Test: Škoda Kamiq Monte Carlo – Útok na emócie

Po úspechoch modelov Kodiaq a Karoq bolo len otázkou času kedy SUV portfólio automobilky z Mladej Boleslavy rozšíri ďalší model s vyššou svetlosťou podvozka. Stalo sa tam približne pred štyrmi rokmi, keď Škoda predstavila crossover Kamiq. Najmenší člen rodiny naskočil na aj dnes extrémne populárnu vlnu tzv. mestských a imidžovo ladených SUV, ktoré si vystačia aj bez drsnej offroad výbavy vrátane pohonu všetkých kolies. Štýlový Kamiq už onedlho čaká plánovaný facelift. Pôvodný model dnes z hľadiska čakacích lehôt, patrí spolu so súrodeneckým kompaktom Scala a malých hatchbackom Fabia, medzi najdostupnejšie modely českej značky. V redakčnom teste sme mali možnosť preveriť emočne vyšperkovanú verziu s dovetkom Monte Carlo. Obľúbený crossover Škoda Kamiq so zážihovou motorizáciou 1,0 TSI (110 koní) skombinovanú so 7-st. automatickou prevodovkou a atraktívnej výbavovej verzii Monte Carlo, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Škoda. Rýchle fakty: Škoda Kamiq je dnes najmenším SUV mladoboleslavskej automobilky. Prioritne mestský crossover čaká onedlho facelift. Štýlovo a moderne pôsobí napriek tomu aj súčasný model. Bonusom sú v tomto prípade tiež prijateľné čakacie lehoty Po technickej stránke je Kamiq blízkym príbuzným kompaktného modelu Scala. Aj napriek jednoznačným SUV proporciám je obľúbený model v ponuke vždy len s pohonom predných kolies. Možnosť odlíšiť sa zastrešujú autentické verzie Scoutline a Monte Carlo. Atraktívny a originálny dizajn patrí medzi silné stránky obľúbeného modelu Škoda Kamiq. Testovaná verzia Monte Carlo dodáva všeobecné skôr robustným proporciám atraktívny dynamický nádych. V interiéri dokáže Škoda Kamiq doslova čarovať s priestorom pre posádku. Aj napriek kompaktným rozmerom disponuje malé SUV až prekvapivo vzdušnou kabínou. Špeciálnu emočnú príchuť aj v tomto priestore dotvárajú športové trblietky verzie Monte Carlo. Atraktívny prívlastok Monte Carlo si Škoda Kamiq dokáže obhájiť aj z hľadiska suverénnych jazdných vlastností. Prioritne racionálnou ale rozhodne nie zlou voľbou je silnejšia verzia litrového 3-valca 1,0 TSI. Fotogaléria Škoda Kamiq Monte Carlo Najmenšie SUV značky Škoda bolo oficiálne predstavené v roku 2019. Dobová novinka sa po dizajnovej stránke výrazne inšpirovala atraktívnou štúdiou Škoda Vision X. Medzi ostatných členov rodiny zapadá najmenší crossover aj názvom s písmenami K a Q. Aj v tomto prípade ide o inšpiráciu jazykom severoamerického indiánskeho kmeňa Inuitov. Označenie Kamiq pripomína stav keď vám niečo prirodzene „padne ako uliate.“ Aktuálne sa Kamiq priblížil k polčasu svojho životného cyklu. Škoda v tejto súvislosti už avizovala, že plánovaný facelift bude predstavený už počas tohto roka. Po technickej stránke je testovaný model, podobne ako súrodenecký hatchback Scala, postavený na platforme MQB A0. Daný základ okrem vysokej bezpečnosti s podporou moderných asistenčných systémov, nepočíta s pohonom všetkých kolies. Ten imidžový crossover na druhej strane vyslovene nepotrebuje. Orientáciu smerom na štýl pripomína aj prítomnosť dvoch samostatných verzií, ktoré sú dizajnovo zaujímavou alternatívou k základnému prevedeniu. Dobrodružne a drsnejšie stvárnenie Kamiq Scoutline dopĺňa ešte aj športový, resp. dynamický ekvivalent s tradičným prívlastkom Monte Carlo. Najmenším SUV z rodiny Škoda je štýlový Kamiq Prívlastok so slávnym mestom na francúzskej riviére si motoristický fanúšikovia automaticky spoja s kultovou rallye. Tu sa v minulosti vďaka modelom Popular, 130 RS či Fabia preslávila aj značka Škoda. V prípade malého SUV modelu Kamiq je verzia Monte Carlo prioritne o atraktívnom dizajnovom balení. Paleta dostupných pohonných jednotiek tu kopíruje bežný model. Zaujímavosťou v optike dnešnej