Test Alfa Romeo Tonale EDIZIONE SPECIALE: Alfastická pre každého

Automobilka Alfa Romeo si zadala veľmi náročnú úlohu vytvoriť kompaktné SUV, ktoré bude predajne konkurencieschopné, bude zachovávať svoje „Cuore sportivo“ a zároveň bude spĺňať všetky bezpečnostné aj emisné nariadenia. K tomu si ešte do zoznamu pridali zlepšiť povedomie o značke spojenej s kvalitou. Úloha je to skutočne náročná. Ako dopadol výsledok v podobe Alfa Romeo Tonale? Presne na to sme zamerali náš Test Alfa Romeo Tonale EDIZIONE SPECIALE.  Automobilku Alfa Romeo netreba dlho predstavovať. Založená bola už v roku 1910 a známa je najmä svojou športovou DNA. Najostrejšie modely s označením GTA a Quadrifoglio patria po jazdnej stránke k špičke svojej triedy. Svoju športovú DNA potvrdzuje ako závodný tím v F1. Recept na úspech modelu Tonale bol nasledovný – zobrať overenú a vyskúšanú techniku, a pridať k tomu všetko, čo robí Alfu Alfou. Platforma a pohonné ústrojenstvo je prevzaté od sesterského modelu Jeep Compass. K tomu Alfa pridáva to svoje – ikonický dizajn, športové DNA a najmodernejšie elektronické technológie. A v neposlednom rade talianske srdce a cit pre detail. Motor a pohon Pod kapotou nájdete mild hybridnú sústavu s celkovým výkonom 130 alebo 160 koní. Srdcom je 4-valcový benzínový motor FireFly s objemom 1.5 litra s elektrickým dopingom, ktorý je pridávaný priamo do 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. V prevodovke je zapracovaný elektromotor o výkone 15 kW s točivým momentom 55 Nm. Celkovo má hybridný systém 48 V, batéria má kapacitu 0,77 kWh a hmotnosť 13,5 kg. Maximálna rýchlosť je 198 km/h a zrýchlenie z 0-100 km/h za 9,6 sekundy. Výkon je menší než v modeloch Stelvio alebo Giulia, no Tonale je menším vozidlom. Alfa Romeo by dokázala dodávať Tonale aj s 2-litrovými motormi, no v Európe sa s takouto motorizáciou nepočíta. K dispozícii bude ale výkonnejšia verzia, plug- in hybridná, približne s podobným výkonom. Očakávame ju na prelome rokov 2022/2023. Alfastická pre nadšeného Alfistu cuore sportivo pre 21. storočie Hrdý Alfa Romeo štít v prednej maske. Hliníkové pádla pod volantom. Disky s kruhovými motívmi. 4-piestikové brzdy Brembo s červenými strmeňmi. Štartovanie na volante. Nadštandardne vyladený podvozok. Jeden z najostrejších prevodov riadenia v triede. 2-komorové tlmiče (FSD). Elektronický samosvorný diferenciál. Takmer dokonalé rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou. Aj vy ste sa už pristihli pri tom, ako sa pri čítaní týchto riadkov spokojne usmievate? Všetko sú to tie najdôležitejšie prvky, ktoré má každá pravá Alfa Romeo. Tonale nevynímajúc. Alfa Romeo Tonale ide po stránke dizajnu opačnou cestou, než konkurencia. Kým „ladvinky“ a podobné typické dizajnové prvky konkurenčných modelov sa zväčšujú, Alfa Romeo zmenšila predný štít, ktorý je skvelo spojený s úplne novými LED matrix 3+3 svetlami. Tie dodávajú autu originalitu. Testované vozidlo sme mali obuté na 20 palcových diskoch v rozmere 235/40 R20 a na pneumatikách Pirelli P ZERO špeciálne upravených pre značku Alfa Romeo. Disky, samozrejme, v typickom 3D okrúhlom dizajne, vyzerajú na Tonale skvelo. Komfort a držanie stopy v zákrutách sme skúšali na ceste na Martinky v oboch smeroch. Auto