Príklad využitia WEBP a JPEG formátu pri optimalizácii obrázkov pre web

Optimalizácia obrázkov pre e-shopy je proces, ktorý sa zameriava na zlepšenie rýchlosti načítania obrázkov na vašom e-shope. Je to dôležité preto, že rýchlosť načítania stránky má vplyv na SEO (optimalizácia pre vyhľadávače) a používateľský zážitok. V tomto krátkom blogu si ukážeme ako sa dokáže optimalizovať veľký zdrojový obrázok pre e-shop s využitím zmeny rozmerov a použitia formátov WEBP a JPEG. Cieľom je optimalizovať nie ideálny zdroj od výrobcu, tak aby mal optimálnu veľkosť na použitie v e-shope. Zdrojový obrázok produktu na stiahnutie vo veľkosti 6,5 MB a rozlíšení 80006000 px. Nižšie nájdete príklady obrázkov ako sa postupne z daného zdroja optimalizovali pri zachovaní použiteľnej kvality na lepšiu veľkosť. Zmenšený obrázok vhodný ako galéria e-shop obrázku v rozlíšení 16001600 px a 96 DPI vo formáte JPEG a veľkosťou 199 kB. Produktový obrázok v JPEG formáte Zmenšený obrázok vhodný ako galéria e-shop obrázku v rozlíšení 16001600 px a 96 DPI vo formáte WEBP a veľkosťou 88 kB. Produktový obrázok v WEBP formáte Zmenšený obrázok vhodný ako galéria e-shop obrázku v rozlíšení 400400 px a 96 DPI vo formáte JPEG a veľkosťou 36 kB. Produktový náhľad v JPEG formáte Zmenšený obrázok vhodný ako galéria e-shop obrázku v rozlíšení 400400 px a 96 DPI vo formáte WEBP a veľkosťou 10 kB. Produktový náhľad v WEBP formáte

prejsť na článok

Aké formáty obrázkov na webe používame

Pre e-shopy a webstránky sa nevyužívajú všetky typy formátov obrázkov, ale len vybrané, ktoré vieme jednoducho optimalizovať pre web. Vo všeobecnosti sa používajú formáty JPEG, WebP a PNG pre fotografie a obrázky s množstvom farebných odtieňov, zatiaľ čo

prejsť na článok

SEO optimalizácia obrázkov pre web – 5 hlavných krokov

SEO optimalizácia obrázkov pre web – 5 hlavných krokov Na začiatok trochu čísiel. V roku 1998 zaznamenával G

prejsť na článok

Top 10 must have WordPress pluginov

V oficiálnom repozitári doplnkov WordPress je viac ako 55 000 doplnkov. To je naozaj veľa. Samozrejme, nie všetky sa pravidelne aktualizujú a používajú, ale tie, o ktorých budeme dnes hovoriť, tieto kritériá nespĺňajú. Tento článok je zameraný na najpopul

prejsť na článok

Rýchlosť webu ako faktor pri SEO optimalizácii

Rýchlosť webu ako faktor pri SEO optimalizácii Ovplyvňuje rýchlosť webstránky SEO optimalizáciu? Ak áno, ako

prejsť na článok

Ďalší príklad Co-brandingu: Motorola PUMA spolupracujú na teniskách

Nový spotrebný produkt dvoch značiek Motorola PUMA: Tenisky RS-X Počas uplynulých 90 rokov spoločnosť Motorola vytvorila niektoré z najznámejších mobilných telefónov na svete, ktoré zadefinovali momenty v móde a popkultúre. Dnes sa Motorola a PUMA posúv

prejsť na článok