doby je aj fakt, že v ponuke figurujú výhradne zážihové motorizácie bez pridanej elektrifikácie. Úplným základom je moderný prepĺňaný 3-valec 1,0 TSI s výkonom 95 koní, dostupný výhradne s 5-st. manuálnou prevodovkou. Prostrednou výkonovou voľbou je konštrukčne identická motorizácia 1,0 TSI s výkonom 110 koní. Okrem klasickej 6-st. manuálnej prevodovky je už v tomto prípade k dispozícii aj testovaná kombinácia so 7-st. automatickou prevodovkou. K charakteru verzie Kamiq Monte Carlo sa z hľadiska emócií hodí najviac najvýkonnejšia pohonná jednotka. Tú zastrešuje sofistikovaný benzínový 4-valec 1,5 TSI s výkonom 150 koní. Okrem 6-st. manuálnej prevodovky je aj v tomto prípade k dispozícii aj 7-st. dvosjpojkový automat. Paletá pohonných jednotiek verzie Monte Carlo kopíruje základnú modelovú líniu. Testovali sme motorizáciu 1,0 TSI s výkonom 110 koní Malé SUV, ktoré chytí za srdce Aj napriek svojmu veku pôsobí najmenšie SUV značky Škoda štýlovo a zároveň sebavedome aj dnes. V prospech modelu Kamiq hovorí jeho dizajnová autonómnosť, na základe ktorej je od ďalších súrodencov veľmi ľahko identifikovateľný už na prvý pohľad. Všeobecne robustný nádych v prípade testovaného exempláru dopĺňajú atraktívne doplnky v dynamicky čiernej farbe, príznačné pre verziu Monte Carlo. Predným partiám dominuje klasicky tvarovaná maska. V prípade testovanej konfigurácie Monte Carlo je stvárnená v kompletne čiernom prevedení. K najvýraznejším a najoriginálnejším dizajnovým prvkom malého SUV sa radia delené predné svetlomety. Vrchný modul s denným svietením a štýlovými LED smerovkami pozostáva zo štyroch svetelných segmentov a plynule nadväzuje na siluetu masky. Full LED technológiu ponúka aj nižšie situovaný hlavný modul. Sofistikovanú Matrix nadstavbu v tomto prípade nahrádza adaptívna funkcia s automatickým prepínaním diaľkového módu a dobre fungujúceho prisvecovania do zákrut. Ponúkaný svetelný výkon aj z tohto dôvodu hodnotím v rámci segmentu malých SUV ako nadštandardný. Dynamickú atmosféru prednej časti dotvára nárazník s efektným výpletom a spodnou nábehovou lištou v dynamickej čiernej farbe. Športovú atmosféru vo všeobecnosti robustnému crossoveru Škoda Kamiq dodáva verzia Monte Carlo Adekvátne dynamicky pôsobí Škoda Kamiq aj pri pohľade z profilu. V tomto priestore sa pod dané konštatovbanie okrem čiernych doplnkov verzie Monte Carlo v podobe orámovania bočného presklenia, podpísali aj krátke previsy karosérie. Čierna ozdobná lišta si svoje miesto našla aj na mierne vystúpených bočných prahoch. Prioritnú orientáciu na imidž pripomínajú lemy blatníkov lakované vo farbe karosérie. Testovaný exemplár púta ešte viac pozornosti vďaka príplatkovému farebnému prevedeniu prenikavej červenej Velvet metalízy. Za pomyselnú čerešničku športového kabátika možno označiť štítky na predných blatníkoch odkazujúce na slávnu rallye. Štandardom športovo ladenej výbavy sú aj 17-palcové disky kolies. Pre úplnosť dodávam, že pod opticky decentnejšie stvárnenie kolies skúšaného exempláru sa podpísalo sezónne obutie. Opticky svalnatý nádych je pre Kamiq príznačný aj v zadnej časti. V podstatnej miere sa pod to pričinil mohutný nárazník s naznačenými výfukovými koncovkami. V prípade verzie Monte Carlo ho podľa očakávania ozvláštňuje čierne lakovanie. Rovnaký farebný odtieň ponúka aj font s označením modelu. Dynamický nádych tu okrem minimalistického strešného spojlera pripomínajú aj koncové full LED svetlá s efektným svetelným podpisom. Pod pútavý kontrast s čiernymi doplnkami sa podpísala červená metalíza Velvet Emócie pokračujú aj v interiéri Všeobecnou silnou stránkou kabíny testovaného crossoveru sú nadštandardné priestorové pomery. V kategórií malých SUV tak Škoda Kamiq ponúka jeden z vôbec najpriestrannejších interiérov! Architektúra palubnej