výborne držalo stopu napriek jamám, prepadlinám a priečnym nerovnostiam. Jazda na takto nekvalitnej ceste bola dostatočne pohodlná. Z auta sme vystúpili bez pocitu diskomfortu. Volič prevodovky je stále pákový, žiadny otočný ovládač, joystick alebo tlačidlá. Vďaka tomu je vodič schopný stále meniť prevodové stupne aj „pákou“ v správnom smere – nadol preradiť a nahor podradiť. Okrem toho je možné meniť prevodové stupne aj veľkými hliníkovými pádlami pod volantom, ktoré sú prevzaté z ostrých modelov Giulia a Stelvio Quadrifoglio. Sú podobné tým z Ferrari alebo Maserati. Za ľavým pádlom sa nachádza páčka smerovky, ktorá je moderná – vracia sa ihneď po zatlačení a smerovka sa vypne sama. Vďaka tomu pri točení volantom nie je počuť žiadne praskanie mechaniky systému, systém pracuje elektronicky. Ak potrebujete smerovku vypnúť, stačí tak urobiť pohybom páčky do opačného smeru. Riadenie volantu je príjemne ostré – len 2 a štvrť otočky z jednej krajnej pozície do druhej, vďaka čomu je jazda po horských priechodoch skutočne zábavná. Zároveň veľmi dobre tvarované i komfortné sedadlá podržia posádku v zákrutách a nespôsobia bolesť chrbta na dlhých cestách. Nechýba ani dobre známy volič jazdných režimov DNA. Ten je netypicky umiestnený na mieste pri ovládaní klimatizácie, kde by vodič hľadal ovládač hlasitosti audiosústavy. Nuž, jazdné režimy sú v Tonale prioritou. Ovládanie hlasitosti sa nachádza pri páke prevodovky na stredovej konzole. Mimochodom, ovládanie ventilácie je stále prostredníctvom tlačidiel. Stará dobrá klasika. Jazdné režimy sa líšia nastavením prevodovky, posilňovača riadenia a mapou plynového pedálu. Rozdiel jednotlivých režimov je poznať, ale nejde o dramatické zmeny pokiaľ necháte Tonale v režime Normal, neprídete o jazdný pôžitok. Motor má v celom spektre otáčok rovnomerný záťah, nenachádza sa tu žiadny vrchol. Čiže v rozmedzí 2 000 – 5 000 otáčok motor vládze a nemá žiadne hluché miesto. Prevodovka pri pokojnej jazde nepodtáča motor pod 1 500 otáčok a aj pri tejto hodnote je motor mimoriadne kultivovaný, bez dunenia a vibrácií. Ak by sme mali zhodnotiť jazdu, tak je bezpečne športová. Napriek nízkoprofilovým pneumatikám a 20-palcovým diskom je jazda zlatou strednou cestou medzi komfortom a športovosťou. Okrem toho je Alfa Romeo Tonale tichá vo vyšších rýchlostiach. Ale keď chcete zvuk, stačí podradiť hliníkovým pádlom a hneď je v interiéri veselšie. Apropó zvuk – do reproduktorov nie je púšťaný žiadny umelý zvuk motora a príplatkový audiosystém Harman/Kardon skutočne poskytne lepší hudobný zážitok. Alfastická pre technologického nadšenca moderné umenie v podaní technologických inovácií Ako sme už spomínali v úvode, Alfa Romeo Tonale je nie len skvele jazdiacou Alfou, ale aj technologickým revolucionárom. V modeli Tonale sa prvýkrát objavuje digitálny prístrojový panel, matrix LED predné svetlá a NFT technológia, ktorá zaznamenáva stav resp. servisné úkony na vozidle. Čo bude vodič na Tonale najviac oceňovať sú moderné technológie zapracované do klasicizmu. Digitálny prístrojový panel a multimediálny systém sú oddelené, každý displej má svoje miesto. Na stredovej konzole sa nachádza 10,25-palcový UConnect 5 multimediálny systém, ktorému,  nechýba v našom