V čom sa poistenie pohľadávok líši od klasického poistenia

Poistenie pohľadávok je veľmi špecifický druh poistenia, ktorý sa na ostatné druhy poistenia veľmi nepodobá. Zásadný rozdiel spočíva v tom, že poisťovňa vie (aspoň si to o sebe myslí), ktorá firma skrachuje a ktorá nie. Respektíve, aké sú riziká. Klasické poistenie funguje nasledovne: Poisťovna vie, že ročne havaruje (napr.) 5 až 7 áut zo sto. So sto majiteľmi sa dohodne, že ak sa to stane práve jemu, tak mu túto škodu nahradí. A následne nastaví poistené podmienky tak aby pri zozbieranom poistnom od 100 klientov profitovala aj pri 7 poistných udalostiach. Pridaná hodnota pre klienta - za akceptovateľný poplatok má pokojný spánok, lebo vie, že aj keby havaroval, kúpi si nové auto a nič sa nedeje. Postenie pohľadávok je však iné: Poisťovňa vie, " ktoré auto havaruje". Z toho vyplývajú dve veci: 1, Určite nepoistí firmu, ktorá pravdepodobne skrachuje 2, Ale vyznačí Vám manévrovací priestor ( s kým obchodovať a do akej výšky), za ktorý ručí. Zjednodušene - poistenie pohľadávok mi nerieši situáciu "ak mi niekto nezaplatí", ale sa tejto situácii snaží predchádzať. Poisťovniam treba uznať, že sú špičkoví matematici a štatisti. Preto vedia aj z Vášho portfólia zákazníkov vypočítať štatistický model a súvisiace riziká. A podľa toho Vám predpísať určité korekcie, za ktoré sa následne zaručí. Záruka teda spočíva v tom, že poisťovňa povie, že s firmou ABC, môžete obchodovať najviac do výšky 30 000,- €. Vlastne môžete aj viac, ale za to už nezoberie záruky. A ak táto firma ABC bude platobne neschopná, poisťovňa za ňu zaplatí. Z vyššie uvedeného sa dá teda logicky dedukovať, že poisťovňa mi nechce poistiť rizikové firmy, ale len tie, ktoré rizikové nie sú. Keďže je to pravda, je namieste otázka, za čo vlastne platím. Platím za to, že niekto múdrejší, zbehlejší, informovanejší (poisťovňa) mi povie s kým a za koľko môžem obchodovať. A poisťovňa si natoľko verí, že sa zaručí, že ak "sa zmýli", tak zaplatí. A preto sa najviac oplatí, oplatí také poistenie, že nemáte žiadne poistné udalosti - toto je skutočné riešenie a navyše najvýhodnejšie. Neoplatí sa poisťovať na to, aby mi poisťovňa vyplácala plnenie a radovať sa, že som zaplatil 100 000,-€ a dostal som 130 000,- €. Lebo čstá strata je 100 000,- €. Pri lepšie zvládnutom manažmente pohľadávok mohli byť náklady na poistenie výrazne nižšie. Ak Vás téma poistenia pohľadávok zaujíma a hľadáte podobné riešenie pre Vašu firmu, neváhajte nás kontaktovať. A my radi pre Vás nájdeme konkrétne riešenie šité na mieru Vašim potrebám. #poistenie

prejsť na článok

Poistenie chirurgického zákroku (operácie)

Poistenie chirurgického zákroku je populárne poistenie, ktoré ide dojednať väčšinou k životnému poisteniu ako doplnok. Zmyslom tohto poistenia je pomôcť človeku uhradiť finančné náklady spojené s operáciou, hospitalizáciou v nemocnici, prípadne vykryť zní

prejsť na článok

Poistenie (nielen) pohľadávok

Keď si poisťujete majetok, tak jedno z rizík je, že by Vám na dom alebo firmu spadlo lietadlo. Raz som takú situáciu videl v novinách, snáď boli majitelia domu poistení. Iný, bežný príklad je havarijné poistenie. Keď Vás poisťovňa chce poistiť, tak by o

prejsť na článok

Poistenie trvalých následkov úrazu

Poistenie trvalých následkov úrazu je jednou zo zložiek úrazového poistenia. Pod pojmom trvalý následok rozumieme taký následok, ktorý sa už nemôže zlepšiť a človek s ním bude musieť žiť až do konca života napríklad: strata končatiny, jazva, znížená pohyb

prejsť na článok

Poistenie pobytu v nemocnici následkom úrazu

Poistenie pobytu v nemocnici následkom úrazu je jedna zo zložiek úrazového poistenia. Zmyslom tochto poistenia je nahradiť klientovi náklady spojené s pobytom v nemocnici. V dnešnej dobe stav slovenského zdravotníctva nie je na veľmi vysokej úrovni. Napod

prejsť na článok

Ako si vybrať produkt neživotného poistenia, tak aby ste ušetrili II.

Vybrať si z ponuky neživotného poistenia, tak aby ste ušetrili je veľmi tažké. Jednotlivé prudukty v majetkovom poistenísa líšia v definíciach poistných udalosti, vo výlukach a v limitoch plnia v prípade poistných udalosti. Klientovi (spotrebiteľovi) by v

prejsť na článok