Remarketing: Naháňačka v online marketingu

Predstavte si, že zákazník prišiel na váš web, určitú dobu tam pobudol a odišiel. A teraz si predstavte, že si toho zákazníka dokážete nájsť a pritiahnuť späť. Ba dokonca presvedčiť k nákupu. Ideálne, že? To je, prosím pekne, cieľ remarketingu, dôležitého nástroja v rámci internetovej reklamy. Kvalitná online stratégia bez remarketingu v súčasnosti snáď ani nemôže existovať. Musíte však vedieť odlíšiť čo je to spustenie remarketingu alebo nastavenie kvalitnej remarketingovej stratégie. Vaším cieľom je predsa zvyšovať konverzie a vyťažiť z akvizície nových návštev maximum a práve na to vám poslúži najlepšie. Potenciálneho zákazníka mohlo uprostred vhadzovania produktu do košíka či dokončenia objednávky vyrušiť hocičo. Od nespratného synčeka, až po obyčajný budík. Ak prešiel kľúčovými stránkami vášho webu, muselo ho niečo zaujať. Tak prečo sa mu nepripomenúť špeciálnym bannerom či bonusovou ponukou? Reakcia užívateľa, ktorý už mal s vašou stránkou predchádzajúcu skúsenosť, na inzerciu môže byť zásadne odlišná od nového návštevníka vašej stránky. Ako funguje remarketing Štatistiky potvrdzujú, že relevantnejšie správanie na stránke aj zásadne vyššiu konverznú mieru eshopu dosahujú vracajúci sa užívatelia. Práve na tomto predpoklade stavia remarketing. Aj v kamennom obchode by predavač ľahšie presvedčil ku kúpe človeka, s ktorým sa v predajni stretáva pravidelne, než naháňať pred vchodom cudzincov. Najbežnejšie sa využíva remarketingová kampaň v systéme Google Ads (Adwords), vrátane YouTube kampaní, ale taktiež existuje veľmi účinný spôsob remarketovania cez Facebook. Pre každú sieť však potrebujete ovládať postup na integráciu značiek alebo v prípade Facebooku takzvaných pixelov, ktoré potom jednoducho pozbierajú potrebné remarketingové údaje. Vy si už len rozkážete, ktorých návštevníkov by ste radi nalákali späť a môžete im naservírovať reklamu priamo na mieru. Samozrejme, základným predpokladov sú korektne pripravené zoznamy produktov (tzv. produktové feedy vo forme xml alebo csv). Nákupný proces Najčastejšie chyby pri využívaní remarketingu Či už na svojom webe riešite opustené košíky, potrebujete doklepnúť konverzie alebo len chcete pomôcť s upsale-om a crossale-om, remarketing vám to jednoznačne uľahčí. Je to však beh na dlhú trať a ak s ním chcete byť kamarát, skúste sa vyhnúť týmto najčastejším chybám. Nepremyslená stratégia: nestrieľajte naslepo. Remarketujte len keď naozaj poznáte svoj segment, publiká a najmä ciele, ktoré chcete dosiahnuť. Publiká by ste mali pripraviť ešte pred samotným štartom. Prázdne alebo príliš všeobecné zoznamy len ťažko premeníte na úspešnú kampaň Remarketing bez dostatočnej návštevnosti: stratégia stráca zmysel, ak neprivádzate na web dostatočné množstvo užívateľov, ktorých by ste potom mohli segmentovať do remarketingových zoznamov. Pre správne fungovanie treba zapracovať aj na akvizícii nových návštevníkov Nesprávne nastavené sledovanie: pri vkladaní značky si vždy skontrolujte jej ID, špecifikáciu vloženia, ale aj to, či sa vám spúšťajú eventy. Zaberie vám to len pár minút a zachráni vás to pred failom Jedna značka pre viaceré projekty: so značkami je to ako so zásuvkami. Ak všetko nahádžete do jednej, stratíte vo veciach prehľad. Venujte každému projektu samostatnú značku a ušetríte si nemalý chaos Zlé nastavenie frekvencie zobrazenia: nikto nechce vidieť tú istú reklamu stokrát za deň. Jednoducho ju nastavte tak, aby nikoho neobťažovala a nestala sa príťažou s nízkou efektivitou vplyv frekvencie na výsledky kampaní Využívanie len prednastavených zoznamov: vy poznáte svoju cieľovku najlepšie, preto sa so zoznamami vyhrajte podľa potreby a nespoliehajte sa na tie generické a prednastavené systémom Google Ads Slabá segmentácia publík: nehádžte návštevníkov webu do jedného koša, ani do dvoch. Čím viac sekcií a vzorcov správania zaznamenáte, tým viac publík viete do kampaní zakomponovať a ponúknuť relevantnejšie inzeráty Nesprávna interpretácia výsledkov: dôkladnej analytike sa nevyhnete. Musíte vedieť identifikovať prínos remarketingových kampaní, vplyv na celkové plnenie cieľov Rovnaké cenové ponuky pre všetky publiká: cena za klik by sa mala vždy líšiť. Prispôsobte ju podľa hodnoty daného publika, ale najmä podľa potenciálneho dopadu na vaše biznis ciele. Je predsa rozdiel medzi užívateľmi, ktorí práve prišli na na váš web a tými, čo si prezerali 10 podstránok, vložili produktu do košíka a opustili ho Remarketing je čarovný, ale najmä funkčný nástroj online marketingu. Ak chcete využiť jeho potenciál aj v prospech vášho biznisu, ozvite sa, rád vám poradím. Na túto tému som mal aj prednášku na odbornej konfrencii Creative Summit 2018. Zostrih z nej si môžete pozrieť tu: The post Remarketing: Naháňačka v online marketingu appeared first on STARBO MEDIA.

