Námornícky denník - "Napnite plachty. Vyplávajte z bezpečného prístavu. Chytajte pasát do plach

"Napnite plachty. Vyplávajte z bezpečného prístavu. Chytajte pasát do plachiet. Skúmajte. Snívajte. Objavujte." (Mark Twain)

prejsť na web

Plavba po Atlantikua je to za nami!

Po dlhšom čase som sa dostala k blogu. Ospravedlňujem sa za dlhú pauzu, ale momentálne nemám veľmi na písanie priestor. Chcelo by to vraj krátke zhrnutie našej plavby a tak som sa k tomu konečne odhodlala :). Nech sa páči: 344 dní na plachetnici95

Bermudy

Cesta na bermudy bola pohyblivá, okrem posledného dňa sme boli v šikmej polohe 24 hodín denne. Po dlhom čase sme boli naobliekaní. Thalia oslávila svoje tretie narodeniny, bola celkom sranda tortu nie len upiecť, ale aj udržať, pokiaľ ju sfúkla aj počas j

Plavba z Bermúd na Azory stratégia meteo

Jedna z najdôležitejších príprav pred každou (obzvlášť dlhou) plavbou, je pozorovanie predpovede počasia a výber najvhodnejšej možnej chvíle na prechod, aby bola plavba čo najbezpečnejšia a v rámci možností aj čo najpohodlnejšia (aj keď teda “pohodlie na

British Virgin Islands Britské panenské ostrovy

Z Tintamarre sme vyrazili podvečer, aby sme na druhý deň poobede dorazili na ostrov Tortola, jeden z Britských panenských ostrovov.  V ten deň sa nám už nechcelo utekať na imigračné úrady a tak sme to odložili “na zajtra”.  Keď sme sa o deň na to vybrali

St. Barth, St. Martin Tintamarre

Z Antigui sme vyrazili večer, aby sme na druhý deň boli na ostrove St. Barth. Znova na chvíľu v EU.  Hneď druhý deň som využila na potápanie. Prvý krát som videla žraloka, rovno dvoch!  St. Barth je, ako inak, ďalší krásny ostrov Karibiku. Je to obľúbená

Antigua Barbuda

Cesta z ostrova Montserrat na Antiguu bola skvelá, trvala pol dňa a vďaka priaznivému vetru bola veľmi pohodlná. Naše prvé dni už také pohodlné neboli. Záliv, v ktorom sme kotvili, bol nepredvídateľný. Bola to akási zaujímavá koncentracia medzinárodných b

Montserrat

Montserrat: ostrov, na pohľad z diaľky, podobný tým ostatným v Karibiku. Čím viac sa k nemu ale blížime, tým viac pociťujeme jeho odlišnosť. Ako prvý nás uchváti stúpajúci dym z aktívnej sopky Soufriere. Matka Zem v nás náhle vzbudzuje ešte väčší rešpekt

Guadeloupe

Našou prvou zastávkou na súostroví Guadeloupe boli ostrovy Les Saintes. Jednoznačne jedna z najkrajších zátok na svete. Kedysi ju vlastnila francúzska flotila, ktorej velil admirál de Grasse. Na konci bitky pri Saintes bola jeho loď už bez rohoží a muníci

Martinik

Cesta z ostrova Bequia na Martinik nám trvala necelý deň. Vietor bol znova o niečo silnejší než predpoveď hlásila. Pasát bol klasicky severo-východný a keďže my sme postupovali na sever, nebolo to úplne ideálne, čo sa pohodlia týka. Naše prvé kroky viedli

prejsť na článok

Kotva zákeračka, alebo nedôveruj svojej kotve

Prírodná rezervácia Cousteau Guadeloupe: Včera som neveriacky krútila hlavou pri pohľade, ktorý sa mi, pri vybehnutí na palubu naskytol. Slovensko opäť na obzore! ?? Mali sme včera tú česť spoznať ďalších úžasných ľudí. Štyria sympaťáci zo Slovenska, kto