dosky tu naviac pôsobí aj po rokoch reálne moderným dojmom. Imidž a emócie dokázala aj v tomto priestore ešte viac vyšperkovať filozofia dynamicky ladenej výbavovej verzie Monte Carlo. V rámci svojho segmentu poteší testovaný interiér hodnotným nádychom aj precíznym dielenským opracovaním. Monte Carlo chytí ešte viac za srdce aj s prispením čierno-červeného prevedenia s výrazným športovým akcentom. Dynamicky tmavému čalúneniu stropu sekundujú pedále z lesklého kovu a obkladové lišty s červeným orámovaním. Rovnakú farbu ponúka aj efektné ambientné podsvietenie. Architektúra interiéru Škoda Kamiq pôsobí aj dnes sviežo a moderne Ako užívateľský najpodstatnejšie prvky testovanej verzie možno v sumári označiť športový trojramenný volant a anatomické predné sedačky s integrovanou opierkou hlavy. Príjemné latkové čalúnenie Škoda v tomto prípade u hľadiska efektov ešte viac „vyšperkovala“ postrannou štruktúrou, ktorá pripomína karbón. Modernú digitálnu dobu testovaného exempláru pripomína plne grafický prístrojový panel. Daný výbavový prvok, je ale aj v prípade verzie Monte Carlo príplatkovou záležitosťou. Detailné a kvalitné grafické vyobrazenie s viacerými prispôsobiteľnými layoutmi kopíruje ostatné modely značky Škoda. K charakteru testovanej verzie sa v mojich očiach najviac hodí športový motív s centrálnym otáčkomerom a grafickým vyobrazením aktuálne využívaného výkonového potenciálu. Najvyššia verzia palubného infotainmenu zahŕňa aj vstavanú navigáciu Rovnaké grafické trendy kopíruje aj do priestoru vystúpený modul palubného infotainmentu. Jeho špičková verzia so vstavanou navigáciou Navi Plus softwarovo podporuje súčasné vyobraznie mapy na centrálnej obrazovke i prístrojovom paneli. Z užívateľského hľadiska tu okrem pestrého spekra nastavení a monitorovania údajov jazdy dávam palec hore aj modernej mobilnej konektivite fungujúcej bez nutnosti káblového pripojenia smartphonu. Príjemne detailným vyobrazením disponuje aj parkovacia kamera. Konzervatívnejšie orientovaní používatelia, si naopak, musia zvykať na absenciu klasického ovládania hlasitosti audia. To nahradili virtuálne postranné tlačidlá. Ergonomická dokonalosť tradične absentuje aj pri samostatnom module klimatizácie. Prostredníctvom klasického ovládania si ale nie je možné nastaviť smer prúdenia vzduchu ani intenzitu ventilátora. Pri danej regulácii sa je potrebné prepnúť do podrobného nastavenia termomanažnetu v rámci dotykovej obrazovky. Priestorové pomery na palube patria k silným stránky modelu Škoda Kamiq Koncepcia rozumne navrhnutých odkladacích priečinkov v prípade modelu Škoda Kamiq kopíruje zaužívaný štandard. Posed za volantom reprezentuje sympatický kompromis medzi kompaktom a klasickým SUV. Látkové čalúnenie je v praxi príjemne komfortné. Športové emócie tu zároveň pripomína naznačené bočné vedenie s adekvátnou fixáciou tela. Vo všeobecnosti príjemný výhľad z vozidla v smere šikmo dopredu mierne narúša spodná konštrukcia stĺpikov v kombinácii s uchytením spätných zrkadiel. Silnou stránkou malého SUV značky Škoda sú aj nadštnadardné priestorové pomery v druhom rade. Kamiq má v tejto disciplíne pred väčšinou konkurentov navrch nielen vo veľkorysom priestore pre nohy, ale aj v parametri vnútornej šírky. Adekvátne pohodlne sa tu okrem detí napriek tomu odvezie dvojica urastenejších dospelákov. Potencionálneho prostredného pasažiera bude najviac obmedzovať výrazný stredovú tunel. Cestovný komfort v druhom rade zvyšujú samostatné výduchy ventilácie, čo v danom segmente vozidiel nebýva pravidlo. Príjemne vzdušnú atmosféru tu ešte viac umocňuje obrovská panoramatická strecha, ktorá je automatickou súčasťou verzie Monte Carlo. Efektná panoramatické strecha je pri verzii Monte Carlo štandardom Vzhľadom na segmentovú príslušnosť boduje Kamiq aj dostatočne