Hyundai predstavil nové koncepty športového radu N

Modely radu N sú fanúšikom športovej jazdy a znalcom ponuky značky Hyundai známe. Prvý sériovo vyrábaný model Hyundai i30 N firma predstavila v roku 2017. Vo svojich výskumných konceptoch značka testuje a overuje vyspelé technológie, aby ich mohla využívať vo svojich budúcich sériovo vyrábaných modeloch. RN22e kombinuje karosériu úplne nového modelu IONIQ 6 s globálnou modulárnou platformou pre elektromobily, E-GMP (Electric-Global Modular Platform). N Vision 74 používa EV technológiu v spojení s vyspelým systémom palivových článkov na vodík, a je tak prvým pojazdným vodíkovým hybridným laboratóriom značky Hyundai N. „Štúdie RN22e a N Vision 74 hrajú dôležitú úlohu v strategickom vývoji nášho kompletného produktového radu, a to predovšetkým našich elektrifikovaných vysokovýkonných vozidiel,“ povedal Thomas Schemera, výkonný viceprezident a vedúci divízie pre zákaznícke zážitky v spoločnosti Hyundai Motor Company. RN22e, prvý pohľad na pripravovaný elektromobil NRN22e ponúka výkony pre jazdu na závodnom okruhu vďaka použitiu vylepšenej a optimalizovanej platformy E-GMP, a aerodynamického dizajnu modelu IONIQ 6. Prototyp RN22e je testovaný s cieľom rozvíjať jazdné vlastnosti v zákrutách Väčšina modelov N poskytuje systémy e-LSD a Corner Carving Differential pre optimalizáciu trakcie pri ostrom športovom nasadení. RN22e napriek vyššej hmotnosti umocňuje zážitky z precízneho prejazdu zákrutou vďaka systému cieleného rozdeľovania hnacej sily medzi jednotlivé kolesá prostredníctvom dvoch spojok. Na úspore hmotnosti sa podieľajú diely vyrábané aditívnou metódou, ktoré navyše zvyšujú tuhosť príslušných konštrukčných celkov pre ešte drahšie prejazdy zákrutami. Prototyp RN22e vybavený pohonom všetkých kolies optimalizuje rozdeľovanie krútiaceho momentu v závislosti na zvolenom jazdnom režime. Vodič si tak môže zvoliť pomer prenosu hnacej sily medzi predné a zadné kolesá. Pri vylepšovaní jazdných vlastností prototypu RN22e na závodných okruhoch sa značka zamerala na chladenie a brzdovú sústavu s cieľom zvýšiť odolnosť systémov pohonu a bŕzd. RN22e poskytuje optimalizované nastavenia pre závodné okruhy, aby si zákazníci mohli užívať športovú jazdu bez obmedzovania výkonu. Vzhľadom na hmotnosť systému elektrického pohonu je prototyp RN22e vybavený štvorpiestovými jednodielnymi strmeňmi a brzdovými kotúčmi hybridnej konštrukcie s priemerom 400 mm. Hyundai N navyše využije prototyp RN22e na nájdenie spôsobu, ako ponúknuť dynamickú jazdu s rekuperáciou, pri ktorej bude precízne riadená miera otáčania vozidla okolo zvislej osi pri športovom prejazde zákrutou. RN22e ponúka ďalej zvukovú funkciu N Sound+, ktorá vytvára podmanivú atmosféru pri dynamickej jazde zvukom z reproduktorov v interiéri a exteriéri. N e-shift navyše dopĺňa N Sound+ vibráciami a napodobňovaním radenia. RN22e preberá aerodynamický dizajn modelu IONIQ 6 a pridáva k nemu ďalšie aerodynamické funkcie pre nové elektromobily. Značka Hyundai N obohatila celkové tvarové riešenie o množstvo detailov inšpirovaných motoršportom s cieľom maximalizovať športové výkony. Dizajnéri značky Hyundai N vytvorili nízkou svetlou výškou design, vyvolávajúci dojem stability a robustnosti. Základný dizajn modelu IONIQ 6 dopĺňa športovo poňatá spodná časť nárazníka. RN22e má pri rázvore náprav 2950 mm vonkajšiu dĺžku 4915 mm, šírku 2023 mm a výšku 1479 mm. Vývoj tohto prototypu bude pokračovať s využitím znalostí a skúseností z motoristického športu. Hyundai tak môže zdokonaľovať svoje vyspelé technológie, s ktorými uvedie na trh veľkosériovo vyrábaný model N s elektrickým pohonom. Predstavenie konceptu N Vision 74Koncept N Vision 74, inšpirovaný históriou značky Hyundai, je pojazdným laboratóriom s technikou vysokovýkonného hybridného automobilu vybaveného vodíkovým palivovým článkom. Z hľadiska designu je N Vision 74 spomienkou na koncepčné vozidlo Hyundai Pony Coupe z roku 1974, ktoré bolo navrhnuté legendárnym automobilovým dizajnérom Giorgettom Giugiarom. Na základe tohto koncepčného vozidla boli následne vyrobené prototypy prvého sériovo vyrábaného športového vozidla Hyundai. Prototyp N Vision 74 je inšpirovaný aj konceptom Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, ktorý bol odhalený v roku 2015 ako vízia budúcnosti vysokých výkonov na základe vodíka pri príležitosti predstavenia značky N. Štúdia N Vision 74 zdedila po koncepčnom vozidle Pony Coupe z roku 1974 čisto tvarované plochy, profil s dynamickými proporciami a jedinečné strešné stĺpiky B. Futuristický vzhľad vozidla navyše posilňuje osvetlenie s parametrickými pixelmi. Prístrojová doska prototypu N Vision 74 ich kombinuje historické prvky s moderným dizajnom, napríklad digitálny panel združených prístrojov a analógové tlačidlá. Vozidlo s vonkajšou dĺžkou 4952 mm, šírkou 1995 mm a výškou 1331 mm na rázvore náprav 2905 mm je prvým vysokovýkonným laboratóriom na kolesách využívajúcim najvyspelejší systém palivových článkov na vodík, ktorý doteraz značka Hyundai N vytvorila. Pre značku N to ale nie je prvý prípad využitia technológie palivových článkov. Inžinieri značky Hyundai vyvinuli hybridnú konštrukciu pozostávajúcu z kombinácie batériového elektrického pohonu a vodíkového palivového článku s úplne novým usporiadaním. Spoločným napájaním elektrického pohonu palivovými článkami a batériou sa pri prototype N Vision 74 podarilo zvýšiť účinnosť chladenia. V závislosti na prevádzkových podmienkach je potom možné používať dva rôzne zdroje energie. Optimalizovaný systém elektronického riadenia pohonu umožňuje lepšie rozdeľovať krútiaci moment prostredníctvom dvoch elektromotorov na zadnej náprave. Výsledkom sú precízne prejazdy zákrutami s pohotovými reakciami vozidla na pokyny vodiča a jazdné situácie. N Vision 74 navyše zaisťuje vyváženosť výkonov „trojokruhovou“ chladiacou sústavou. Vysokovýkonná technológia je kompletne zohľadnená v dizajne, ktorý taktiež spĺňa požiadavky na chladenie systému palivových článkov a udržiavanie vhodných prevádzkových teplôt ostatných komponentov. N Vision 74 umožňuje cestovanie na dlhé vzdialenosti s rýchlym doplňovaním paliva – vodíka. Prototypy RN22e a N Vision 74 sú testované tak, aby boli maximálne pripravené na ostré nasadenie na závodných okruhoch, ale aj na rolu športového vozidla pre každodennú prevádzku s charakterom „dravca do zákrut“. Prvým veľkým krokom týmto smerom bude prvý elektrický model N značky Hyundai, IONIQ 5 N, ktorý vstúpi na globálny trh v roku 2023. Podrobnejšie informácie o prvom elektromobile N budú zverejnené neskôr.The post Hyundai predstavil nové koncepty športového radu N first appeared on Magický magazín pre muže.

