Vojna Tourerov Kawasaki VERSYS 1000 vs Ninja 1000 SX

Športový tourer je v súčasnosti prakticky ohrozený druh. Výnimočne sa dá hovoriť o pár výnimkách značiek, ako Suzuki GSX-S1000 , BMW S1000XR. A práve dnes sa pozrieme na tie japonské zelené. Kawasaki tieto motorky označuje podľa kategórii ako Adventure tourer a Sport Tourer. Motor a dynamika Aj keď majú obe označenie s číslovkou 1000, nemajú úplne rovnaký motor. Oba majú 1043ccm, sú však inak nastavené a ponúkajú v celku rozdielny pohľad na cestovanie. Motorky dokresľuje množstvo elektroniky, o ktorej by som ani nevedel, keby som si neprečítal informácie od výrobcu. Versys má maximálny výkon 120 koní pri 9000 ot./min. a krútiaci moment 102 Nm pri 7500 ot./min. Ninja SX má 142 koní pri 10 tis. ot./min. a maximálny krútiaci moment 111 Nm pri 8000 ot./min. V praxi sú motory vďaka elektronike veľmi kultivované, veľmi presné na ovládanie plynu a hlavne čitateľné. Hlavne Ninja 1000 SX, kde elektronika krotí vyše 140 koní pôsobí veľmi pokojne, avšak v skutočnosti je to zbraň. Sú to také protiklady avšak v oboch prípadoch platí, že motor je veľmi priateľský, ak chcete. Ale aj veľmi športový a vzrušujúci. Ak chcete! To je za mňa dôležitá informácia. Ak niekomu chýba vzrušenie, či tú motorku udrží na ceste, asi ho odkážem na staršie ročníky modelu Z1000. V praxi je Ninja veľmi dynamická a vo vyššom spektre otáčok sa mi ježia chlpy od vzrušenia. Koniec koncov, je to super-šport prispôsobený na cestovanie. Versys má zasa väčšiu využiteľnosť v stredných otáčkach a na tento štýl motorky ponúka možnosť vysoko otáčkovej zábavnej jazdy. Pretože v takomto balení veľa štvorvalcov na trhu nie je možné nájsť. Elektronické systémy a pomocníci Hlavnou doménou oboch motoriek je veľké množstvo elektroniky. Ide o to, ako motorky pracujú ako celok. Spomeňme v skratke aspoň niektoré vychytávky. Obe motorky majú LED svietenie, konektivitu s mobilným telefónom, samozrejme jazdné režimy a trakčnú kontrolu. Turistické motorky si zaslúžia tempomat, nájdeme tu aj skvelé rýchlo radenie. Za mňa na Ninji fungovalo o niečo lepšie. Čo však za mňa robí motorku veľmi použiteľné, je náklonový manažment a antihoppingová spojka. Vďaka senzorom vie riadiaca jednotka, v akej polohe sa motorka nachádza. Rozlišuje, či som v zákrute, či idem hore alebo dole kopcom a podobne. Na základe toho pracuje s dávkovaním plynu. Vďaka tomu napríklad motor reaguje pokojnejšie pri prudkom otočení plynovou rukoväťou a prispieva k zvýšenej bezpečnosti. Pri elektronickom podvozku Versysu SE je to ešte ďalej. Táto vlastnosť je pre mňa pri oboch motorkách kľúčová. Použiteľnosť tisíc kubíkového motora aj pre menej skúsených jazdcov. Na druhej strane si treba dať pozor hlavne na Ninji na príliš vysoké sebavedomie. Nie som až tak dobrý jazdec, ako sa mi na tejto motorke zdá. Elektronika mi dovolí a odpustí veľa, netreba to zbytočne pokúšať. Pohodlie a použiteľnosť V tejto časti spomeniem aj brzdy. V skratke športové brzdy sú veľmi účinné a čitateľné na oboch strojoch. Povedzme si však viac o rozdieloch a spoločných črtách, ktoré ma prekvapili Versys ma prekvapil svojou výškou sedla a manévrovatelnosťou. Jeho výška je takmer identická ako na Ninji SX. Hovoríme o hodnotách 835 a 840 mm. Tieto hodnoty sa ešte dajú prispôsobiť. Rovnako hmotnosti versysu, ktorá predstavuje 253 kg sa netreba báť. Versys ponúka určite väčšie pohodlie, ochranu pred vetrom a vzpriamený posed. Oproti tomu Ninja SX je príjemným kompromisom medzi super športom a cestovnou motorkou. Oba stroje majú delené sedlo jazdca a spolujazca s možnosťou jednoduchého pripevnenia kufrov. V oboch prípadoch ide o veľmi praktické motorky. Rozdiel je aj v zadnej pneumatike, ktorej šírka u Ninje je 190 mm, oproti Versysu. Ten má v zadu 180 ku. Samozrejme v prospech Versysu hrá elektronický podvozok od Showy, ktorý robí motorku ešte pohodlnejšou. Táto možnosť výbavy mi chýba na model Ninja SX. A to je škoda Drobnosti na zlepšenie Oba stroje by si zaslúžili trocha lepší displej, hlavne čo sa týka veľkosti a rozlíšenia. Už patria hlavne rozmerom do staršej doby. Funkčne však ponúkajú všetko potrebné. Versysom ospevované prisvecovanie do zákrut ma veľmi neohromilo čakal by som intenzívnejšiu svetelnú zmenu Obe motorky sú však veľmi dobre vyvážené, ľahko ovládateľné a za to, čo ponúkajú majú veľmi priaznivé ceny. The post Vojna Tourerov Kawasaki VERSYS 1000 vs Ninja 1000 SX appeared first on motocykel.sk.

prejsť na článok

Odhŕňanie snehu s radlicou R-1000

V túto zimu zatiaľ ojedinelú snehovú pokrývku sme využili na otestovanie Radlice R-1000 pripojenej k malotraktoru AGZAT AGRO PROFI DIF. Radlica je 3-smerná, s gumovým britom, takže nepoškodíte čistený povrch. Záber radlice je jeden meter. Video z odhŕňani

prejsť na článok

Zvyšujeme rýchlosť, nie ceny

Používatelia nášej najrýchlejšej internetovej tarify OPTIC PLUS odteraz získavajú v rámci dlhodobej testovacej prevádzky zvýšenie rýchlosti pripojenia až na 1Gbit/s. A to bez príplatku a automaticky. Rýchlosť je symetrická, to znamená, že maximálna rýchlo

prejsť na článok

Schneider Electric

{"type":"gallery","itemStyle":"gallery","gutter":{"amount":20,"unit":"px"},"maxCols":{"amount":3,"unit":""},"itemMinWidth":{"amount":300,"unit":"px"},"itemMaxWidth":{"amount":900,"unit":"px"},"itemIdealWidth":{"amount":300,"unit":"px"},"titleFontClass":nu

prejsť na článok

ASKOLL

{"type":"gallery","itemStyle":"gallery","gutter":{"amount":20,"unit":"px"},"maxCols":{"amount":3,"unit":""},"itemMinWidth":{"amount":300,"unit":"px"},"itemMaxWidth":{"amount":900,"unit":"px"},"itemIdealWidth":{"amount":300,"unit":"px"},"titleFontClass":nu

prejsť na článok