veľkým batožinovým priestorom so základnou kapacitou 400 litrov. Symetrický tvar a poctivé čalúnenie bočných stien dopĺňa v prípade testovaného exempláru dostatok fixačných pomôcok na čele s užitočnými postrannými háčikmi. Vtipné a praktické riešenie pre malé predmety ponúka sieťový program, vrátane vtipného uchytenia na spodnej časti pevného krycieho plata. Limit pri preprave neforemných predmetov predstavuje celková dĺžka ložnej plochy. Maximálna prepravná kapacita 1395 litrov, zahŕňajúca mierny schodík je logicky k dispozícii po sklopení delených zadných operadiel. Palec hore dávam verzii Monte Carlo aj za prítomnosť dojazdovej rezervnej pneumatiky v priestore pod podlahou. Náročnejší tu zároveň ocenia aj príplatkové elektrické otváranie dverí batožinového priestoru. Z hľadiska výbavy je verzia Monte Carlo vlajkovou loďou modelového radu Škoda Kamiq. Štandardnou súčasťou je v tomto prípade okrem dynamických exteriérových a interiérových doplnkou s autentickou atmosférou napríklad aj: pestrá škála asistenčných systémov vrátane tempomatu, full LED svetlomety, vyhrievanie predných sedadiel, dvojzónová automatická klimatizácia, zadná parkovacia kamera, bezkľučový prístup a štartovanie alebo už spomínaná panoramatická strecha. Batožinový priestor ponúka v základe kapacitu 400 litrov Racionálny športovec Mladoboleslavská automobilka sa pri svojom modelovom portfóliu vždy orientuje na racionalitu, a čo najväčšiu pridanú hodnotu. Sympatické je, že dané cnosti sú prioritou aj pri modeloch v emočnejšom balení, kam sa jednoznačne radí aj línia s magickým prívlastkom Monte Carlo. Pravoverní nadšenci emócií aj v prípade malého SUV Kamiq vo verzii Monte Carlo s určitosťou siahnu po najvýkonnejšej motorizácii. Tá sa k danému imidžu hodí jednoznačne najviac. Sklamanie, tu na druhej strane rozhodne netreba očakávať ani pri výbere racionálnejšej a cenovo dostupnejšej testovanej motorizácie 1,0 TSI. Schopný podvozok a nízka hmotnosť sú ozdobou jazdných vlastnosti malého SUV Škoda Kamiq Základný pilier precízne vyladených jazdných vlastností je sebavedomý podvozok. Testovaná základná konfigurácia bez príplatkových adaptívnych tlmičov sa vyznačuje o niečo tuhším vyladením pruženia. O jazdný komfort v bežnom režime jazdy tu napriek tomu netreba mať žiadne obavy. Kamiq na 17- palcových kolesách filtruje veľmi suverénne bežné nedokonalosti našich ciest. Vyslovene proti srsti sú mu až hrubé prepadliny. V tomto prípade odporúčam pri ich prejazdoch zvýšiť opatrnosť. Pri nechcenom trafení daného nedostatku cestnej infraštruktúry už treba počítať s nie príliš príjemným zvukom a zároveň prenosom síl do karosérie. Druhou stranou mince o niečo tuhšieho vyladenia pruženia v kombinácii so stále pomerne nízkou stavbou crossoveru a mušou váhou oscilujúcou v okolí 1,3 tonovej hranice, je až nečakane suverénny prejav na zakrútených cestách s adekvátne kvalitným povrchom. Kamiq Monte Carlo sa zákrut v kombinácii so svižnejším rýchlostným tempom rozhodne nebojí. A aj vďaka minimálnym náklonom karosérie a poslušnosti na vodičové povely prostredníctvom riadenia, dokáže dokonca aj vyvolať úsmev na tvári. Za precíznu ovládateľnosť vrátane príjemne strmého riadenia dávam malému SUV veľký palec hore. Imidžovo ladená verzia Monte Carlo v princípe svedčí aj testovanej motorizácii 1,0 TSI K limitom podvozka, spojených s prirodzenou nedotáčavosťou pri jazde blízko hrany prispelo s určitosťou aj zimné obutie. Škoda Karoq Monte Carlo, je ale na konci dňa stále o prioritnej racionalite. V tejto súvislosti som bol veľmi spokojný aj s adekvátnym odhlučnením priestoru pre posádku. To platí aj pre vyššie rýchlostné tempo. Zdrojom emočne zafarbenej zvukovej farbičky vo vyšších otáčkach je aj v tomto prípade moderný prepĺňaný benzínový trojvalec 1,0 TSI s výkonom 110 koní. V sumári príjemne energická motorizácia poteší okrem adekvátnej kultivovanosti aj lineárnym nástupom sily. Na testovaný crossover z hľadiska očakávanej dynamiky s rezervou postačuje aj v prípade viacerých pasažierov na palube. 