prejsť na článok

(MY Nitra) Hlas predstavil v Nitre kandidáta na župana, je ním Branislav Becík

Becíkovi záleží na tom, aby sa každá rodina zdravo stravovala. Slovenské potraviny by podľa neho mali byť dominantné v každej domácnosti. Celý článok nájdete na: https://mynitra.sme.sk/c/22949542/hlas-predstavil-v-nitre-kandidata-na-zupana-je-nim-brani

prejsť na článok

Hyundai i30 sa stal najpredávanejším autom na Slovensku

Hyundai v roku 2022 ovládol predaje u súkromných osôb, i30 sa stal najpredávanejším autom na Slovensku. #tdi_9 .td-doubleSlider-2 .td-item1 { background: url(https://w

prejsť na článok

Vojaci bez školy

Plukovník na vojne zaraďuje bažantov do skupín: - Tí, ktorí vychodili strednú a vysokú školu sa zaradia do prvého radu. Tí, ktorí vychodili základnú do druhého radu. Hlas zo zadu: - A čo tí, ktorí nevychodili žiadnu školu? - Tí sa zaradia za mňa!

prejsť na článok

Hyundai v edícii PLAY ponúka hodnotnú výbavu za polovicu!

Hyundai v edícii PLAY ponúka hodnotnú výbavu za polovicu! Môžu byť obľúbené modely Hyundai ešte výhodnejšie? Áno, ak sa rozhodnete pre výhodnú edíciu PLAY, s ktorou na obľúbenej výbave ušetríte stovky eur.

prejsť na článok

Nový Hyundai Kona oficálne predstavený!

Úplne nový model Kona urýchľuje víziu elektrifikácie značky Hyundai s dlhším dojazdom a pokročilými funkciami. #tdi_2 .td-doubleSlider-2 .td-item1 { background: url(ht

prejsť na článok