Termín na podanie daňového priznania k dani z príjmov sa blíži. Od januára 2018 je elektronická komunikácia s finančnou správou povinná pre všetky právnické osoby zapísané v obchodnom registri a tiež ich zástupcov. Práve preto sa v týchto dňoch hromadia dopyty týkajúce sa elektronického podávania daňových priznaní aj na Call centre finančnej správy. Na čo by teda povinne elektronicky komunikujúce daňové subjekty nemali zabudnúť ? Finančná správa upozorňuje právnické osoby zapísané v obchodnom registri a ich zástupcov, že daňové priznanie k dani z príjmov právnickej osoby (DP k DPPO) [nové okno] môžu podať najneskôr do 3. apríla už len elektronicky. S elektronickým podávaním dokumentov je spojených niekoľko krokov, ktoré je potrebné spraviť v dostatočnom predstihu pred samotným podaním daňového priznania. Na elektronickú komunikáciu je najskôr potrebné registrovať sa na portáli finančnej správy. Tie právnické osoby, ktoré tento rok ešte finančnej správe nemuseli podávať žiadne dokumenty elektronicky (napríklad DP k dani z motorových vozidiel) a nie sú stále zaregistrované, musia tak spraviť v najbližších dňoch. Finančná správa zároveň pripomína, že sa registruje osoba (teda konateľ, alebo ním splnomocnená osoba), nie samotná spoločnosť. K registrácii potrebuje právnická osoba (konateľ,alebo ním splnomocnená osoba) elektronický občiansky preukaz s čipom (eID), resp. kvalifikovaný elektronický podpis, nakoľko po 1.januári 2018 už právnické osoby nemôžu s daňovým úradom uzatvárať tzv. dohodu o elektronickom doručovaní. V tejto súvislosti finančná správa upozorňuje, že v eID je potrebné mať preinštalovaný platný certifikát vydaný po 1.novembri 2017, nakoľko dovtedy platné certifikáty boli Ministerstvom vnútra SR zneplatnené. Ak certifikát nemá občan zatiaľ vymenený, výmenu je možné spraviť v klientskych centrách okresných úradov, rovnako ako na oddeleniach vydávania dokladov okresných riaditeľstiev Policajného zboru (OR PZ). Po registrácii je ešte potrebné elektronicky požiadať o autorizáciu – teda pridelenie prístupových práv k dátam daňového subjektu (konkrétnej spoločnosti). Autorizácia správcom dane trvá približne 3 dni. Samozrejme, v prípade väčšieho počtu žiadostí o autorizácie môže proces trvať aj dlhšie, preto finančná správa odporúča vybaviť nevyhnutné kroky v dostatočnom predstihu. Všetky informácie k elektronickej komunikácii sú dostupné aj na portáli finančnej správy v časti Registrácia a autorizácia pomocou eID karty. [nové okno]
Zákonom č. 267/2017 Z. z. (ďalej „novela daňového poriadku“) s účinnosťou od 1. januára 2018 sa mení a dopĺňa zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej „zákon č. 563
prejsť na článokDnes 2. 5. 2022 je lhůta pro podání přiznání k dani z příjmů pro fyzické a neauditované právnické osoby, které si podávají přiznání samy, a to prostřednictvím elektronické formy. Lhůta pro splatnost daně je shodná, avšak do 5 dnů nevzniká příslušenství
prejsť na článokĎalší účtovný rok je za nami. Fyzické aj právnické osoby teraz čaká podanie daňového priznania. Aby ste si splnili povinnosti voči statu a podali daňové priznanie včas, pripravili sme si pre vás krátky prehľad zakladných informacií k dani z prijmov. Lehot
prejsť na článokOd 01.07.2023 dochádza k novelizácii Zákona o obmedzení platieb v hotovosti č. 394/2012 Z. z. Novelou sa mení § 4 tohto zákona a to úpravou a zjednotením obmedzujúcej sumy pre hotovosť na 15 000 EUR pre právnické ako aj fyzické osoby. (§ 4 – Zakazuje sa p
prejsť na článokOdklad daňového priznania za rok 2016 Termín daňových priznaní sa blíži rýchlejšie ako by sme chceli. Nestíhate ? Pracovali ste v zahraničí, a stále nemáte z danej krajiny potvrdenie o príjme, bez ktorého nemôžete daňové priznanie vyhotoviť ? Nestrácajt
prejsť na článok