prejsť na článok

Remarketing čo je to a na čo slúži?

V tomto blogu sa dozviete čo je to remarketing a ako ho správe použiť pre váš web. The post Remarketing čo je to a na čo slúži? appeared first on OptiAds.sk.

prejsť na článok

V marketingu predávajú slová, nepodceňujte ich silu

V marketingu už nefungujú superlatívy, vyťahovanie sa, sugescia a hnanie k nákupu Konkurencieschopnosť je v každej oblasti privysoká a ľudia si môžu vyberať. V dnešnom marketingu fungujú emócie a tie vyvolávajú správne použité slová. A hlavne jazyk, akým

prejsť na článok

PPC marketing 10 dôvodov, prečo je Pay-per-click ten najlepší spôsob marketingu

Ak sa prv chcete dozviedieť, čo PPC reklama v skutočnosti je, určite si pred týmto článkom najprv prečítajte náš článok: Čo je to PPC reklama? Dôvod číslo 1: Platíte iba za kliknutia PPC (Pay-per-click) Ako už samotný názov prezrádza, Pay-per-Click alebo

prejsť na článok

Tvorba webstránok nová firemná web stránka, online magazín, blog alebo e-shop

Reklamná agentúra ContentPress poskytuje kompletné služby v oblasti online marketingu. Súčasťou širokého portfólia je tiež tvorba web stránok. Nová firemná web stránka je dnes cenovo dostupnejšia ako kedykoľvek predtým. Nehovoríme tu ale o lacnej web strá

prejsť na článok

Príbeh v marketingu čo znamená, prečo predáva a ako ho vytvoriť?

Kedy ste naposledy počuli nejaký príbeh? Kedy ste príbeh rozprávali alebo prerozprávali? Pravdepodobne každý deň. Ľudia milujú príbehy už po celé tisícročia. Príbehy sú pôsobivejšie ako samotné fakty, čísla, parametre, vlastnosti atď. Príbehy vyvolávajú e

prejsť na článok