Prechod zo služby UA na GA4 – časť 3: Preskúmajte prehľady a rozhrania služby Google Analytics 4

Vitajte späť v našej sérii článkov, v ktorých vám uľahčím prechod z Universal Analytics (UA) na Google Analytics 4 (GA4) s pomocou schopného dátového analytika Zdeňka Hejla. V predchádzajúcich dvoch častiach sme sa venovali základom, významným rozdielom medzi bezpilotným lietadlom a GA4 a prechodu medzi týmito dvoma nástrojmi krok za krokom. 1. časť – Základy a hlavne rozdiely medzi Universal Analytics a Google Analytics 42. čásť – Migrácia z Universal Analytics na Google Analytics 4 (Google Tag Manager) Poďme sa ponoriť do ďalšej časti! Obsah Zorientujte sa v prostredí GA 4 Objavte  predvolený pohľady Prispôsobte si pohľady 1. Rozhraní Google Analytics 4 Preskúmajte používateľské prostredie Aby sme mohli využiť plný potenciál GA4, musíme sa najprv oboznámiť s jeho používateľským rozhraním. Proč si (ne)obľúbite Google Analytics 4 GA 4 ponúka prehľadné rozloženie a skvelé nástroje. Okrem toho využíva strojové učenie na doplnenie chýbajúcich informácií. UA na druhej strane ponúka viac možností prispôsobenia. Kľúčové rozdiely medzi UA a GA 4 nájdete v našom prvom článku. Poďme na to!   Hlavní navigační panel Vľavo hore nájdete hlavný navigačný panel, ktorý vás presmeruje na domovskú stránku, prehľady, prieskum a reklamu. Poznámka:V tomto článku preskúmame domovskú stránku a zostavy.     Domovská stránka Tu získate rýchly prehľad o výkonnosti svojho webu. Domovská stránka poskytuje prehľad ukazovateľov, ako je počet používateľov, priemerný čas zapojenia používateľov a ďalšie kľúčové údaje.     K dispozícii je tiež možnosť filtrovania. Môžete jednoducho prispôsobiť metriky, ktoré sa vám zobrazia, a zamerať sa na údaje, ktoré chcete sledovať.   Môžete si vybrať z naozaj širokej škály metrík.   Po výbere metrík, ktoré chcete sledovať, ich nebudete musieť znova nastavovať pri každom prihlásení do účtu GA 4. Did you know? GA4 používa udalosti na sledovanie interakcií používateľov s vaším webom. Udalosti sú interakcie používateľa s obsahom, ktoré možno merať nezávisle od načítania webovej stránky alebo obrazovky. Vyhľadávacie pole Jedna z vecí, ktorá je v službe Google Analytics 4 skutočne sofistikovaná. Vyhľadávacie pole v službe GA4 umožňuje rýchle vyhľadávanie konkrétnych prehľadov. Môžete tiež skúsiť položiť otázku. Nie je to skvelé? Vedeli ste, že? Jednou z kľúčových vlastností GA 4 je použitie umelej inteligencie (AI). Umelá inteligencia v GA 4 vám môže pomôcť: Vysvetlenie správania používateľov naprieč zariadeniami a platformami Identifikácia trendov a anomálií v údajoch Predvídať budúci vývoj 2. Predvolené prehľady Informácie o predvolených prehľadoch v službe GA4 Poďme sa konečne ponoriť do jednej z kľúčových funkcií služby Google Analytics 4: prehľadov. Rozšírené možnosti prehľadov vám poskytujú cenné štatistiky o vašom publiku a o tom, ako interaguje s vašou platformou. Prejdite na prehľady:     Snímka zostáv Po kliknutí na Reporty v navigačnom menu sa dostanete do sekcie Snapshot of reports. Je to pohľad na výkonnosť vášho webu z vtáčej perspektívy. Táto sekcia obsahuje preddefinované metriky nazývané karty.     Tieto karty môžete prispôsobiť. Môžete ich odoberať. alebo pridať. Ako porovnať obdobia v službe Google Analytics 4 Podávanie správ v reálnom čase Ako sa momentálne darí vašej webovej stránke? Môžete to zistiť v prehľade v reálnom čase, ktorý zobrazuje počet a správanie používateľov, ktorí navštívili váš web za posledných 30 minút. Life cycle zostavy Zostavy životného cyklu poskytujú prehľad o tom, ako používatelia interagujú s vašou webovou lokalitou v rôznych fázach svojej cesty. Metriky zapojenia (engagement) v Google Analytics 4 Každá fáza služby GA4 má vlastnú množinu podsekcií, ktoré poskytujú hlbší prehľad o vašich údajoch. Vyberte, ktoré metriky sú najdôležitejšie pre vašu konkrétnu obchodnú rolu alebo obchodné ciele. Napríklad  pre moju rolu obsahového manažéra je zásadné sledovať sekciu Engagement. Vďaka analýze interakcií používateľov upravujú naše stratégie. To v konečnom dôsledku podporuje rast a úspech našej značky. Postrehy zo sekcie zapojenia vám pomôžu: vylepšiť vaš web vytvoriť lepšie výzvy k akcií (CTA), prilákať viac návštevníkov a konverzií . Rovnako dôležitá je aj časť Akvizícia návštevnosti. Akvizícia návštevnosti vám prezradí odkiaľ prichádzajú používatelia na vaše stránky a v akom počte. Mohlo by vás zaujímať Organic Search je obvykle najväčší zdroj návštevnosti väčšiny webových stránok. Referral je ukazovateľ, ktorý meria počet návštevníkov, ktorí prišli na vaše webové stránky z iných webových stránok. Directzobrazuje počet vracajúcich sa používateľov. Prehľad používateľov Chcete získať komplexnejšie informácie o svojom publiku? Štatistiky používateľov vám umožňujú zistiť napríklad: kto sú vaši používatelia odkiaľ pochádzajú, aké zariadenia používajú. Demografické údaje Táto správa zobrazuje vekové a rodové rozdelenie návštevníkov. Technológie Táto zostava zobrazuje prehliadač, operačný systém a typ zariadenia diváka. Poznámka: Hlásenia používateľov vám umožňujú preskúmať mnoho ďalších zaujímavých prehľadov, ako napríklad Poloha, Správanie, Záujmy a Vlastné. Tieto prehľady vám poskytujú lepší prehľad o preferenciách, akciách a cieľoch publika. 1. časť – Základy a hlavne rozdiely medzi Universal Analytics a Google Analytics 4 2. časť – Migrace z Universal Analytics na Google Analytics 4 (Google Tag Manager) 3. Vytvorenie vlastných prehľadov v službe Google Analytics 4 V tomto článku sme určite urobili veľký pokrok. Prešli sme si používateľské rozhranie a pozreli sme sa na niekoľko kľúčových poznatkov. Ale predtým, ako sa rozlúčime, zostáva nám ešte jeden kúsok skladačky: PERSONALIZÁCIA POHĽADU V ďalšej časti si zadefinujeme vlastné prehľady. Tešte sa! The post Prechod zo služby UA na GA4 – časť 3: Preskúmajte prehľady a rozhrania služby Google Analytics 4 appeared first on eWay-CRM.

