Učitelia pre udržateľnú budúcnosť

Učiteľky a učitelia hrajú zásadnú úlohu pri prechode našej spoločnosti k udržateľnej budúcnosti. Preto v spolupráci s maďarskou organizáciou HAND, poľskou Grupa Zagranica a českým centrom SEVER rozbiehame projekt  na posilnenie rôznych aktérov na poli vzdelávania nových pedagógov, pre lepšie začlenenie a podporu globálneho vzdelávania do prípravy budúcich učiteliek a učiteľov vkrajinách  V4. A to prostredníctvom výskumu, facilitácie, sieťovania a zdieľania dobrej praxe a efektívnej advokácie. Preskúmame zastúpenie a integráciu vzdelávania pre trvalo udržateľný rozvoj a globálne občianstvo v príprave budúcich učiteľov vo všetkých krajinách V4 vo všetkých štyroch krajinách pre lepšie pochopenie nástrojov a obsahu vzdelávania, ako aj toho, ako sú budúci učitelia pripravení na výučbu týchto tém. Výsledky výskumu budú publikované a šírené na národnej aj medzinárodnej úrovni a budú zozbierané odporúčania od hlavných aktérov v danej oblasti. V projekte sa pozrieme na to, ako podporiť rozvoj kompetencií rôznych zainteresovaných aktérov, ktorí sa pohybujú v oblasti zavádzania globálneho vzdelávania  do prípravy učiteľov a zlepšiť ich postavenie v systéme vzdelávania v krajinách V4. Projekt nadväzuje na predchádzajúci výskum, ktorý ukázal záujem o rozširovanie kompetencií a zdieľanie skúseností v oblasti globálneho občianskeho vzdelávania a vzdelávania k trvalo udržateľnému rozvoju medzi učiteľmi. Ukázal však aj to, že do celého procesu treba zapojiť aj ďalších aktérov, napríklad pedagogické fakulty, na ktorých sa učitelia pripravujú. Je preto potrebné aj v spolupráci s mimovládnymi organizáciami, ktoré majú v tejto oblasti skúsenosti, premýšľať nad tým ako podchytiť systematickejšie zapracovanie týchto tém do nášho vzdelávacieho systému. Na to je často potrebné aj vypracovať rôzne strategické dokumenty, ktoré by rozpracovali a zreálnili naplnenia tohto cieľa. Preto je po výskumnej časti dôležité o výsledkoch hovoriť s rôznymi zainteresovanými stranami. Konzultovať a zdieľať „best practices“ v tejto oblasti, tak aby sa podarilo tieto dôležité témy dostať do našich škôl. Viac informácií na https://www.teachers4sd.org/sloval-2023 . Tento projekt je kofinancovaný Vládami Českej republiky, Maďarska, Poľska a Slovenska prostredníctvom Vyšehradských grantov z  Medzinárodného vyšehradského fondu. Cieľom tohto fondu je rozvíjať koncept trvalo udržateľnej regionálnej spolupráci v strednej Európe.  Zdieľajte: The post Učitelia pre udržateľnú budúcnosť appeared first on Komenského inštitút.

prejsť na článok

Kancelársky nábytok od firmy DAFFER s.r.o.

Zborovňa a riaditeľňa predstavujú srdce každej školy. Učitelia tu trávia aspoň chvíľu oddychu počas náročného vyučovacieho dňa.

prejsť na článok

EDUŽUR: TikTok pozná žiakov lepšie ako ich učitelia, treba to riešiť, hovorí odborník na vzdelávanie Vladimír Šucha

Ako by mali lídri vzdelávania reagovať na umelú inteligenciu? Čo spôsobujú žiakom sociálne siete? A prečo by sme sa na vzdelávacie procesy mali pozerať komplexne? Vypočujte si alebo prečítajte v rozhovore s vedúcim Zastúpenia Európskej komisie na Slovensk

prejsť na článok

EDUŽUR: Učitelia hudobnej výchovy nemajú hľadať talenty medzi deťmi, ale talent v každom dieťati, hovorí Oľga Bystrianska 

Majú všetky deti hudobné cítenie? Prečo je hudobná výchova dôležitá a ako by sa mala hodnotiť? Prečítajte alebo vypočujte si v rozhovore s Oľgou Bystrianskou, učiteľkou, ktorá získala Cenu zastúpenia Európskej komisie na Slovensku v rámci odovzdávania oce

prejsť na článok

Náš školský rok 22/23 v číslach

Akadémiu tento rok absolvovalo 462 stredoškolákov a učilo 56 učiteľov v 44 kluboch na 35 školách po celom Slovensku. Učitelia a študenti strávili vo vrelej diskusii skoro 40 hodín a spoznali 22 veľkých diel. Akadémiu pre kolegov v tomto školskom roku v

prejsť na článok

Vodík je budúcnosť..!!

V spolupráci so SjF TUKE sme vyrobili a uviedli na trh Metalhydridové zásobníky vodíka. Je to ďalší krok, ktorý dokazuje, že ak sa zíde kvalifikovaný personál dokážeme veľa.

prejsť na článok