Predávate v segmente B2B? Tu sú 4 dôvody, prečo začať uvažovať o e-commerce platforme

/*! elementor - v3.12.2 - 23-04-2023 */ .elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-stacked .elementor-drop-cap{background-color:#69727d;color:#fff}.elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-framed .elementor-drop-cap{color:#69727d;border:3px solid;background-color:transparent}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap{margin-top:8px}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap-letter{width:1em;height:1em}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap{float:left;text-align:center;line-height:1;font-size:50px}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap-letter{display:inline-block} Pandémia nás naučila nakupovať tovary a služby online. No elektronické nakupovanie už nie je len záležitosťou eshopov a ich koncových zákazníkov. Naopak, posledné prieskumy v segmente B2B hovoria, že objem nákupov uskutočnených profesionálnymi nákupcami narástol v minulom roku v priemere o 45%. Rozvoj v oblasti B2B je jedným z TOP e-commerce trendov na rok 2023. Výber ideálnej e-commerce platformy je preto rozhodnutím, ktoré netreba viac odkladať, najmä ak chcete svojim B2B klientom poskytnúť tú najlepšiu zákaznícku skúsenosť. /*! elementor - v3.12.2 - 23-04-2023 */ .elementor-heading-title{padding:0;margin:0;line-height:1}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title[class*=elementor-size-]>a{color:inherit;font-size:inherit;line-height:inherit}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-small{font-size:15px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-medium{font-size:19px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-large{font-size:29px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xl{font-size:39px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xxl{font-size:59px}Chcete si udržať B2B zákazníkov? Bez digitálu to nepôjde! B2B (business-to-business) v zásade znamená, že svoje tovary alebo služby predávame firmám alebo podnikateľom. Kým v minulosti panoval názor, že B2B predaj je najlepšie realizovať tradičnými formami ako sú osobné stretnutia, telefonická komunikácia alebo emailové objednávky, dnes to už celkom neplatí. Stále viac biznisových zákazníkov preferuje online nákup (Graf). Čo však zostalo, sú špecifické potreby B2B klientely, ktorým je potrebné prispôsobiť aj svoju digitálnu stratégiu. Graf: Najviac využívané kanály na vytváranie objednávok B2B zákazníkmi /*! elementor - v3.12.2 - 23-04-2023 */ .elementor-widget-image{text-align:center}.elementor-widget-image a{display:inline-block}.elementor-widget-image a img[src$=".svg"]{width:48px}.elementor-widget-image img{vertical-align:middle;display:inline-block} Zdroj: 2022 B2B Buyer Report, Sana Commerce Ktoré z uvedených možností využívate pri nákupe najčastejšie? Polovica respondentov nakupuje produkty online prostredníctvom eshopu. Rozhodovanie o nákupe Nákupný proces je v prípade B2B omnoho racionálnejší. Rozdiel je už pri samotnom rozhodovaní o nákupe. Kým v B2C sú rozhodnutia častokrát spontánne a založené na osobných preferenciách, v B2B sú kritériá dané vopred a sú striktne racionálne (napríklad rozpočet, technická stránka, kvalita produktu a jeho dlhodobá hodnota, starostlivosť a doplnkové služby). Pri návrhu produktových stránok je preto veľmi dôležité myslieť na špecifické informácie o produkte, ktoré zákazník pri rozhodovaní nevyhnutne potrebuje. /*! elementor - v3.12.2 - 23-04-2023 */ .elementor-widget-divider{--divider-border-style:none;--divider-border-width:1px;--divider-color:#0c0d0e;--divider-icon-size:20px;--divider-element-spacing:10px;--divider-pattern-height:24px;--divider-pattern-size:20px;--divider-pattern-url:none;--divider-pattern-repeat:repeat-x}.elementor-widget-divider .elementor-divider{display:flex}.elementor-widget-divider .elementor-divider__text{font-size:15px;line-height:1;max-width:95%}.elementor-widget-divider .elementor-divider__element{margin:0 var(--divider-element-spacing);flex-shrink:0}.elementor-widget-divider .elementor-icon{font-size:var(--divider-icon-size)}.elementor-widget-divider .elementor-divider-separator{display:flex;margin:0;direction:ltr}.elementor-widget-divider--view-line_icon .elementor-divider-separator,.elementor-widget-divider--view-line_text .elementor-divider-separator{align-items:center}.elementor-widget-divider--view-line_icon .elementor-divider-separator:after,.elementor-widget-divider--view-line_icon .elementor-divider-separator:before,.elementor-widget-divider--view-line_text .elementor-divider-separator:after,.elementor-widget-divider--view-line_text .elementor-divider-separator:before{display:block;content:"";border-bottom:0;flex-grow:1;border-top:var(--divider-border-width) var(--divider-border-style) var(--divider-color)}.elementor-widget-divider--element-align-left .elementor-divider .elementor-divider-separator>.elementor-divider__svg:first-of-type{flex-grow:0;flex-shrink:100}.elementor-widget-divider--element-align-left .elementor-divider-separator:before{content:none}.elementor-widget-divider--element-align-left .elementor-divider__element{margin-left:0}.elementor-widget-divider--element-align-right .elementor-divider .elementor-divider-separator>.elementor-divider__svg:last-of-type{flex-grow:0;flex-shrink:100}.elementor-widget-divider--element-align-right .elementor-divider-separator:after{content:none}.elementor-widget-divider--element-align-right .elementor-divider__element{margin-right:0}.elementor-widget-divider:not(.elementor-widget-divider--view-line_text):not(.elementor-widget-divider--view-line_icon) .elementor-divider-separator{border-top:var(--divider-border-width) var(--divider-border-style) var(--divider-color)}.elementor-widget-divider--separator-type-pattern{--divider-border-style:none}.elementor-widget-divider--separator-type-pattern.elementor-widget-divider--view-line .elementor-divider-separator,.elementor-widget-divider--separator-type-pattern:not(.elementor-widget-divider--view-line) .elementor-divider-separator:after,.elementor-widget-divider--separator-type-pattern:not(.elementor-widget-divider--view-line) .elementor-divider-separator:before,.elementor-widget-divider--separator-type-pattern:not([class*=elementor-widget-divider--view]) .elementor-divider-separator{width:100%;min-height:var(--divider-pattern-height);-webkit-mask-size:var(--divider-pattern-size) 100%;mask-size:var(--divider-pattern-size) 100%;-webkit-mask-repeat:var(--divider-pattern-repeat);mask-repeat:var(--divider-pattern-repeat);background-color:var(--divider-color);-webkit-mask-image:var(--divider-pattern-url);mask-image:var(--divider-pattern-url)}.elementor-widget-divider--no-spacing{--divider-pattern-size:auto}.elementor-widget-divider--bg-round{--divider-pattern-repeat:round}.rtl .elementor-widget-divider .elementor-divider__text{direction:rtl}.e-con-inner>.elementor-widget-divider,.e-con>.elementor-widget-divider{width:var(--container-widget-width,100%);--flex-grow:var(--container-widget-flex-grow)} Opakované nákupy V B2B sú opakované nákupy bežnou praxou. Výborné na digitálnych platformách je to, že zákazníkovi poskytujú celú históriu nákupov, zjednodušujú opakované objednávanie alebo ho dokážu plne automatizovať. V prípade napojenia e-commerce platformy na zákaznícky ERP systém môže byť zákazník automaticky upozornený o klesajúcom stave zásob a jedným klikom vystaviť novú objednávku. Cenová politika a podpora predaja Typické pre B2B sú personalizované cenové ponuky. Predajcovia majú možnosť využiť omnoho širšiu paletu foriem podpory predaja ako v prípade B2C. Napríklad vernostné a množstevné zľavy, nákupy na kredit alebo iné špeciálne akcie vďaka osobnému biznis účtu na e-commerce platforme môžu byť ceny šité na mieru konkrétnemu zákazníkovi. Ten si dokonca môže nakonfigurovať najvýhodnejšiu cenovú ponuku úplne sám z pohodlia kancelárie. Dlhodobé obchodné vzťahy Vzťahy sú pre úspešné B2B obchodné partnerstvo absolútne kľúčové, a to pre obe zo zúčastnených strán. Zmena dodávateľa totiž znamená zbytočné náklady aj pre klienta. Možno sa to na prvý pohľad nezdá, no digitálne platformy pomáhajú budovať osobnejšie vzťahy s B2B klientmi. Sú zdrojom dát, ktoré nám umožňujú lepšie spoznať ich nákupné správanie. Na základe toho môžeme zákazníkov segmentovať, dokážeme personalizovať nielen cenovú ponuku, ale tiež odporúčané produkty, či dokonca prispôsobiť rozhranie, s ktorým zákazník pracuje. V neposlednom rade je digitalizácia obchodu nevyhnutná, pokiaľ chce byť firma konkurencieschopná a neprísť o svojich dlhodobých odberateľov. Čo je dobré pre zákazníka, je dobré aj pre obchod Dnešní biznisoví zákazníci chcú samostatne vyhľadávať a nakupovať produkty, čo im umožňuje práve online prostredie. Chcú mať prístup k svojmu účtu zo smartfónu, tabletu aj z počítača. Chcú dostávať relevantné ponuky a nestrácať čas nepotrebnými úkonmi alebo čakaním na potvrdenie emailovej či telefonickej objednávky. Keď sa preto rozhodnete investovať do e-commerce platformy, investícia sa vám vráti v podobe lepšej dostupnosti produktov, zrýchlenia predajného procesu, vyšších obratov a spokojnejších zákazníkov. Zároveň sa vám otvoria možnosti pre akvizíciu nových klientov napríklad aj v zahraničí, a to bez toho, aby ste museli otvárať zahraničnú pobočku alebo výrazne zvyšovať počet obchodných zástupcov. /*! elementor - v3.12.2 - 23-04-2023 */ .elementor-widget-image-box .elementor-image-box-content{width:100%}@media (min-width:768px){.elementor-widget-image-box.elementor-position-left .elementor-image-box-wrapper,.elementor-widget-image-box.elementor-position-right .elementor-image-box-wrapper{display:flex}.elementor-widget-image-box.elementor-position-right .elementor-image-box-wrapper{text-align:right;flex-direction:row-reverse}.elementor-widget-image-box.elementor-position-left .elementor-image-box-wrapper{text-align:left;flex-direction:row}.elementor-widget-image-box.elementor-position-top .elementor-image-box-img{margin:auto}.elementor-widget-image-box.elementor-vertical-align-top .elementor-image-box-wrapper{align-items:flex-start}.elementor-widget-image-box.elementor-vertical-align-middle .elementor-image-box-wrapper{align-items:center}.elementor-widget-image-box.elementor-vertical-align-bottom .elementor-image-box-wrapper{align-items:flex-end}}@media (max-width:767px){.elementor-widget-image-box .elementor-image-box-img{margin-left:auto!important;margin-right:auto!important;margin-bottom:15px}}.elementor-widget-image-box .elementor-image-box-img{display:inline-block}.elementor-widget-image-box .elementor-image-box-title a{color:inherit}.elementor-widget-image-box .elementor-image-box-wrapper{text-align:center}.elementor-widget-image-box .elementor-image-box-description{margin:0}Pavol MackoSales Director [email protected] +421 915 347 301 Ak chcete vedieť, čo taký e-commerce projekt obnáša a aké technické riešenie by pre vás bolo najvhodnejšie, radi vám s tým pomôžeme. Dohodnite si konzultáciu

