Jaguar XE SV Project 8 7:18

Oficiálne video behind the scenes Jaguar XE SV Project 8 JAGUAR XE SV Project 8, ktorý vyvinula spoločnosť Jaguar SVO (Special Vehicle Operations), prekonal svoj vlastný rekord na Nürburgringu a stanovil tak nový pre štvordverové, sériovo vyrábané vozidlo. Čas 7 minút a 18,361 sekundy je oficiálne overený čas na okruhu s dĺžkou 20,6 km. Je tak o 2,9 sekundy rýchlejší ako predchádzajúci čas štandardného „Projektu 8“ z novembra 2017. Zároveň je o 7 sekúnd rýchlejší ako čas ktoréhokoľvek iného štvordverového sériovo vyrábaného automobilu. Projekt 8 s pohonom všetkých štyroch kolies je poháňaný najvýkonnejšou verziou 5.0 litrového vidlicového osemvalca s kompresorom, ktorý atakuje stovku za 3,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 321 km/h. Konkrétne má výkon 441kW (600 koní) a 700 Nm. Spolupracuje s osemstupňovou prevodovkou ZF, ktorá v extrémnom okruhovom režime radí za 0,2 sekundy. Taktiež má úplne plochý podvozok pre lepšiu aerodynamiku, ktorá je kľúčom k jeho výkonu. XE SV Project 8 má najvýkonnejší motor, aký kedy značka Jaguar osadila do sériového modelu. každé jedno auto je ručne skladané v technickom centre SVO vo Warwickshire v AnglickU Karoséria sa môže zdať podobná konvenčnému modelu XE, ale opak je pravdou. Až tri štvrtiny karosárskych dielov je iných ako aj 80% konštrukčných skupín. Napríklad rozchod zadných kolies je zväčšený o 73 a predných o 24 mm. Samozrejme sa vo veľkom odľahčovalo. Karbónová je predná kapota, predný nárazník, bočné prahy, zadný difúzor, zadný nárazník a zadné krídlo. Veko kufra a zadné dvere sú z hliníka. Na váhe ubral aj titánový výfuk a odľahčovacou kúrou prešiel aj motor. + 73 mm oproti sériovému modelu XEKarbónové zadné krídlo 20 kované kolesá sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 so šírkou 305 mm vzadu, 265 mm vpredu a sú osadené keramickými ložiskami, ktoré sa používajú napríklad v F1. Karbon-keramické brzdy majú vpredu kotúče s priemerom 400 mm a brzdia ich šesť-piestikové strmene. Tie zadné brzdia 396 mm kotúče. Toto všetko šetrí na váhe 18 kilogramov. Najväčšie brzdy aké kedy automobilka Jaguar použila sú tie na Projekte 8 Vo verzií Track Pack viete ušetriť ďalších 12,2 kilogramov a to vďaka dvom predným karbónovým sedlám. V tomto prevedení, ale absentujú zadné sedadlá, keďže ide o rýdzo športovú dvojmiestnu verziu. Jaguar však myslel aj na tých, ktorí potrebujú štyri miesta na sedenie. Interiér možno vyzerá civilnejšie a pohodlnejšie, ale po technickej stránke sa nemenilo nič. Rovnakých 600 koní, 700 Nm a maximálna rýchlosť 321 km/h. Všetkých 300 kusov má výhradne ľavostranné riadenie Predná časť je upravená asi najvýraznejšie. Zaujme atypicky riešený predný nárazník ako aj splitter, ktorý je rovných 60 mm pred nárazníkom. V zadnej časti dominuje difúzor a obrovské v dvoch polohách nastaviteľné karbónové krídlo. Všetky tieto úpravy dávajú prítlak rovných 122 kilogramov pri rýchlosti 300 km/h. Podvozok má základ z modelu F-TYPE (podobne ako sériové XE), čiže dvojité priečne ramená vpredu a viacprvková zadná náprava + pružiny Eibach Pro-Kit. Pohon všetkých štyroch kolies s elektronicky riadením zadným diferenciálom má použité zosilnené hriadele. On board video z najrýchlejšieho kola Inžinieri sa ani nie po roku vrátili na legendárny nemecký okruh s verziou „Project 8 vo verzii Track Pack a s testovacím pilotom Vincentom Radermeckerom. Výškovo nastaviteľný podvozok bol v najnižšom režime Track, zatiaľ čo polohovateľný predný spojler a zadné krídlo bolo nastavené pre čo najvyšší prítlak. Aby sa maximalizoval výkon a presnosť riadenia, bol „Projekt 8„ vybavený novými vysokovýkonnými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Pneumatiky, ktoré možno legálne používať aj na našich komunikáciách, boli testované a vybrané inžiniermi SVO a obsahujú zmesi, ktoré sa bežne používajú v pretekárskych pneumatikách. Testovací a vývojový jazdec Vincent Radermecker po rekordnom kole. Jamal Hameedi, technický riaditeľ Jaguar Special Vehicle Operations, povedal: „Pôvodný čas na Nürburgringu stanovený projektom Jaguar XE SV 8 ukázal extrémny výkonový potenciál najrýchlejšieho produkčného sedanu na svete. Tím SV, je ale poháňaný mentalitou motoristického športu a vedel, že Projekt 8 by mohol ísť ešte rýchlejšie. Tento nový oficiálny rekordný čas je odmena pre každého, kto sa podieľal na posúvaní hraníc pre našich zákazníkov v rámci Projektu 8.“ Výroba limitovanej a ručne skladanej edície „Projektu 8“ sa skončí tento rok. Vznikne len 300 kusov a všetky s ľavostranným riadením v technickom centre SVO vo Warwickshire v Anglicku. Štandardné sú tri farebné odtiene: Fuji White, Narvik Black a Caldera Red. Ďalších päť farebných prevedení: Valencia Orange, Velocity Blue, Meribel White, Verbier Silver a Corris Gray, sú SVO farby, ktoré zahŕňajú aj povrchové úpravy z palety SVO Premium. Zákazníci, ktorí hľadajú ešte väčšiu individualizáciu si môžu vybrať z 10.000 fariebných kombinácií exteréru a rôznych odtieňov pre strmene bŕzd, prednej mriežky, aerodynamických častí karosérie, či krytov spätných zrkadiel. Osem základných farebných prevedení K dispozícii sú tri odlišné štvordverové špecifikácie. Prvou je odľahčená dvojmiestna verzia Track Pack, ktorá drží rekord v Zelenom pekle s maximálnou rýchlosťou 321 km/h. Druhou špecifikáciou je štvormiestna verzia s rovnakým aero balíkom, výkonom ako Track Pack aj s maximálnou rýchlosťou a treťou, poslednou verziou je tourist s diskrétnym zadným spojlerom a maximálnou rýchlosťou 300 km/h. JAGUAR XE SV Project 8 Touring Pokiaľ aj vy rozmýšľate nad kúpou športového Jaguaru neváhajte nás kontaktovať. U nás zistíte, že sa to dá aj inak. Vás partner vo svete Jaguaru FINAL-CD premium Žilina. Foto: Jaguar

