečná. V dôsledku vôle vznikajú medzi guľou a prívesom veľké rázy, ktoré negatívne vplývajú na celú nosnú konštrukciu vozidla. Kvôli týmto rázom sa guľa ešte rýchlejšie opotrebuje. Jej priemer sa čoraz viac zmenšuje a uloženie prívesu či nosiča tak už nie je dostatočne pevné. Teda, môže sa ľahko stať, že príves alebo nosič sa pri jazde jednoducho odpojí. Hrozí nebezpečenstvo vážnej ujmy nielen na majetku, ale aj zdraví. Tip na záver – ako zistiť, či guľa nie je príliš opotrebovaná? Jednoducho – existujú na to špeciálne mierky. Vôľu gule si môžete nechať zmerať u každého dobrého predajcu ťažných zariadení, prípadne v niektorých autoservisoch. Obrázok z unsplash.com © B.A.S. Slovakia s.r.o.

prejsť na článok

Základné druhy ťažných zariadení – aké sú medzi nimi rozdiely?

Rozmýšľate nad dodatočnou montážou ťažného zariadenia na vaše vozidlo? Na výber máte niekoľko možností. K dispozícii sú rôzne typy ťažných zariadení, ktoré sa líšia najmä spôsobom uchytenia na vozidlo. Ako ich rozlíšiť a ktoré bude najvhodnejšie pre vás?

prejsť na článok

Ťažné zariadenie. Čo musí spĺňať?

Mnohým motoristom sa stáva, že sem tam potrebujú odviezť niečo, čo sa do auta dať nechcú, alebo sa to tam jednoducho nezmestí. Či už je to stavebný materiál, motorka, kôň, alebo auto upravené tak, že už na bežné cesty nesmie. Vtedy je najlepším riešení

prejsť na článok

5 parametrov, ktoré si všímajte pri výbere ťažného zariadenia

Pri výbere ťažného zariadenia na auto máte v dnešnej dobe veľa rôznych možností, ktoré viete využiť. Na trhu pôsobia rôzni výrobcovia, ktorých produkty sa vzájomne líšia svojou konštrukciou a technickými parametrami. Ktoré základné údaje by ste si mali vš

prejsť na článok

Ťažné zariadenie na Hyundai Tucson 2021 – tipy, ako zlepšiť praktickosť vášho auta

Hyundai Tucson 4. generácie sa len prednedávnom dostal do oficiálneho predaja, no na cestách už tieto autá stretávame pomerne pravidelne. Jedná sa o praktické auto kategórie SUV, no ak chcete jeho možnosti povýšiť na novú úroveň, odporúčame na neho inštal

prejsť na článok

Škoda Octavia Combi Tour 1,9 TDI 74kW

Kompletná servisná história, registrované na Slovensku. VIN: TMBJS41U998843118 Palivo: Nafta Farba: Šedá Satin metalíza Rok výroby: 2008 Najazdené km: 309.827 km Prevodovka: 5° MP Výbava: Manuálna klimatizácia El. ovládanie okien El. Nastaviteľné spätné z

prejsť na článok