Koniec zasielania listov z daňového úradu

Od 1. januára 2022 pre nás pripravila Finančná správa zmenu v spôsobe komunikácie s daňovými subjektami. Od roku 2014 povinne elektronicky komunikovali len platitelia DPH, od 1. januára 2018 sa povinná elektronická komunikácia rozšírila aj na všetky právnické osoby zapísané v obchodnom registri a od 1. júla 2018 aj na fyzické osoby – podnikateľov. Komunikácia zo strany Finančnej správy doteraz prebiehala prostredníctvom „žltých lístkov“, ktoré si podnikatelia našli vo svojich poštových schránkach. Obojsmerná komunikácia prebiehala len na úrovni colných úradov a ich klientov v oblasti správy spotrebných daní. Od budúceho roka bude Finančná správa naplno obojstranne komunikovať a úradné dokumenty budú daňovníkom zasielané na Ústredný portál verejnej správy (www.slovensko.sk). Nastavte si notifikácie Daňovým subjektom odporúčame, aby si vo svojej elektronickej schránke nastavili zasielanie notifikácií o novej správe prostredníctvom emailu alebo SMS. Je potrebné, aby mal daňový subjekt schránku aktivovanú na elektronické doručovanie. V prípade, ak nemá, pretože sa naňho nevzťahuje povinnosť aktivácie na doručovanie, Finančná správa doručí listinný rovnopis prostredníctvom Slovenskej pošty. Čo potrebujem k vstupu do elektronickej schránky? K prihláseniu do elektronickej schránky je potrebné mať občiansky preukaz s čipom, kde je definovaný aj bezpečnostný osobný kód (BOK), ďalej čítačku kariet a nainštalovaný príslušný softvér, ktorý je dostupný na webe www.slovensko.sk. Prístup do elektronickej schránky právnických osôb má jej štatutár, prípadne ním poverená osoba. Oprávnenie na disponovanie so schránkou môže tejto osobe prideliť prostredníctvom funkcie priamo v elektronickej schránke alebo listinným úradne osvedčeným dokumentom.

prejsť na článok

Odloženie daňového priznania v roku 2017

Odklad daňového priznania za rok 2016 Termín daňových priznaní sa blíži rýchlejšie ako by sme chceli. Nestíhate ? Pracovali ste v zahraničí, a stále nemáte z danej krajiny potvrdenie o príjme, bez ktorého nemôžete daňové priznanie vyhotoviť ? Nestrácajt

prejsť na článok

Lehota na podanie daňového priznania sa predlžuje.

V schválenej novele zákona o dani z príjmov sa predlžuje lehota na podanie daňového priznania k dani z príjmov. Daňové priznanie k dani z príjmov za zdaňovacie obdobie, ktorého posledný deň lehoty na podanie daňového priznania k dani z príjmov uplynie poč

prejsť na článok

Vytvorenie účtenky, daňového dokladu

The post Vytvorenie účtenky, daňového dokladu appeared first on Cashier.sk - registračné pokladne eKasa ORP a VRP.

prejsť na článok

Lehota na vrátenie preplatku na dani z príjmov za rok 2016

Marec je úspešne za nami. Daňové priznanie k daní z príjmov v riadnej lehote už máme podané. (ak ste neoznámili predĺženie lehoty na podanie daňového priznania). Tým šťastnejším vyšiel preplatok na dani. Kedy vám ho však daňový úrad vráti ? Dozviete sa v 

prejsť na článok

Elektronické podanie daňového priznania už aj v kantóne Schwyz.

Za zdaňované obdobie 2020 budú môcť fyzické osoby od februára 2021 podávať daňové priznanie v kantóne Schwyz elektronicky. Vyplnenie daňového priznania nemusí byť realizované on-line, ale bude možné využiť, tak ako doteraz, aplikáciu eTax a až následne

prejsť na článok