prípade navigácia, ale ani bezdrôtové prepojenie cez Android Auto alebo Apple CarPlay. Cez multimediálny systém je možné získať mnoho informácií o aute a nastaviť ambientné podsvietenie interiéru. Ambientné podsvietenie sa nachádza na celej palubnej doske a je príjemne decentné, dá sa meniť aj jeho jas. A to manuálne otočným ovládačom pod smerovkou aj prostredníctvom digitálneho prístrojového panelu s uhlopriečkou 12,3-palca. Prístrojový panel je pekne po stranách orezaný, nie je to iba obyčajná obdĺžniková obrazovka. Jas je v prípade potreby u oboch obrazoviek vysoký, grafika nádherne ostrá, reakcie svižné. Obnovovacia frekvencia displejov je vysoká, aj náročné oko si príde na svoje. Interiér je celkovo kvalitne vypracovaný, všetky materiály sú príjemné na dotyk a nič počas celej cesty nezavŕzgalo. A aký je motív digitálnych budíkov? Predsa retro, ako z čias minulého storočia, čo dodáva skvelý športový nádych. Spojenie hybridného pohonu funguje spoľahlivo, systémy sa navzájom „nebijú“. Napriek tomu, že je Tonale mild hybrid, dokáže sa pohnúť iba čisto na elektrinu a dokonca aj prejsť niekoľko sto metrov. Rekuperácia prebieha rýchlo. Pri klesaní od UNIZA smerom na sídlisko Solinky je možne zrekuperovať viac než štvrtinu batérie. Alfa Romeo Tonale je vybavené autonómnym riadením 2. úrovne. Z nášho skúšania systém funguje spoľahlivo, vozidlo drží konštantne v strede pruhu. Na palube sa nachádza hlasový asistent Amazon Alexa a technológia NFT, ktorá po odsúhlasení majiteľom zaznamenáva technický stav vozidla. Následne je možné vygenerovať certifikát stavu vozidla, napríklad pri predaji. Okrem toho sa Tonale vyrába v jednom z najmodernejších závodov na svete, Pomoglianio d´Arco, v ktorom je uplatnená vysoká miera automatizácie a výstupnej kontroly zhody. Aj vďaka tomu získate Tonale s 5-ročnou zárukou a 8-ročnou/150 000 km zárukou na batériu. Nechýba ani mobilná aplikácia Alfa Connect, v ktorej sa dozviete informácie a aktuálny stav vozidla. Dostupná je aj funkcia nájdenia vozidla, ktorá sa zíde najmä vo veľkých mestách alebo na preplnených parkoviskách. Pre posádku je možné v interiéri zdieľať Wi-Fi hotspot. Alfastická pre dámy dokonalá symbióza talianskej elegancie a funkčnosti Taliansko je známe ako krajina módy, elegancie a istej noblesy. A tak, ako je nenapodobiteľná talianska móda, sú nenapodobiteľné aj talianske autá. Vďaka do detailu premyslenému dizajnu, ktorý v sebe kombinuje eleganciu, športové srdce a praktickosť, bude Alfa Romeo Tonale skvelým doplnkom nejednej ženy. V ponuke je na výber 6 farieb exteriéru, vrátane 5 dizajnov diskov. V interiéri je možné prispôsobiť farby tiež – ambientné osvetlenie ponúka na výber 5 farieb. Tonale vám preto umožní prepojiť čaro vašej osobnosti s dokonalou talianskou eleganciou. Získate tak štýlového pomocníka, s ktorým sa budete aj počas bežného dňa cítiť akoby ste šli vystúpiť priamo na červený koberec.    