prejsť na článok

Navštívili sme medzinárodný veľtrh DMEXCO v Kolíne

Napriek výzvam, ktoré so sebou prinieslo svetové dianie, je digitálny priemysel v neustálom raste. Presvedčili sme sa o tom na najväčšom európskom veľtrhu digitálneho marketingu DMEXCO. Ten sa po dvoch rokoch presunul z online priestoru späť do Kolína.

prejsť na článok

Predstavujeme SAP Commerce, platformu pre inovatívne elektronické obchodovanie

Spomeňte si, kedy naposledy ste boli skutočne spokojní so svojím nákupom. Ako sa to odrazilo na vašom vzťahu k značke alebo e-shopu? Teraz si spomeňte na nákup, s ktorým ste boli veľmi nespokojní. Zákaznícka skúsenosť je momentálne rozhodujúcim faktorom ú

prejsť na článok

Prečo NIE je dlhodobý home-office dobrý nápad a prečo to planktónu môže fungovať

Po viac ako roku od “korony” a prvého masového home-office-ovania ubehol rok. My, ako firma fungujeme už dlhodobo na tom, že v pondelok a piatok mávame prácu z domu. Korona-nekorona. Čiže pre nás bol prechod na niekoľko mesačný home-office v pohode. Ľudia

prejsť na článok

Prečo je dôležité ostať v pokoji počas svojho svadobného dňa

Pohoda nad stres: Prečo je dôležité ostať v pokoji počas svojho svadobného dňa Svadobný deň je jeden z najdôležitejších a najšťastnejších dní vo vašom živote. No často sa stáva, že plánovanie a organizovanie tohto veľkého dňa prináša so seb

prejsť na článok

Ahoj svet!

Vitajte vo WordPress. Toto je váš prvý článok. Môžete ho upraviť alebo vymazať a potom už len začať písať! Príspevok Ahoj svet! zobrazený najskôr Printeo.sk.

prejsť na článok