recenzia Čistá

Juno Dawson – Čistá Hlavná hrdinka Lexi Volkov je bohatá dedička hotelového impéria. Má jednoduchý život, nikdy nič nemusela robiť, ani sa o nič starať. Jeden deň sa však polomŕtva zobudí na sedadle auta, ktoré ju vedie do odvykacieho centra pre prominentných pacientov. Šoférom je jej brat, ktorý sa na svoju malú sestru už nedokázal nečinne pozerať. Lexi čaká niekoľko náročných skúšok v centre, musí bojovať sama so sebou nielen s drogou. Musí analyzovať svoj život a dať si ho dokopy. Rozmyslieť si, kto stojí za to, aby s ním trávila čas, kto ju ťahá dole a kto jej do života prináša len toxický opar šťastia. Je ľahké klesnúť dole, no Lexi sa musí naučiť odraziť a vydržať hore. „Suboxon zaúčinkoval a opäť usínam. Telo sa mi trasie v kŕčoch. Nohy a ruky sa mi mimovoľne hýbu ako handrovej bábike. Nejde mi do hlavy, ako sa môžem cítiť tak príšerne. Nechápem to. Driemem, až kým na stehnách nezacítim niečo teplé. Prebudím sa a s hrôzou si uvedomím, že som sa posrala. Doslova som osrala celú posteľ (s. 38-39).“ Tri slová, ktoré by som pripísala tomuto titulu by boli určite – surovosť, úprimnosť a autentickosť. Čitateľ verí všetkému, čo sa tam deje. Je zatiahnutý do života nielen drogovo závislého, ale aj do životov, ktoré sú ovplyvnené inými závislosťami, ktorým môže ľudský jedinec podľahnúť. Sleduje pády, ako i vzostupy a reálne veľmi neverí prominentným pacientom, že to dajú. Niektorí to naozaj nemusia dať, vracajú sa do zariadenia, alebo tam ukončia svoj život. Aká je Lexi? Najprv vzdoruje, potom prijíma, učí sa a chce nový začiatok. Je však dosť silná? V centre spoznáva rôzne typy osobností, ktoré sú jej niekedy bližšie ako niekdajšia partia, ktorá je teraz tak ďaleko od nej. Čo sa však stane, keď sa vráti? Asi si viete domyslieť. No Lexy to nezastaví. Veľká dedička ide urobiť definitívnu čiaru. Titul je určený pre tínedžerov od 14 rokov. Ukazuje im nielen nástrahy života, ale i samotný boj. Je napísaný veľmi dobre aj preto, čo sa dočítame v poďakovaní. Pri písaní anonymne pomohli ľudia, ktorí bojovali so závislosťou, liečili sa, trpeli i duševnými chorobami. Jazyk knihy je prispôsobený tomuto prostrediu, obsahuje množstvo nadávok, ale tie adekvátne pasujú do jeho reálií. Samotný záver pre mňa bol až príliš „ružový“, ale akceptujem ho a možno práve takýto ho potrebujú mladí. Ja zaň však musím niečo strhnúť pri hodnotení. Vitaj v Očiste! Počas svojho úžasného pobytu som sa naučila tieto veci 1. Nájdi si kamoša. 2. Keď bude ten prvý chuj, nájdi si ďalšieho. 3. Neboj sa hovoriť ÁNO. Teda okrem drog: tým povedz NIE. 4. Pozoruj východ slnka. Ver mi. 5. Prijmi pomoc, keď ti ju ponúkajú. Potrebuješ pomoc. Kto nie? 6. Každý deň si umy zuby, osprchuj sa a obleč sa. Znamená to, že si sa nevdzal/a. 7. Hovor o sebe. Tvoj príbeh je rovnako dôležitý ako príbehy ostatných. Nezabúdaj však aj počúvať, pretože tvoj príbeh nie je najdôležitejší. 8. Aspoň raz za deň choď von. 9. Spi dostatočne, no nie priveľa. Jedz zdravé jedlo. 10. Nezabúdaj, že všetko na svete sa dá opraviť. (s. 363-364) Knihu vám jednoznačne odporúčam. Je jedno koľko máte rokov, stanete sa od nej závislí. Jej príbeh, text, myšlienky sú úplne návykové. Moje hodnotenie 4.5/5 Autor: Juno Dawson Názov: Čistá Foto a text: dusazeny.sk Úryvky sú citované z knihy Čistá, strany: 38-39, 363-364 The post recenzia Čistá appeared first on Duša Ženy.

Recenzia: Aký je objektív Sony FE 28 mm F2 na APS-C?

Test full-frame objektívu pre digitálne bezzrkadlovky na crop snímači.

Recenzia: Apartmány Panagiotis I a II na Zakynthose

Veľmi príjemné ubytovanie v ešte zaujímavejšom stredisku Tsilivi.

Recenzia na ambientné sviedidlá Philips Hue Play

Keď chceš doma vytvoriť super atmošku a zároveň máš hlboko do vrecka.

Čistá domácnosť bez použitia chémie

Perfektne čistá domácnosť je snom každého perfekcionistu. Vedie k nej však kľukatá a hrboľatá cesta. Televízne reklamy na čistiace prostriedky sľubujú dokonalé vyčistenie už v priebehu niekoľkých sekúnd, ale ak si s chémiou príliš nerozumiete, netušíte po

Recenzia: Štúdiá Sokrates, Zakynthos, Laganas

Trošku hejtu na typické grécke ubytovanie v najšpinavšom a najhlučnejšom stredisku na ostrove nezaškodí.