Príbeh z overenia vozidla: tentokrát preverujeme v najkontroverznejšom autobazári na Slovensku… v Áčkach.. ako to dopadlo?

Príbeh z overenia vozidla: tentokrát preverujeme v najkontroverznejšom autobazári na Slovensku… v Áčkach.. ako to dopadlo? Vopred hovorím, že pokiaľ môžem, rád sa tomuto bazáru vyhnem. Netvrdím, že predávajú zlé autá (ako sa často v komentároch objavuje), všade nájdete lepšie aj horšie autá, v Áčkachto nie je výnimka. Čo ale neznášam je ich zavádzanie klienta, uvediem príklad. Na internete máte od nich stovky áut, ktoré slúžia na získavanie kontaktov a keď náhodou auto na ktoré voláte nemajú, tak Vám náhodou ponúknu iné a to sa teda deje často. Tak isto pri kúpe sú ešte také a onaké poplatky, ktoré nie sú samozrejme v konečnej cene. Naschvál zdržiavajú obchod, lebo keď ste tam už 2 hodiny, tak kývnete samozrejme na všetko. A vedel by som pokračovať… Klient mi zaslal na preverenie Hondu CR-V z roku 2010 s automatickou prevodovkou a v plnej výbave. Vyzeralo to dobre, popis v poriadku, prvý majiteľ, plná výbava, pravidelná servisná história, presne to čo máme radi. Problém ale bol, že do kým sme si stihli dohodnúť s predávajúcim obhliadku, tak auto odkúpilo Áčko. Aj napriek tomu že som klienta “tlačil” do o rok novšieho auta s menej km ale slabšej výbave, bol presvedčený, že chce toto konkrétne vozidlo, hlavne kvôli výbave. Malo to dokonca adaptívny tempomat už v roku 2010! 1. Online report pred výjazdom Vždy pred jazdou robíme aj online report, síce prichádzame o príspevky pre vás, aké ohromné odhalenia sme našli a ako predávajúci nás o tom neinformoval, ale je aspoň 50% úspešnosť, že náš klient neplatí zbytočnú obhliadku, ale len report, ktorý je za zlomkovú cenu. A čo nám report odhalil? Vozidlo by nemalo mať stočené kilometre, ťarchu, leasing ani byť ukradnuté. Horšie je to v sekcii poškodený. Celkovo bolo auto 6x po poistnej udalosti a vôbec neboli malé, aj keď je dôležité spomenúť, že Honda má drahé náhradné diely a adaptívny tempomat teda tiež nie je lacná záležitosť na poškodenie. Videl som tu však aj podvozkové časti atď. Určite to teda nebol ťuk z parkoviska. Opäť teda som sa to snažil kupujúcemu vyhovoriť a dať šancu slabšej výbave ale novšiemu, lacnejšiemu a možno bez škodovému autu. Pochopil som ale, že má o auto veľký záujem a neprekazia mu to ani tieto skutočnosti. 2. Fyzická previerka na pobočke Keďže si klient rezervoval auto online, išiel som už na dohodnutú obhliadku. Prichádzam teda na pobočku k recepcii kde sedí už od pohľadu celkom nepríjemná pani. Stojím teda za pultom cca. 2 minúty, do kým sa s kolegom dorozopráva o “interných” záležitostiach. Bola tak rozbehnutá, že som ju nechcel prerušovať. Po 2 minútach jej hovorím, že som prišiel na preverenie vozidla na meno XYZ. Samozrejme s blbým podtónom mi odpovedala, že nevedia o tom. Po pár desiatkach sekúnd si ma zobral na starosť nejaký predajca, ktorý to podľa mena tiež asi nenašiel, keď som ale nadiktoval ŠPZ, auto našli.. aspoň že ho teda majú. Naozaj to má zmysel tie nezáväzné rezervácie, ktoré ponúkajú Keď prichádzam k autu, na svoj vek vlastne vyzerá celkom pekne. Po 10 minútach dostávam kľúč. Keďže je auto natesnané medzi ostatnými, musím auto preparkovať na lepšie miesto kde si ho môžem vkľude pozrieť. Začíname teda dôležitou vecou a to studeným štartom. Dôležitá preto, lebo sa tu nachádza rozvodová reťaz. Auto naštartovalo bez problémov, žiadne pazvuky ani chrastenie reťaze. Volím teda na automate D-éčko a snažím sa vnímať každé jeho zaváhanie, to sa však tiež nedeje. Auto presúvam kúsok ďalej aby som mal priestor na kontrolu. Pri meraní laku si okamžite všímam na ľavom zadnom blatníku spálený lak od leštenia, niekto sa asi pokúšal sám preleštiť lak a na total ho spálil do matného efektu. Ľavá strana vyzerá fajn, podľa reportu mala byť lakovaná, hodnoty sú však pôvodné. Môže byť, že sa objednali úplne nové diely a nanovo nalakovali. Horšie to začína už byť na zadnej strane kde meračka ukazuje hodnoty nad 1000 aj na stĺpikoch, na pravom zadnom mi už ani nechce zmerať vrstvu tmelu. Náraz teda musel smerovať na pravú zadnú časť. Predpokladám, že niekto nestihol dobrzdiť a strhol to smerom ku krajnici. Nepríjemne ma prekvapuje aj fakt, že tmelene sú ešte aj vnútra karosérie pod dverami, toto asi nebolo nejaké malé poškodenie. Samozrejme automaticky skúmam kufrovú vaňu karosérie, kde vidím stopy po oprave. Na prednej časti vozidla ma zaujal odstávajúci nárazník, keďže je pokrkvaná predná značka, asi tam došlo k nejakému ľahkému poškodeniu, kedy mohlo zlomiť uchýt, ďalej pri skúšaní pevnosti si všímam, že predný “grill” drží silou vôle a je dosť voľný. Pri otvorení kapoty je mi to jasné, chýba vrchný plast, kde grill ešte držia dva šrouby. Na pravom nosníku si všímam poškodenie, tu došlo tiež k jeho poškodeniu. Svetlá vyzerajú byť menené tiež. Ináč motor suchý, zvuk pekný, chladiaca čistá, po motorickej stránke tu nenachádzam problém. Pneumatiky Ling Long mali ešte celkom fajn dezén ale rok 2017 nepatrí už k najmladším a ich zlé jazdné vlastnosti budú vekom ešte horšie. Predné brzdové kotúče vyzerali, že ešte niečo požijú, ale brzdové platničky boli rozhodne na výmenu. Korózia vozidla vyzerala na Japonca veľmi dobre, karoséria nemala vôbec žiadnu hrdzu. Interiér vozidla bol na svoj vek a km v zachovalom stave. Zišlo by sa mu len povenovať v zmysle tepovania, natretia kože, vyčistenia plastov a tak. . 3. Testovacia jazda Na testovacej jazde sa nedialo nič prekvapivé, snáď len 44 systém mi predajca neumožnil otestovať, lebo vraj dostaneme pokutu … povedal som, že tých 20€ si zaplatím, potom sa vyhováral ešte na špinavé auto či ho tiež umyjem… Po testovacej jazde nám ostávalo ešte napichnúť diagnostiku a skontrolovať servisnú históriu. Diagnostika ukázala chybu snímača ABS a servisná historia vyzerala ok, nejaký servis to malo. 4. Čo sme teda našli? Výrazné poškodenie zadnej a prednej časti vozidla po oprave, spálený lak na ľavom zadnom blatníku, výmena predných bŕzd, chybný snímač ABS senzoru. Doporučil som výmenu oleja v prevodovke a určite v diferenciáli. Tepovanie a čistenie interiéru by tiež nebolo na škodu. Rád by som ešte zacitoval priamo zo stránky “Pri výkupe automobilov kontrolujeme 107 mechanických parametrov na každom aute” ani na jednu chybu sme neboli dopredu upozornení. UNCODE.initRow(document.getElementById("row-unique-1")); Príspevok Príbeh z overenia vozidla: tentokrát preverujeme v najkontroverznejšom autobazári na Slovensku… v Áčkach.. ako to dopadlo? je zobrazený ako prvý na Autopomocník.

