Vývoj elektromobility, ako (ne)poznáme

Elektrický prúd bol objavený v roku 1794 ako prvý použiteľný zdroj stáleho elektrického prúdu (Voltov článok). V prvej polovine 19. storočia preskúmali väčšinu elektrických vlastností látok za normálnych podmienok, definovali zákony využiteľné v elektrických obvodoch a objavená súvislosť elektriny s magnetizmom. Najvýznamnejšie mená: Alessandro Volta, André Marie Ampere, Georg Simon Ohm, Hans Christian Oersted, Michael Faraday. Prvý zdokumentovaný elektromobil pochádza z holandského Groningenu. Navrhol ho profesor Sibrandus Stratingh a v 1835 skonštruoval jeho asistent Christopher Becker. Ďalšími priekopníkmi boli: Škót Robert Anderson, skonštruoval elektromobil v roku 1839, neskôr Sir David Salomon (1870). 1. prakticky použiteľný elektromobil postavil Thomas Parker, a to v roku 1884. Podarilo sa zostrojiť aj českému inžinierovi Františkovi Křižíkovi (1885). Jeho jednosmerný elektromotor sa pohŕdal s výkonom 3,6 kW, batériu sa tvorilo 42 olovených článkov. O 3 roky neskôr skonštruoval Angličan Magnus Volk svoju 1. praktickú trojkolku na elektrický pohon. Ferdinand Porsche v 1898 zostrojil vôbec svoj prvý automobil. Jednalo sa o ELEKTROMOBIL s označením Porsche P1. Pohon vážil iba 130 kg s výkonom 3 koní, pričom krátkodobo aj 5 koní. Dosiahol maximálnu rýchlosť 35 km/h s dojazdom 80 km. Belgičan Camille Jenatzy poskladal auto v tvare cigary s názvom La Jamais Contente (večne nespokojná), dosiahol v 1899 významný míľnik. Stal sa prvým automobilom s elektronickým pohonom, ktorý prekonal rýchlosť 100 km/h. 6 rokov na to Louis Kriéger uskutočnil na svojom aute prvú. Doposiaľ najdlhšiu trasu bez nabíjania, na trase Paríž Trouville (cca 145 km). Začiatkom 20. storočia brázdili ulice aj spaľovacie či parné vozidlá. Elektromobily však boli najpredávanejším typom vozidiel. Výrazný podiel tvoril spoločnosť Holtzer Cabot Electric. E mobily tej doby mali množstvo výhod oproti konkurencii. Netrpeli na: vibrácie, hlučnosť, problémy s radením, neštartovali sa s kľukou ako spaľovacie autá, dlhý nábeh (parné automobily v chladnom počasí až 45 minút pred jazdou). Avšak ďalšie vylepšenie spaľovacích motorov (a mnohé iné udalosti, ktoré sú témou ďalších článok) zmazali autá z ciest s elektrickým pohonom. Teda až do 21. storočia. Článek Vývoj elektromobility, ako (ne)poznáme se nejdříve objevil na Polsvat.

  • Web: Polsvat
  • Aktualizované: 3.4.2024
prejsť na článok

Zúčastnili sme sa prestížnej konferencie elektromobilita 2019

Konferencia elektromobolita 2019 Druhý ročník konferencie, výstavy a workshopu o súčasnosti s budúcnosti elektromobility sa konal 17.-18. októbra v pražskom Fóre Karlín. Účastníci sa okrem zaujímavých prednášok mohli podívať na najnovšie trendy v oblasti

prejsť na článok

Softvérový vývoj a superodpočet

Príspevok Softvérový vývoj a superodpočet je zobrazený ako prvý na Novo Consulting.

prejsť na článok

V čom sa odlišuje výskum a vývoj od inovácie?

Príspevok V čom sa odlišuje výskum a vývoj od inovácie? je zobrazený ako prvý na Novo Consulting.

prejsť na článok

Najväčšiu Brnenskú priemyslovú zónu sme pripravili na vek elektromobility

Vek elektromobility je tu, najväčšia Brnenská priemyslová zóna je vďaka COM Electric pripravená. Areál Slatina poskytuje prenájom kancelárií, skladov, vonkajších plôch a ďalších priestorov. V tejto priemyslovej zóne sa nachádza 12 administratívnych budov

prejsť na článok

Ako môže výskum a vývoj pomáhať inováciám

Príspevok Ako môže výskum a vývoj pomáhať inováciám je zobrazený ako prvý na Novo Consulting.

prejsť na článok