Použitie oceľových rúr v inžinierskych a vodohospodárskych sieťach

Stavebné inžinierstvo a vodné inžinierstvo sú špecifické oblasti stavebníctva. Zahŕňajú projekty, ktoré musí byť pripravené na veľké zaťaženie, ako napríklad tunely, viadukty, mosty, podzemné parkoviská či konštrukcie prístavov. Okrem premysleného dizajnu sú potrebné aj odolné materiály, vďaka ktorým sa zaručí dlhá životnosť a bezpečné objektov. Pri tom, samozrejme, nemôžu chýbať oceľové rúry. Oceľové rúry na vŕtanie a zdvíhanie Vŕtanie a prekopávanie sú moderné bezvýkopové metódy, ktoré umožňujú vytvoriť podzemnú inštaláciu bez výkopových prác. Vďaka tomu je možné ušetriť značné prostriedky, skrátiť dobu trvania prác a zároveň nie je potrebné uzavrieť premávku na pozemných komunikáciách. Vŕtanie alebo zdvíhanie nie je možné bez oceľových rúr alebo rúr z polyetylénu. Rúry používané na tento účel môžu mať rôzne priemery. Metódy ich zavádzania do zeme sa taktiež môžu líšiť. Rúrové rozpery V stavebnom a vodnom inžinierstve sa niekedy budujú tzv. kalové steny. Ich úlohou je znášať záťaž. Spodné steny môžu slúžiť ako hlboké základy, vodné bariéry v priehradách alebo ako oporné steny pre hĺbkové výkopy. Jednotlivé časti štetovnice sú zvyčajne oddelené oceľovými rúrami. Ako rozpery sa zvyknú používať zvárané rúry, ale aj bezšvíkové rúry alebo konštrukčné rúry rôznych rozmerov. Oceľová rúra umiestnená medzi dvomi priečkami je akousi vzperou, ktorá dodáva konštrukcii stabilitu. Takéto rúry sa zvyčajne inštalujú na hornú časť steny po zabetónovaní kotviacej časti, ktorú tvoria oceľové nosníky. V niektorých prípadoch sa ako vzpery namiesto oceľových rúr používajú ploché rozpery s tesnením. Oceľové pilóty Príkladmi konštrukcií, pri ktorých sa používajú oceľové rúrové pilóty, sú estakády, opory, vlnolamy alebo móla. Oceľové pilóty sa používajú aj na výstavbu infraštruktúry, pri výstavbe v náročnom teréne, či pri montáži lešenia, debnenia alebo provizórnych mostov. Ako oceľové pilóty sa najčastejšie používajú rúry s otvoreným dnom s priemerom 400–700 mm. Existujú však aj konštrukcie, pri ktorých je potrebné použiť rúry s priemerom až 2500 mm, prípadne použiť zložený profil (napr. rúru so zváranými časťami). Oceľové pilóty sa spravidla delia na pilóty s veľkým a pilóty s malým priemerom. Pilóty s veľkým priemerom sú určené najmä pre hydrotechnické a geotechnické stavby, akými sú mosty alebo tunely. Takisto sa osvedčili aj pri vytváraní tzv. kombinovaných stien a ciest. Na druhej strane, pilóty s malým priemerom sa používajú najmä na spevnenie základov alebo pri výstavbe budov v rozbahnenom teréne. Oceľové pilóty sa inštalujú zatĺkaním, lisovaním alebo vtláčaním do zeme. Následne sa vyplnia kamenivom alebo zabetónujú, aby sa zvýšila ich stabilita. Niekedy sa uzatvárajú aj oceľovou čepeľou. Oceľové pilóty sa vyznačujú vysokou nosnosťou a odolnosťou voči pôsobeniu ohybových a torzných síl. Nie vždy sa konštrukcie zhotovujú na samostatných pilótach. Niekedy sa vytvára súbor pilót, t. j. konštrukcie označované ako kombinované alebo pilótové steny. Plášťové rúry Mnohé podzemné inštalácie potrebujú dodatočnú ochranu proti nepriaznivým podmienkam. Takúto ochranu poskytujú plášťové rúry. Ide o typ oceľovej rúry, ktorá sa inštaluje pri vedení optických, telekomunikačných káblov alebo vedenia s nízkym napätím. Takisto sa používajú na ochranu káblov v budovách a na otvorených priestranstvách. Plášťové rúry sú pozdĺžne rozdelené, čo uľahčuje a urýchľuje ich montáž. Môžu mať rôzne priemery a zvyčajne bývajú dodatočne pozinkované. V ponuke máme oceľové rúry na použitie v projektoch výstavby inžinierskych a vodohospodárskych sietí. Zaručujeme vysokú kvalitu a široký výber rúr od overených dodávateľov z celého sveta.

prejsť na článok

Ochranné siete proti padaniu skál

Ochranné siete proti padaniu skál sa typicky aplikujú na skalnaté steny, pri ktorých je pravdepodobnosť, že dôjde k rozdrobeniu skaliska na úlomky. Aplikácia by mala byť na steny, kde sa úlomky pohybujú medzi veľkosťou oka siete až do priemeru jedného met

prejsť na článok

Ako vznikla Domaša? O histórii vodného diela Veľká Domaša

Domaša je vodné dielo, ktoré bolo vybudované v povodí Bodrogu. Budovala sa v rokoch 1962 až 1967. Bola budovaná ako súčasť vodohospodárskych úprav na Východoslovenskej nížine. Vodná nádrž Veľká Domaša Prejsť na celý článok The post Ako vznikla Domaša? O

prejsť na článok

Výhercovia májových súťaží na sociálnych sieťach

Vážení zákazníci, Na našich sociálnych sieťach Facebook a Instagram prebehli v máj 2023 súťaže. Výhrou v týchto súťažiach je darčeková poukážka v hodnote 10 EUR, využiteľná ako zľava pri nákupe vrámci e-shopu Alza.sk. Za tento mesiac sme vyžrebovali tý

prejsť na článok

Výhercovia februárových súťaží na sociálnych sieťach

Vážení zákazníci, Na našich sociálnych sieťach Facebook a Instagram prebehli vo februári 2023 súťaže. Výhrou v týchto súťažiach je darčeková poukážka v hodnote 10 EUR, využiteľná ako zľava pri nákupe vrámci e-shopu Alza.sk. Za tento mesiac sme vyžrebov

prejsť na článok

Výhercovia oktobrových súťaží na sociálnych sieťach

Vážení zákazníci, Na našich sociálnych sieťach Facebook a Instagram prebehli v októbri 2022 súťaže. Výhrou v týchto súťažiach je darčeková poukážka v hodnote 10 EUR, využiteľná ako zľava pri nákupe vrámci e-shopu Alza.sk. Za tento mesiac sme vyžreboval

prejsť na článok