Umelá inteligencia a meditácia. Nový fenomén, ktorý radikálne zmení svet.

S umelou inteligenciou pracujem denne od roku 2020. Celkovo som na online marketingu pre klientov strávil za tú dobu viac ako 6000 hodín. Podstatná časť tohto času, bola venovaná práve tvorbe, riadeniu a analýze kampaní využívajúcich AI. Preinzeroval som na nich pritom viac ako 500 000 EUR z klientských prostriedkov. Ďalších niekoľko miliónov bolo preinzerovaných mojimi kolegami. Používali sme pritom Google SMART technológiu a menej aj Facebook Pixel, ktoré sú vo svojej kategórii najlepšie v triede. Toto sú moje praktické zistenia a pozorovania: Menej otupnej a mechanickej práce Dobre si pamätám svoju prvú SMART kampaň. Tri, alebo štyri dni sme pre klienta vytvárali klasické vyhľadávacie kampane. Po desiatkach hodín nezáživnej práce boli všetky pripravené a vyrobené podľa best practice. Bolo ich 30, alebo 40. Zo zvedavosti sme tam pripojil aj jednu SMART kampaň. Boli sme však voči nej skeptický. Zhruba po mesiaci sme si všimli, že táto jediná SMART kampaň, ďaleko prekonáva všetky vtedy vytvorené vyhľadávacie kampane. V metrikách ako ROAS ich prekonala aj viac ako desaťnásobne. Behom ďalších dvoch týždňov boli takmer všetky kampane, ktoré sme pracne vytvárali pozastavené a mediálny budget bol presunutý do tejto jednej kampane. Lebo v konečnom dôsledku je pre klienta dôležitý len výsledok. Nie to, ako tvrdo a dlho sme pracovali. Kampane s umelou inteligenciou nás do značnej miery odbremenili od mechanickej, nezáživnej a otupnej práce. Umožnili viac času venovať strategickým otázkam, vzťahu s klientom, vzdelávaniu a osobnému rozvoju. Najkrajšie na tom je, že nám, aj klientovi pritom priniesli viac prosperity. Prosperita Tesne po začatí spolupráce, mi volá klient: Pán Dufala, čo ste nám to tam urobili? Veď mi predávame viac ako na vianoce!! :))). Bol máj, začiatok korona krízy a ja som klientovi implementoval SMART shoppingovú kampaň, ktorú predtým z nepochopiteľných dôvodov nemal. Súhrn týchto faktorov spôsobil, že výsledky už behom prvých niekoľkých mesiacov mnohonásobne prekonali všetky naše (aj najdivokejšie) očakávania. Myslím, že to nikto z nás nečakal. Nebol na to pripravený ani provízny systém z výkonu, ktorý bol s klientom dohodnutý vopred. (Ten tiež prekonal naše najdivokejšie očakávania.. ) Tento príbeh sa potom na klientoch zopakoval ešte veľa krát. Zároveň však začala byť evidentná nová skutočnosť. Ak ponuka produktu, alebo služby, nie je dosť dobrá, ani dokonale vyladená kampaň s umelou inteligenciou nebude fungovať. A s vysokou pravdepodobnosťou nebude fungovať ani žiaden iný typ marketingovej aktivity. Nepomôže ani budovanie povedomia o značke. Bude nutné vrátiť sa o krok dozadu a vyladiť produkt a ponuku. Ak klient nedokáže zdokonaliť svoju službu, v stále efektívnejšom trhu pravdepodobne neuspeje. Prvoradá je služba Čo sa týka kampaní s umelou inteligenciou, tí čo začali ako prví mali veľkú výhodu. Na začiatku som to bral až ako tajomstvo. Interný know how určený len pre úzky okruh vybraných klientov. Časom sa však tieto kampane stali štandardom, takmer nevyhnutným na fungovanie online podnikania. Najlepšia dostupná technológia na online predaj, sa tak stala použiteľnou takmer pre každého. Zákazníka tak začala vyhľadávať rovnaká umelá inteligencia, pracujúca rovnako pre rôznych inzerentov. Ten je vďaka nej tiež sofistikovanejší. Dizajnový banner, ani video ho už nepresvedčia o tom, aby si so značkou vytvoril vzťah. https://www.youtube.com/watch?v=vxwjzVW7z5oVo svete kde je bombardovaný AI algoritmami, sa bude stále viac počítať kvalita ponuky, služby a jeho reálna zákaznícka skúsenosť. Inými slovami, pravda. Mám za to, že v súťaži o zákazníka bude dlhodobo vyhrávať len ten inzerent, ktorý dá službu zákazníkovi reálne (nie len na nástenke v zasadačke) na prvé miesto. Pred peniaze, rast firmy a všetko ostatné. A to je veľmi dobre. Empatia, kľúč ku kvalitnej službe Keď sa pozrieme na trhových lídrov v ľubovoľnej oblasti, prídeme na to, že v prvom rade poskytujú kvalitnú službu Aby sme pochopili čo zákazník vlastne vyžaduje a kde máme priestor na zlepšenie, musíme najprv pochopiť sami seba. A tým sa dostávame k pointe tohto článku: Potreba kvalitných rozhodnutí S príchodom umelej inteligence sa znížil počet rozhodnutí a zásahov, ktoré musíme ako špecialisti vykonávať. Výrazne však stúpla potreba vykonávať kvalitné a seniorné rozhodnutia, keďže aj malé zásahy môžu mať výrazný dopad na klienta a jeho úspech na trhu. (Obrázok: nevhodné zásahy do kampane PMAX a ich vplyv na ROAS a podnikanie klienta - červená čiara) Platí to obzvlášť preto, že tieto kampane sú viac centralizované a používajú tak podstatne vyšší rozpočet. Vo väčšine prípadov sú to pritom nosné kampane, ktoré klientovi prinášajú 20-60 percent celkového online predaja. Ak bude mať každý k dispozícií rovnako pokročilú umelú inteligenciu, vyhrávať bude ten, kto ju lepšie nasmeruje - bude sa lepšie rozhodovať. Prečo je meditácia odpoveďou Meditácie je už tisíce rokov v mnohých kultúrach nezávisle, považovaná za spôsob spojenia sa s najvyššou časťou našej inteligencie. Tou, ktorá okamžite a bez námahy rozoznáva všetky dostupné podnety vo vnútornom priestore. Jej zapojenie pritom umožňuje nájsť a vykonávať najlepšie dostupné rozhodnutia. Zváženie rozhodnutia v meditačnom tichu, dovoľuje odfiltrovať naše osobné preferencie a vybrať tak objektívne lepšie riešenia. Riešenia, ktoré nie sú natoľko skreslené, ani ovplyvnené naším egom, strachom alebo chamtivosťou.. Sú empatické, pretože proces pozorovania vlastných emócií, myšlienok a potrieb, ich umožňuje lepšie pochopiť aj u druhých ľudí. A čo je najdôležitejšie, tieto rozhodnutia kladú službu a všeobecné dobro na prvé miesto, pretože skôr či neskôr, si každý meditátor uvedomí rovnakú vec. Že rozhodnutia vykonané v záujme všeobecného dobra sú najlepšie aj pre neho. Pretože sme všetci, zatiaľ nepochopeným spôsobom spojení. ZáverOveľa skôr ako sme si mysleli, sa dostaneme do bodu, kedy budú vznikať celé mestá, technológie a infraštruktúry s využitím všeobecnej umelej inteligencie (AGI). Pred našimi očami a bez potreby zdvihnúť sa zo stoličky budú v reálnom čase rásť mrakodrapy a mosty. Úlohou operátora, alebo skupiny operátorov bude len jediná vec. Správne sa rozhodovať a správne AGI nasmerovať. Budú musieť určiť, či má dané mesto výrasť. A potom kde, kedy a ako má byť vybudované. Budú tak postavaný pred sériu rozhodnutí, ktoré budú mať bezprecedentný dopad. Som hlboko presvedčený o tom, že samotná umelá inteligencia sa bude dožadovať meditujúcich operátorov. Pretože ľudský intelekt s umelou inteligenciou nemôže súťažiť. Naša vyššia inteligencia ju však ďaleko prekonáva (a vždy bude). Naše vedemé meditácie na rozhodnutia nájdete tu. Ak potrebujete meditačne zvážiť ťažké, nejednoznačné alebo strategické rozhodnutie, kontaktujte ma. :)