Nechýba bezdrôtové nabíjanie smartfónu, hlboká priehradka pred spolujazdcom a zrkadielko na mieste vodiča v slnečnej clone. Do pozornosti dávame parkovaciu kameru, ktorá poskytuje skvelé rozlíšenie a obraz nie je zrnitý ani v noci. Keď sme pri tej noci, v interiéri aj v exteriéri je všetko osvetlenie LED (v našej výbave EDIZIONE SPECIALE). Exteriérové svetlá ponúkajú jemnú animáciu pri odomknutí a zamknutí. Nové LED matrixové svetlá sú adaptívne, vedia tieňovať a svetelný kužeľ vykresľujú podľa rýchlosti, áut idúcich oproti a natočenia volantu (prisvetľovanie). Celkovo každý svetlomet obsahuje 12 segmentov. Subjektívne sú svetlá absolútne vynikajúce. Po presadnutí aj zo xenónových svetiel ide o obrovský rozdiel. Svetlo je jasné, biele, svieti ďaleko do diaľky a aj veľmi široko. To všetko napomáha bezpečnosti. Okrem svetiel bezpečnosti napomáhajú systémy autonómneho brzdenia, udržiavania v jazdnom pruhu a sledovania mŕtveho uhla. Parkovaciu kameru je možné rozšíriť o celkový 360-stupňový pohľad okolo vozidla viacerými kamerami. Okrem aktívnej bezpečnosti, je na vysokej úrovni aj pasívna bezpečnosť. Alfa Romeo Tonale sa pýši plným skóre 5 hviezdičiek v crash testoch Euro NCAP. Po praktickej stránke je možné Tonale použiť okrem stretnutí s kamarátkami a ako elegantnú nákupnú tašku aj ako „mama mobil“. Na zadných sedadlách sa nachádza ISOFIX na detskú auto sedačku. Treba si však dávať pozor pri montáži na alcantaru na sedadlách – kotvenie je zapracované hlboko v sedadle, a tak je potrebné s autosedačkou narábať opatrne, aby ste si nepoškodili sedadlá. Batožinový priestor má objem 500 litrov a dostupný je aj s automatickým otváraním a zatváraním. Medzi komfortnými prvkami nechýba vyhrievanie sedadiel, volantu a čelného skla, bezkľúčový štart a odomykanie. Za príplatok je k dispozícii aj 2-dielne panoramatické strešné okno, ktoré dodá interiéru svetlo, priestor a výhľad zabaví deti počas jazdy. Alfa Romeo Tonale je vydarené auto, dokonale vystavané tak, že si každý v ňom nájde presne to, čo potrebuje pre svoj komfort a zážitok jazdy. No viete, čo je lepšie než 100-krát počuť? Aspoň 1-krát vidieť. Zážitok z jazdy s Alfa Romeo Tonale si môžete vychutnať vďaka našej virtuálnej predvádzacej jazde na našom YouTube kanáli. Video je úplne bez komentára, aby ste dokázali nasať všetko z auta. No ešte radšej vás privítame v  našom showroome v Žiline a vychutnáme si s vami predvádzaciu jazdu osobne. Pretože všetky tie úžasné pocity nejdú len tak ľahko sprostredkovať. To treba jednoducho zažiť. Čakáme vás na adrese Pri Celulózke 3631. Príspevok Test Alfa Romeo Tonale EDIZIONE SPECIALE: Alfastická pre každého je zobrazený ako prvý na Auto Becchi.

prejsť na článok

Test Fit samostatne

Čo je Test fit? Test fit je základné priestorové usporiadanie kancelárii, ktoré obsahuje všetky požiadavky, ktoré vaša firma má. Test fit pre vás overí, potvrdí alebo vyvráti vhodnosť zvolených priestorov na zriadenie požadovaných kancelárii. Pri využití

prejsť na článok

TEST FIT PRE FIRMY

Využite našu službu Test fit online zadarmo KENDU pre vás vypracuje Test fit kancelárskych priestorov. Pracujeme pre firmy, agentov, zástupcov nájomcov, majiteľov budov, developerov. Vyplňte krátky online dotazník a do 3 pracovných dní pre vás vypracuje

prejsť na článok

Test

Príspevok Test je zobrazený ako prvý na Chrome.sk.

prejsť na článok

test SV

demo The post test SV appeared first on goblinstudio.sk.

prejsť na článok

Test blog 1

Domček v Jarovciach The post Test blog 1 appeared first on ateliér Molnár - Peráček.

prejsť na článok