7-st. automat radí veľmi hladko. Na jeho reakcie si je na druhej strane nutné zvyknúť pri pohotových rozjazdoch V princípe precíznym vyladením sa vyznačuje aj spolupráca motorizácie so 7-st. automatickou prevodovkou. Samozrejmosťou sú veľmi hladké a prakticky nepozorované zmeny prevodových stupňov. Automat zároveň čiastočne supluje absentujúce jazdné režimy. Charakter správania pohonného reťazca dokáže citeľne zmeniť už tradičná dvojica módov prevodovky. Východiskový režim D je vhodný na každodenné používanie s benevolentnejším štýlom jazdy. Pohotovejší režim S, naopak, viac prebudí DNA odkazujúce na verziu Monte Carlo. Ako všeobecný neduh automatu dvojspojkovej konštrukcie možno označiť benevolentnejšie reakcie na zošliapnutie plynového pedála pri bežných rozjazdoch. Na daný prejav som si, ale podvedome pomerne rýchlo zvykol. Prácou s pedálom akcelerátora je v tomto prípade nutné predvídavo zosúladiť napríklad pri tesných výjazdoch z vedľajšej cesty na hlavnú. SUV koncept s vyššou svetlou výškou je zárukou o niečo väčšej slobody Škoda Kamiq aj napriek SUV konceptu vďaka absencii pohonu všetkých kolies logicky nemá žiadne prehnané terénne ambície. Viac slobody v porovnaní s klasickými hatchbackmi logicky ponúka o niečo vyššia svetlá výška. Práve tú, som veľmi ocenil pri silnom snežení a následnej jazde po ešte neodhrnutých komunikáciách. Pri bežnej jazde s prevahou dlhých presunov na diaľnici dávam palec hore dobre fungujúcim asistenčným systémom. Skúšaný exemplár disponoval aj príplatkovou nadstavbou v podobe funkcie asistovanej jazdy, Travel Assist. Napriek o niečo vyššej stavbe karosérie a redakčnému testu v chladnom zimnom období Kamiq Monte Carlo nesklamal ani v disciplíne spotreba paliva. Výsledný kombinovaný priemer sa pri skôr temperamentnom využívaní podľa palubného počítača nakoniec ustálil na hodnote 6,9 l/100 km. S vyslovene ľahkou nohou a prevahou mimo mestských presunov nie je konečný priemer príliš náročne stlačiť približne o liter nižšie. S apetítom cca 7,3 l/100 km treba, naopak, počítať pri prioritnej prevádzke v meste či na diaľnici. Výsledná spotreba paliva je aj v tomto prípade priamo úmerná preferovanému štýlu jazdy A celkový dojem? Malé SUV Škoda Kamiq pôsobí príjemne sviežo a moderne aj období tesne pred plánovanou modernizáciou. Ešte viac imidžu k vo všeobecnosti štýlovému základu pripája atraktívne ladená verzia Monte Carlo s jasne citeľnou športovou príchuťou. Kamiq je aj v tejto konfigurácii stále prioritne racionálny. Náš redakčný test potvrdil, že zlou voľbou v rámci konfigurátora rozhodne nie je ani prostredná 110-koňová výkonová verzia zastrešená vydarenou motorizáciou 1,0 TSI. Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský Testovací diár: Model: Škoda Kamiq Monte Carlo 1,0 TSIDĺžka: 4 241 mmŠírka: 1 793 mmVýška: 1 534 mmRázvor: 2 651 mmObjem kufra: 400 litrovMotor: zážihovýPohon: predných koliesPočet valcov: 3Kombinovaný výkon kW/koní: 81/110Krútiaci moment Nm: 200Pohotovostná hmotnosť: 1248-1414 kgMaximálna rýchlosť km/h: 197Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,2 sPrevodovka: automatická dvojspojkováPočet stupňov: 7Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,8 – 6,2 l na 100 kmSpotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,9 l/100 kmPneumatiky: Bridgestone Blizzak Verzia/cenaŠkoda Kamiq Monte Carlo 1,0 TSI (testovaný model) od 25 780 €Škoda Kamiq 1,0 TSI Active (95 koní + manuálna prevodovka) od 18 160 € The post Test: Škoda Kamiq Monte Carlo – Útok na emócie appeared first on Autoinak.sk.

