Aby vás neprekvapila už žiadna námietka

Dostávate námietky od zákazníkov? Ako pevní sa vtedy cítite byť v kramflekoch? Urobte si rýchly test odpovedzte prosím na túto otázku: Čo urobíte/poviete ako prvé, keď dostanete námietku od zákazníka? Nie je čas na premyslenie, odpovedzte hneď, max. do 3 sekúnd! Vyhodnotenie testu: I. Odpovedali ste okamžite, bez zaváhania? To je prvý test dokážete zareagovať na námietku bez rozmýšľania? Mali by ste. V praxi totiž nemáte čas rozmýšľať. Profík sa od amatéra okrem iného líši aj tým, že na krízové situácie (a nie len na ne) je dobre pripravený. Dokáže zareagovať hneď, nekladie si otázku: Čo mám teraz urobiť? Ak ste nedokázali zareagovať do 3 sekúnd, testom ste žiaľ neprešli. II. Druhý test bola vaša reakcia správna? Je to trochu širšia téma, ale ako princíp platí, že kým začnete s námietku čokoľvek robiť, potrebujete sa o nej dozvedieť viac. Za námietkou sa môže skrývať všeličo. Príklad na vašu uzatváraciu otázku: Viete si predstaviť takúto spoluprácu? zákazník odpovie: Je to na mňa príliš rýchlo Čo tým chce povedať? Že o tom ešte sám nie je presvedčený? Alebo to ešte musí prejednať s niekým iným? Alebo práve riešia iné, dôležitejšie projekty a na ďalší teraz nemajú priestor? To nemôžete z takto formulovanej námietky vedieť. Chýbajú vám informácie. Takže dať v tejto zákazníkovi akýkoľvek návrh by bolo nesprávne. Pravdepodobne by ste situáciu iba zhoršili. Podčiarknuté, sčítané ak nechcete počas predaja spadnúť zo sedla, na námietky zákazníka potrebujete zareagovať rýchlo a k tomu ešte správne. Otázka teraz stojí: AKO? Zrkadielko, zrkadielko V posledných rokoch sa často spomína kniha Chrisa Vossa: Nikdy nerob kompromisy (Ch.Voss bol dlhé roky vyjednávačom FBI, ktorý vyjednával s únoscami a zločincami). Jedna z techník, ktorú v knihe spomína, je zrkadlenie. Zrkadlo vytvára verný odraz. V kontexte námietok to znamená túto jednoduchú vec: keď zákazník povie námietku, dívajte sa na neho a iba zopakujte posledných pár slov, ktoré povedal (väčšinou stačia 2-3 posledné slová). Intonačne s otáznikom na konci urobte z toho otázku. Príklad: Je to na mňa príliš rýchlo a vy poviete: Príliš rýchlo? To je všetko! Zostaňte ticho a čakajte, čo zákazník povie. Pravdepodobne vám začne bližšie vysvetľovať, čo svojou poznámkou myslel. Presne toto v tej chvíli potrebujete zistiť, čo sa za námietkou skrýva. Ja tomu hovorím hodiť horúci zemiak naspäť zákazníkovi Táto technika má niekoľko výhod: je univerzálna viete ju použiť pri akejkoľvek námietke,je jednoduchá behom sekundy ju viete vysypať z rukáva,na ťahu je zákazník a vy získate drahocenný čas,zabráni vám to v protiargumentácii, čo je častá chyba,prejavujete záujem, zákazník to vníma pozitívne. Ak vám to dáva zmysel, zrkadlenie dokážete použiť okamžite, bez nácviku. Musíte len zákazníka počúvať a vedieť zopakovať 2-3 posledné slová jeho námietky vo forme otázky. To je všetko. Príklady námietok a zrkadlenia Mám pocit, že je to príliš komplikované. Vy: Príliš komplikované? Nemáme na to rozpočet. Vy: Nemáte na to rozpočet? Potrebujem to ešte prejsť s kolegami? Vy: Prejsť s kolegami? Pripadá mi to trochu drahé. Vy: Trochu drahé? a tak podobne. Toto je návod na okamžitú a správnu reakciu na námietku zákazníka. Naozaj je to takto jednoduché. Hádam aj tá opička by to v pohode zvládla, čo poviete :))) A funguje to naozaj skvele, vyskúšajte. To najťažšie vás však iba čaká keď zistíte skutočnú podstatu námietky, musíte s tým niečo urobiť. Námietka sa totiž nevyrieši sama. Zrkadlenie je len prvým krokom z celkového postupu. Rovnako dôležité je aj to, čo s námietkou urobíte ďalej. Ale to už je iná téma P.S. Na marec som pripravil špeciálny tréning na zvládanie cenových námietok Sebaobrana pri cene. Pre tých, čo sa prihlásia včas, je za zvýhodnených podmienok Viac info Foto: pixabay.comThe post Aby vás neprekvapila už žiadna námietka first appeared on Akopredavat.sk.

prejsť na článok

Nie je námietka ako námietka

Vo všeobecnosti platí, že: Námietka je akýkoľvek nesúhlas, obava alebo výhrada zákazníka voči ponuke alebo jej časti. Zároveň bráni napredovaniu obchodného prípadu alebo jeho uzavretiu. Toľko teória Teraz nejdeme riešiť aké typy námietok existujú, ani

prejsť na článok

PMS Predmenštruačný syndróm

Ktorá žena by chcela zažívať každý mesiac bolesti hlavy a v podbrušku, opuchy vznikajúce zadržovaním tekutín, zmeny nálady i chute, vrátane nutkavej chute na určité potraviny? Žiadna. Napriek tomu ich však veľa pociťuje na vlastnej koži. Existuje tu nejak

prejsť na článok

Ozvite sa, až keď skončí korona

Toto je asi najčastejšia z námietok zákazníkov počas tohoto COVID-obdobia. Môže byť opodstatnená sú firmy, ktoré teraz naozaj idú v núdzovom režime a škrtli akékoľvek výdaje, ktoré nesúvisia s ich nevyhnutnou prevádzkou. Ale môže to byť aj výhovorka a zá

prejsť na článok

Olej na bradu - čo to je a ako ho používať?

Olej na bradu nie je žiadna mágia. Jeho používanie si osvojilo už mnoho bradáčov. Na čo presne slúži a čo zvyčajne obsahuje? Zisti to s nami!

prejsť na článok

Javorová diéta Pani Jarky

Pekný deň, môžem len odporučiť očistu s javorovým sirupom, nie je to žiadna diéta je to očista, ja som to síce zvládla na 4 pokus, ale nádej umiera posledná a podarilo sa mi to . Bola som silná kávičkárka denne 4 smrťákov a to doslova, no a očista je bez

prejsť na článok