Programovanie Android aplikácií v Kotline

Aktualizované 31. januára 2023 Ako začať a z čoho sa učiť? Oficiálna Android dokumentácia najlepší zdroj, veľmi často aktualizovaný. Kurzy, návody, referenčná príručka. Vývojové prostredie Android Studio podporuje množstvo pluginov, používam napr. tieto: IdeaVim plugin pre emuláciu editora VimKotest plugin plugin pre testovací framework Kotest Knihy Vývoj v Androide sa mení tak rýchlo, že asi každá kniha o programovaní v Androide je v čase jej vydania už čiastočne zastaralá. Momentálne je najnovšia asi táto kniha: Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide (5th Edition) veľmi odporúčam. Je písaná v Kotline. Kurzy a návody Android Kotlin Fundamentals výborný základný kurz určený pre programátorov s určitými skúsenosťami s objektovým programovaním. Jetpack Compose výborný rozsiahly, aktualizovaný kurz. Android Basics in Kotlin jednoduchý kurz pre začiatočníkov. Prekrýva sa s Android Kotlin Fundamentals, ale je menej podrobný. The Complete Android 12 & Kotlin Development Masterclass dobrý kurz, počas ktorého vytvoríte 8 rôznych aplikácií. Tento kurz je platený. Kotlin Bootcamp for Programmers množstvo párminútových videí nasledovaných praktickými cvičeniami. Pre začiatočníka sa ide veľmi rýchlo a povrchne, pre pokročilých obsahuje len základný prehľad. Neodporúčam. Codelabs výborné kratšie Google kurzy, ktoré učia jednotlivé témy na konkrétnych jednoduchých aplikáciách a nie sú zahrnuté v kurze Android Kotlin Fundamentals: Aktivity Stages of the activity lifecycle životný cyklus základného prvku Androidu aktivity. Activities and Intents ako používať explicit a implicit intents, nastavenie jednoduchého menu. Navigácia Fragments and the Navigation Component ako sa líši fragment lifecycle od activity lifecycle, Safe Args plugin. Jetpack Navigation ako vytvoriť navigáciu v Android aplikácii. Navigation and the back stack ako funguje back stack v navigácii a ako si ho upraviť. Layout Constraint Layout ako vytvoriť Constraint Layout pomocou Layout Editora v Android Studiu. MVVM architektúra Store data in ViewModel prečo a ako ukladať data do ViewModelu. Use LiveData with ViewModel načo slúžia LiveData vo ViewModeli a ako to použiť prakticky. Shared ViewModel Across Fragments ako ukladať data z viacerých fragmentov do jedného spoločného ViewModelu. Data Binding in Android ako používať Data Binding. Complex Lifecycle Situations ako používať Lifecycle Library. Incorporate Lifecycle-Aware Components ViewModel, LifecycleOwner, LiveData. Ukážka SavedStateHandle (zdrojový kód je napísaný v Jave). DataStore Preferences DataStore načo slúži a ako používať DataStore. Working with Preferences DataStore výhody oproti SharedPreferences, rozdiely oproti Proto DataStore. Working with Proto DataStore kedy používať Proto DataStore, migrácia zo SharedPreferences. Dependency Injection Using Hilt in your Android app návod, ako používať Hilt. RecyclerView Use RecyclerView to display a scrollable list ako používať RecyclerView na zobrazenie zoznamu položiek, ako implementovať adaptér. Coroutines Introduction to coroutines úvod do písania asynchrónneho kódu v Kotline pomocou coroutines. Use Kotlin Coroutines in your Android App ako používať coroutines na príkladoch Room a Retrofit, testovanie coroutines. Learn advanced coroutines with Kotlin Flow and LiveData pokročilejšie použitie LiveData a Flow s Room databázou. Room Introduction to Room and Flow ako používať Room databázu v Androide s použitím RecyclerView, Flow. Persist data with Room základy ukladania dát do Room databázy. Read and update data with Room načítanie, zobrazenie, editácia a mazanie dát v Room databáze. Android Room with a View Kotlin jednoduchá aplikácia s použitím RecyclerView(ListAdapter), ViewModel, LiveData, Repository a Room databázy. Retrofit Get data from the internet ako používať Retrofit a Moshi knižnicu. Coil Load and display images from the Internet ako načítavať obrázky z internetu a zobrazovať ich s pomocou Retrofit, Moshi, RecyclerView a Coil knižnice. Debugging Intro to debugging ako začať debugovať logovaním. Debugging with breakpoints debugovanie s breakpointmi, podmienečné breakpointy. Knižnice, frameworky a API Kotest testovací framework pre Kotlin. Timber knižnica na logovanie v Androide. Hilt dependency injection knižnica. Coroutines (kotlinx.coroutines) knižnica na prácu s Kotlin coroutines. Room ORM (Object-relational mapping) knižnica nad databácou SQLite. Moshi moderná JSON knižnica. Coil knižnica na načítavanie obrázkov s pomocou coroutines. Ďalšie odkazy Reddit prehľad, čo sa deje. Sledujem tak 2x do týždňa. Android Weekly newsletter pre Android developerov. The post Programovanie Android aplikácií v Kotline appeared first on Miro Figlár.

prejsť na článok

Kódovanie, programovanie, update a upgrade softvéru BMW radu 5 – F10, F11 a F07

Od roku 2010 je v produkcii šiesta generácia BMW radu 5  (F10 – sedan BMW 5,  F11 – Touring a F07 – GT BMW radu 5). Vychádza z platformy F01 BMW radu 7. BMW radu 5 sú vybavené množstvom elektronických systémov doležitých pre bezpečnosť a komfort. Pre ich

prejsť na článok

Programovanie všeobecne zaujímavé knihy a články

Aktualizované 31. marca 2022 Toto sú podľa mňa výborné knihy a články o programovaní bez ohľadu na programovací jazyk: Knihy Unit Testing výborná praktická kniha o tom, ako písať dobré unit testy Head First Object-Oriented Analysis & Des

prejsť na článok

Chyby pri aplikácii gél laku

Prečo mi gél lak nedrží? Kladiete si otázku, prečo sa gél lak odlupuje, prečo praská, netvrdne alebo sa vám gél lak zvlní? Je dosť pravdepodobné, že robíte niektorú z nasledujúcich chýb. Aké sú najčastejšie chyby pri aplikácii gél laku a ako ich napraviť?

prejsť na článok

Kódovanie, programovanie a aktualizácia softvéru BMW radu 7 F01 a F02

Piata generácia BMW radu 7 s kodovým označením F01 a F02 je vo výrobe od jesene 2008. Vozidlá BMW radu 7 sú vybavené množstvom elektronických systémov doležitých pre jazdný komfort. Pre ich plné využitie je doležitá aktualizácia softvéru, nastavenie a kód

prejsť na článok

Workshop programujeme micro:bity

Workshop programujeme micro:bity v Základnej škole s materskou školou Pionierska 2 BreznoUkázať, že programovanie nie je ťažké a môže byť aj zábavné sme sa snažili v našej škole. Workshop bol súčasťou projektu ENTER2021, ktorý sa realizoval minulý školsk

prejsť na článok