No-hate.sk

Ponúkame vzdelávacie aktivity k problematike extrémizmu, radikalizmu, demokracie, ľudských práv, občianskej participácie či prevencie nenávisti.

prejsť na web

Komunikácia kontroverzných tém (príklady 2. časť)

Treba ich izolovať (žiak mieni asociálov, Rómov, homosexuálne orientovaných jedincov,) od slušných ľudí Otázky do diskusie: Skúsme pouvažovať nad tým, či by spoločnosti prospela izolácia akejkoľvek komunity na okraj spoločnosti. Viete povedať, kde a akým

prejsť na článok

Komunikácia kontroverzných tém (príklady 1. časť)

V tejto časti Vám ponúkame najčastejšie prezentované názory, postoje, stereotypy a predsudky, s ktorými sme sa stretli. Spolu s nimi Vám však ponúkame aj určitý návod, resp. spôsob, ako komunikovať s dotyčným žiakom. Nie je to univerzálna cesta ako dociel

prejsť na článok

Ako so žiakmi komunikovať kontroverzné témy

Nielen počas realizácie workshopov, na ktorých sme skúmali príčiny vzniku extrémizmu, ale i na podklade dlhoročných pedagogických a odborných skúseností s prácou s dospievajúcimi mladými ľuďmi, sme prichádzali do kontaktu so žiakmi, ktorí otvorene prejavo

prejsť na článok

Aktivity pre predmet triednická hodina

Za štandardnú náplň triednických hodín možno považovať najmä tie aktivity, ktoré sa podieľajú na bezproblémovom fungovaní vzťahov rodič – učiteľ – žiak (preukazovanie ospravedlnených absencií, podpísané odkazy učiteľa rodičom žiaka v žiackej knižke,). Rov

prejsť na článok

Aktivity pre predmet občianska výchova (časť 2)

Aktivita č. 6 Na sociálnych sieťach sa aktivizuje čoraz väčší počet prvovoličov. Príčinou sú predčasné parlamentné voľby, ktorých dôvodom je najmä korupčné konanie terajších vládnych strán. Prvovoliči si zakladajú svoje komunity, kde sa prostredníctvom in

prejsť na článok

Aktivity pre predmet občianska výchova (časť 1)

Aby sme prinútili žiakov premýšľať o danej problematike hlbšie, ukázali viac, ako iba to, čo je na povrchu, donútili ich zamyslieť sa nad problematikou extrémizmu a nacionalizmu v kontexte, ktorý presahuje učebné osnovy, prinášame Vám aktivity, prostrední

prejsť na článok

Špecifiká výučby predmetu občianska výchova

Proces výučby občianskej výchovy nemožno paušalizovať iba na výučbu, ktorá je prísne odvodená z obsahu vzdelávania v jednotlivých tematických celkoch. Je nutné, aby sa hodiny občianskej výchovy prispôsobili skutočným potrebám jednotlivých žiakov danej tri

prejsť na článok

Aktivity pre predmet dejepis

Aktivita č. 1 Pred tým, ako začnete výklad k druhej svetovej vojne, môžete zistiť formou eseje alebo úvahy na tému napr.: Pozícia Slovenského štátu na mape Európy v kontexte druhej sv. vojny. Aké boli dôvody arizácie majetku, ktorý bol vo vlastníctve žid

prejsť na článok

(Ne)demokracia

Vo všeobecnosti, demokratický ústavný štát (resp. liberálna demokracia) je politicko-spoločenský systém, vyznačujúci sa niekoľkými základnými znakmi (fundamentmi). V nasledujúcej časti sú zvýraznené tučným písmom. Postupne si ich prostredníctvom konkrétny

prejsť na článok

Rozdiel medzi extrémizmom a radikalizmom

V spoločnosti by sme nemali chápať problematiku extrémizmu zjednodušene ako konflikt medzi prívržencami a odporcami demokracie. Vedie to totiž k zbytočnej polarizácii, keď nevnímame mnoho myšlienkových variácií, ktoré sú medzi dvoma pólmi. Napríklad, vylú

prejsť na článok