prejsť na článok

Čo je výhodnejšie kúpa ojazdeného vozidla v autobazári alebo u súkromného predajcu?

Kupujúci, ktorí hľadajú spoľahlivé ojazdené vozidlá, často uprednostňujú autobazáre pred súkromnými predajcami. Hoci sú ceny u autobazárov zvyčajne vyššie, často poskytujú väčšiu transparentnosť v porovnaní s individuálnymi predajcami, ktorých môže viac z

prejsť na článok

Pre klienta sme preverili aj ďalšiu moju obľúbenú značku Volvo

Príbeh z overenia vozidla: prvé auto pre klienta, príslovie “navonok hojno pod kapotou ho….” Našťastie nie pri Honde… Pokiaľ hľadáte: maximálne bezpečie jedny z najlepších sedačiek v tejto kategórii jedny z najlepších svetlometov je to ďalšia sk

prejsť na článok

Overenie PZP

Overenie platnosti povinného zmluvného poistenia (PZP) je kľúčové pre každého majiteľa vozidla na Slovensku. PZP chráni majiteľov vozidiel pred finančnými nákladmi spojenými s škodami spôsobenými pri nehodách. Na Slovensku je PZP povinné pre každé vozidlo

prejsť na článok

Príbeh z overenia vozidla: Tento týždeň v znamení stáčania km a vážnych poistných udalostí

Príbeh z overenia vozidla: Tento týždeň v znamení stáčania km a vážnych poistných udalostí Ahojte priatelia, opäť by sme radi apelovali aby ste si dávali pri kúpe jazdenky pozor a dobre si prevereli, čo kupujete. Tento týždeň sme mali za úlohu preveriť kr

prejsť na článok

Servírka v nesnázích

Tentokrát vám nemůžu nabídnout happy end, protože následující příběh prostě žádný konec nemá.

prejsť na článok