prejsť na článok

Prechod zo služby UA na GA4, časť 4: Jednoduché vytvorenie vlastného prehľadu v službe Google Analytics 4

Vitajte vo štvrtom a poslednom pokračovaní komplexnej série o službe Google Analytics. V spolupráci s dátovým analytikom Zdeněkom Hejlom vám prinášame know-how a praktické návody, ako z Google Analytics 4 (GA4) vyťažiť maximum. V predchádzajúcich častiach

prejsť na článok

Prechod z UA na GA4 časť 2: Jednoducho krok za krokom

Keďže sa očakáva, že služba Universal Analytics (UA) bude vypnutá, je čas prejsť na Google Analytics 4 (GA4). Ide o zásadnú zmenu, ktorá nesmie zostať bez povšimnutia. Nasledujúce slová sú vo svete digitálneho marketingu skutočne výstižné: Zmena je trval

prejsť na článok

Ako SEO, časť 5: Ako analyzovať úspech SEO

Pred zaradením do poradia musíte optimalizovať svoj obsah pre vyhľadávače. Ak si nie ste stopercentne istí, že v tomto ohľade nemáte čo zlepšovať, odporúčame vám tiež prečítať si predchádzajúce články našej série Ako SEO: Časť 1: Sprievodca optimalizácio

prejsť na článok

Prechod z UA na GA4: jednoducho krok za krokom

Slávny grécky filozof Herakleitos raz povedal: Zmena je permanentným procesom. Vo svete digitálneho marketingu sú jeho slová skutočne výstižné Vítajte v 2. časti našej série! V našom prvom článku sme sa ponorili do základov a kľúčových rozdielov

prejsť na článok

INÉ SLUŽBY

Iné služby Ohýbanie a strihanie betonárskej ocele Inžinierska činnosť vybavenie stavebného povolenia či kolaudácie The post INÉ SLUŽBY appeared first on B&I Company.

prejsť na článok