prejsť na článok

Project Online a koniec podpory starších klientov

Dátum: 28. februára 2017 Pokiaľ využívate Project Online, od tohto dátumu bude pre prácu s ním potrebné využiť najnovšieho klienta aplikácie Project. Jedná sa teda minimálne o RTM verziu Project Professional 2016 (16.0.4266.1000) alebo o Project Pro for

prejsť na článok

VYHRAJ AUTO NA VÍKEND

Milí zákazníci, příznivci značek Jaguar Land Rover , navázali jsme dlouhodobou spolupráci se společností TS Bohemia a Vám se tím nabízí možnost vyhrát ‚ auto s plnou nádrží na víkend ‚. Bližší informace o soutěži naleznete v odkazu: https://www.tsbo

prejsť na článok

Production of hydrogen HyBalance

Production of hydrogen Short video about the HyBalance project The HyBalance plant is soon ready for testing production of hydrogen, based upon power from wind turbines. The project will demonstrate how the grid can be balanced and how the storage of ene

prejsť na článok

Peter Bič Project

Peter Bič Projekt Najkrajší koncert v najkrajšej MČ V SOBOTU SA TEŠÍME NA Peter Bič Project NA ST

prejsť na článok

JAGUAR XK120 Made in JAGUAR CLASSIC

Oddelenie Jaguar Classic prednedávnom dokončilo jedenásťmesačný projekt, ktorý spočíval v reštaurovaní legendárneho športového automobilu JAGUAR XK120. Tento model bol predstavený na autosalóne v Londýne v roku 1948. Išlo však len o testovacie vozidlo pre

prejsť na článok