prejsť na článok

Veda vo vlasoch

K18 HAIR- K18 VLASY BIOMIMETICKÁ VEDA VO VLASOVOM  OŠETRENÍ, ktorá vylieči vlasy iba za 4 minuty. K18 Peptide TM bol patentovaný potom, čo sme preskúmali a analyzovali 1242 dekapeptidov, ktoré pokrývajú celý genom ludských keratinových proteinový. N

prejsť na článok

Fenomén FOMO vystriedal FOBO: Ľudia sa boja, že kvôli automatizácii prídu o svoju prácu

Syndróm FOMO je v celom svete dobre známy a znamená “Fear of missing out”, teda v preklade strach z toho, že niečo zmeškáme alebo o to prídeme. V pracovnej sfére ho nahradil fenomén FOBO. Ide o “Fear of becoming obsolete”, čo môžeme preložiť ako strach zo

prejsť na článok

Túto európsku krajinu valcuje fenomén “nini”: Počet mladých ľudí bez práce a vzdelania je vysoko nad priemerom aj u našich susedov

V Španielsku 17 % obyvateľstva ani neštuduje, ani nepracuje. Toto číslo je vyššie ako priemer OECD, ktorý je 15 %. Prečo sa to teda deje? A ako sú na tom naši susedia?

prejsť na článok

Počítač povedal prvé vety mojim hlasom, stačila mu dvojminútová nahrávka

Viete si predstaviť, ako vyzerala výroba syntetického hlasu pred desiatimi rokmi? Najprv ste si sadli v nahrávacom štúdiu a dlhé hodiny ste čítali nezmyselné vety. Následne ste z nahratého textu oddeľovali hlásky a slabiky. Potom ste si museli naprogramov

prejsť na článok

Nový web CarCool

Pre našich klientov sme dnes spustili do prevádzky nový web, ktorý prináša podrobné informácie o činnosti našej spoločnosti CarCool BMW servis. Pravidelne vás budeme prostredníctvom článkov informovať o dianí v našom autoservise, o novinkách, akciách ale

prejsť na článok