Tenerife: Kompletný itinerár, aj s 8 mesačným dieťaťom

Keď sme si vybrali Tenerife ako prvú destináciu s dieťaťom, hneď sme vedeli, že ho veľmi rýchlo privedieme k cestovaniu. Veľa by sme totiž na pláne nemenili ani keby sme šli bez dieťaťa. Kanárske ostrovy sú v posledných rokoch veľkým lákadlom a pre nás bolo Tenerife hlavne skrz najvyšší vrch Španielska. Požičať auto bola jasná voľba tradične cez Rentalcars  LINK TU. Ceny áut môžete porovnať aj cez Kayak  LINK TU. Bez auta to tiež zvládnete, ale určite nestihnete navštíviť toľko miest. Snáď vás inšpirujeme našim itinerárom. Detailnejšie o miestach spíšem v ďalších článkoch.  Costa Adeje Deň 1. - Costa Adeje Let sme mali hneď ráno z Viedne. Tam sme sa presunuli autom a vychytali ešte lacné parkovanie vo Viedni cez zľavový kód. o 13 sme už mali auto a zamierili k nášmu ubytovaniu v Costa Adeje. Boli sme štyria tak sme si cez Airbnb prenajali príjemnú vilku s výhľadom na oceán. Poobede sme sa vybrali na prechádzku do Costa Adeje na Playa Fañabé, kde sa môžete poprechádzať od Playa de Pinta až k Playa del Duque. Všetky pláže sú verejné a nepatria k hotelom. Hotely nie sú priamo prepojené s plážou, takže plážové rezorty tu neočakávajte. Je to ale pekná dlhá plážová promenáda.  Masca Garachico Los Gigantes Deň 2. - Masca, Garachico, Los Gigantes Tento deň sme venovali na poznávanie ostrova a vybrali sme sa na západ. Prvá zastávka bolo nádherné mestečko Masca, kde sme si vychutnali vínko. Už len prejsť cez tieto horské oblasti bol zážitok. Ďalšou zastávkou boli prírodné jazierka v Garachico. Vybrali sme sa smerom k mestečku Orotava s Casa de los Balcones. Môžete sa zastaviť aj v Icod de los vinos, kde nájdete najstarší a najväčší strom z rodu Dracaena draco (Parque del Drago) . Ak vám zvýši čas tak za zmienku stojí aj Puerto de la Cruz. Tu sa tiež nachádza populárny Loro Parque, zoo s rôznymi predstaveniami so zvieratami. Na ceste späť do Costa Adeje sme sa zastavili pri los Gigantes (Mirador Archipenque). Tam sme mali už celkom dosť a vybrali sa späť na ubytovanie.  Playa de las Vistas Los Cristianos Deň 3. - Los Cristianos, Playa de las Vistas Ďalší deň sme si rezervovali na pláž. Vybrali sme sa do los Cristianos, odkiaľ sa vychádza ak chcete ísť pozorovať veľryby. Playa de las Vistas mi prišla ako najkrajšia z čiernych pláží, aj keď aj Fañabé nebola zlá. V tejto oblasti viete navštíviť Monkey Park, Jungle Park, SIam Park alebo Aqualand. Je už len na vás, či deň chcete tráviť aktívnejšie, alebo sa len ponevierať na promenáde medzi plážou a barmi. My sme si vybrali tú druhú možnosť.  Anaga Deň 4. - Anaga, Almáciga, Santa Cruz de Tenerife Tento deň sme trávili zas raz aktívnejšie a vybrali sme sa na sever ostrova. Po ceste sme chceli pozrieť Piràmides de Güímar, ale bohužiaľ boli zavreté. Rovno sme zamierili do malého mestečka San Cristóbal de la laguna, kde sme si vychutnali kávu a išli spoznávať národný park Anaga. Plán bol vybrať sa na Sendero de los Sentidos, ale bohužiaľ sa rozpršalo, tak sme pokračovali smerom k opačnej strane ostrova. Dostali sme sa až do Almáciga, čo považujem za naozaj najčarovnejšie miesto ostrova. Málo turistov, prekrásna pláž, útesy a bar s lahodným jedlom rovno pri nej. Znova sme prekročili park Anaga a dostali sme sa na jednu z najkrajších pláži Tenerife Teresitas, tentokrát ale s klasickým pieskom. Deň sme ukončili prehliadkou hlavného mesta Santa Cruz de Tenerife.  Almacíga Deň 5. - Playa del Duque, Playa de Fañabé Následne sme potreboali oddychový deň a poriadne sme si išli užiť Fañabé. Objavili sme nádhernú reštauráciu Spanglish s perfektným výhľadom, vyčlenili sme čas na oddych a nákupy.  Pico del Teide Deň 6. - Pico del Teide Hlavným ťahadlom výletu bolo Teide. Lístky sme mali na presný čas, tak sme hneď ráno vyštartovali k lanovke. Môžete si samozrejme privstať, aby ste videli východ slnka z Teide, ale zas až takí nadšenci turistiky nie sme a predpokladám, že väčšina z vás tiež nie. Klobúk dole pred tými, ktorí by sa na to dali. Na ceste späť sme sa zastavili na Sendero Roques de García a už sme sa ponáhľali naspäť na vilu užiť si bazén. Ak vám po ceste vyhladne, určite odporúčame Restaurante Teide Flor v dedinke Vilaflor.  Článok o Teide ! Detailnejšie info o výstup na Teide nájdete v článku Kliknite SEM Playa de las Teresitas Deň 7. - Playa de las Teresitas Tu sa vám zmestí všetko, čo sme doteraz nestihli. My sme posledný deň sa starali o choré dieťa a našťastie aspoň večer sme sa adekvátne rozlúčili s Tenerife príjemnou večerou z terasy našeho ubytovania. Poučenie: nikdy nepi studené pivo zo zamrznuteho pohára. Ale aj skríženie plánov patrí k cestovaniu. Pôvodne sme ale mali v pláne stráviť celý deň na Teresitas. The post Tenerife: Kompletný itinerár, aj s 8 mesačným dieťaťom first appeared on Na cestu, bez stresu ....