prejsť na článok

Škoda Kamiq Ambition 1,0 TSI 85 kW 6°MP

Škoda Kamiq Ambition 1,0 TSI 85 kW 6°MPŠkoda Kamiq Ambition 1,0 TSI 85 kW 6°MPŠkoda Kamiq Ambition 1,0 TSI 85 kW 6°MPŠkoda Kamiq Ambition 1,0 TSI 85 kW 6°MPŠkoda Kamiq Ambition 1,0 TSI 85 kW 6°MPŠkoda Kamiq Ambition 1,0 TSI 85 kW 6°MPŠkoda Kamiq Ambition

prejsť na článok

Čo znamená pojem totálna škoda vozidla?

Totálna škoda nie je to, čo si pod týmto pojmom obyčajne ľudia predstavia. Neznamená to úplné zničenie vozidla. Totálna škoda znamená hranicu, kedy je oprava vozidla podľa poisťovne neekonomická. Náklady na opravu auta sú vyššie ako zostatková cena vozid

prejsť na článok

Tarify Nabíjacích staníc Škoda Powerpass

Poplatky za nabíjanie v nabíjacích staniciach Škoda Powerpass na slovensku. The post Tarify Nabíjacích staníc Škoda Powerpass first appeared on PowStat.

prejsť na článok

Kedy sa havarijné poistenie oplatí?

Na túto otázku univerzálna odpoveď neexistuje. Ak to zjednoduším, tak sa havarijné poistenie oplatí vtedy, ak Vám v budúcnosti vznikne škoda na vozidle. Naopak, neoplatí sa, ak Vám škoda nevznikne.

prejsť na článok

NIPT Test neinvazívny test prítomnosti genomických porúch plodu dieťaťa

Geneton vyvinul neinvazívnu metódu na získanie dôležitých informácií o štrukturálnych zmenách plodu na základe vzorky materskej krvi, zvaný NIPT Test. Metóda nepredstavuje žiadne riziko pre plod alebo pre matku, preto predstavuje bezpečnú alternatívu trad

prejsť na článok