Slovenské zastúpenie čínskej automobilky Dongfeng avizuje ďalší plne elektrický model DFSK Seres SF5 BEV. Tentokrát však pôjde o vozidlo z iného súdka – „superšportové SUV-kupé“ strednej triedy s výkonom 510 kW. Model sa bude vyrábať aj s plug-in hybridným pohonom, ktorý zabezpečí e-dojazd až 150 km (NEDC). Už niet pochýb o tom, že čínske automobilky to myslia s expanziou na európsky trh vážne. Ďalším dôkazom je netradične výkonné SUV DFSK Seres SF5 BEV, ktorého sa podľa slovenského zastúpenia automobilky Dongfeng dočkáme aj u nás. Tento supervýkonný elektromobil disponuje veľmi podobnými rozmermi ako Tesla Model Y – 4 700 x 1 930 x 1 626 x 2 875 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Jeho svetlá výška dosahuje 181 mm, kufor poskytne pomerne malý objem 367 l (podstatnejší bol zjavne dizajn a zrejme aj aerodynamika). Výkon modelu DFSK Seres SF5 BEV je podstatne vyšší ako v prípade najvýkonnejšej verzie spomínanej Tesly. A to na tento typ vozidla neuveriteľných 510 kW (684 k). Na svedomí to majú 2 elektromotory integrované v rámci prednej a zadnej nápravy, takže vozidlo disponuje pohonom všetkých kolies. Pôsobivý je aj krútiaci moment – 1 040 Nm. Čínsky elektromobil s hmotnosťou 2 370 kg vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 s. Jeho maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 255 km/h. O dopovanie elektromotorov sa stará batéria s kapacitou 90 kWh, ktorá zabezpečí vozidlu dojazd 500 km podľa „optimistického“ cyklu NEDC. Aj PHEV verzie s extra e-dojazdomModel DFSK Seres SF5 bude dostupný aj ako plug-in hybrid (PHEV), a to v dvoch verziách s prívlastkom EVR 2WD a EVR 4WD. Takže je jasné, že prvá verzia ponúkne pohon jednej nápravy (zadnej) a druhá pohon oboch náprav. „4-kolka“ disponuje rovnakým výkonom a krútiacim momentom ako plne elektrická verzia, „zadokolka“ má tieto parametre polovičné. Rozdielne je teda aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h (6,4 / 4,8 s) a maximálna rýchlosť (190 / 230 km/h). Oba varianty používajú rovnakú li-ion batériu s kapacitou 35 kWh, ktorá sa postará o identický dojazd 150 km (NEDC). Spaľovací motor má v prípade oboch verzií objem 1,5 l. Objem palivovej nádrže je taktiež zhodný, a to 56 l. Podľa slovenského zastúpenia automobilky Dongfeng bude model DFSK Seres SF5 dostupný za „prijateľnú cenu“. Manažér predaja Rastislav Lacko pritom našej redakcii prezradil, že predpokladaná cena vozidla sa bude pohybovať okolo sumy 63 000 € s DPH (DOPLNENÉ: cena sa vzťahuje k verzii EVR 4WD v plnej výbave). Príchod na európsky trh sa očakáva v 4. štvrťroku 2021. ZDROJ: https://www.teslamagazin.sk/dfsk-seres-sf5-slovensky-trh/
Na Slovensko sa dostáva čínska automobilka DongFeng so svojim elektromobilom Seres E3. Ide o elektrické SUV určené najmä do mestských podmienok, avšak aj napriek tomu ponúkne celkom solídny dojazd. Prekvapiť však môže cenou. Čínsky elektromobil na Slovens
prejsť na článokSlovenské zastúpenie čínskej automobilky Dongfeng Motor informuje, že prvé elektromobily DFSK Seres 3 pre SR a ČR opustili výrobnú linku a pomaly smerujú do strednej Európy. Nedávno sme informovali, že na slovenský trh prichádza automobilka Dongfeng. Tá m
prejsť na článokNa Slovensko oficiálne prichádza nová značka DongFeng, vrátane jej elektrického modelu DFSK Seres 3. Ide o čínsku automobilku s vyše 50-ročnou tradíciou. Čo ponúkne elektromobil Seres 3 a koľko bude stáť? Do Európy expanduje čoraz viac čínskych elektromob
prejsť na článokČo znamená, ak je vozidlo označené ako hybridné, aké kategórie existujú a čo zvážiť pri kúpe? Kedy sa hybrid oplatí a kedy je lepší elektromobil či „spaľovák“?Prečítajte si celý článok na Podnikajte.sk
prejsť na článokBitcoin sa po štvrtkovom prepade ceny začal v piatok opäť približovať cene $70 000. ETF na BTC však mali pomalší záver týždňa. The post Záujem o Bitcoin ETF sa spomalil – Bitcoin mieri k $70 000 appeared first on Kryptonovinky.sk.
prejsť na článok