prejsť na článok

Toto je TOP 5 voľnočasových aktivít s dieťaťom!

Vo voľných dňoch sa chcete pravdepodobne venovať najmä svojim deťom, ktoré si priam vyžadujú vašu pozornosť. Na tom nie je predsa nič zlé, no mali by ste zvážiť aktivitu, akú zvolíte. Určite na tom veľmi záleží. The post Toto je TOP 5 voľnočasových aktiv

Ako s dieťaťom úspešne zvládnuť prvú návštevu u lekára?

Predstava o prvej návšteve u lekára môže byť pre dieťa stresujúca, nakoľko ide o neznámy zážitok. Preto pre vás, ako pre mamičku, je veľmi dôležité, aby ste svoje dieťa pripravili na túto skúsenosť. Nižšie uvedené tipy a rady vám určite pomôžu zvládnuť pr

Kompletný katalóg Lego a Duplo január máj 2023

Prelistujte si online 132 stranový, slovenský katalóg Lego január máj 2023 Na prezeranie potrebujete mať nainštalovaný Adobe Acrobat reader. Ak ho ešte nemáte, môžete si ho zdarma prevziať na nasledujúcej stránke. Kreatívny box LEGO Classic

Lekársky posudok v prípade trvalého pobytu na neobmedzený čas

Ak cudzinec je dieťaťom mladším ako 18 rokov štátneho príslušníka tretej krajiny s trvalým pobytom na neobmedzený čas, alebo dieťaťom mladším ako 18 rokov zvereným do osobnej starostlivosti štátneho príslušníka tretej krajiny s trvalým pobytom na neobmedz

Výlety otcov

...môžu vyzerať aj nejak takto. Bezprostrednosť a interakcia medzi rodičom a dieťaťom je najväčšou výhodou predných cyklosedačiek na bicykel. So zásadou "voziť sa a nie byť vozený", nechajte ich chytiť sa riadidiel a ukázať Vám, ktorým smerom sa vydať. Od