Gerlach na otočku za 24 hodín z Bratislavy

Na intenzívne zážitky netreba veľa času. Mne sa podarilo za 24 hodín "otočiť" z Bratislavy na Gerlach a naspäť. Po štyroch rokoch som sa rozhodol zopakovať si výstup na Gerlach. Tentokrát v zimných podmienkach, aj keď už bol 5. jún 2023. Tam hore bolo ešte stále veľa snehu. Takže do výbavy pribudli mačky aj čakan. Výlet som urobil mojim osvedčeným konceptom - tzv. na otočku z Bratislavy za 24 hodín. V nedeľu podvečer som sa IC vlakom doviezol do Popradu, odtiaľ električkou do Tatranskej Polianky. O 9 večer posledným vývozom na Sliezky dom. Ráno o 4:00 sme s vodcom Mišom Gerčákom vyrazili. O 7:15 už sme stáli na vrchole Gerlachu. O 10 sme boli naspäť na Sliezskom dome. V Smokovci som ešte stihol skorší obed. Vlakom o 13 naspäť do Bratislavy. Išli sme tzv. Batizovskou próbou. V zimných podmienkach určite najvhodnejšia. Ciest na Gerlach je viacero, hlavne v lete sa využívajú aj klasická trasa Velickou próbou a Gipsyho ferrata. Existujú aj ďalšie varianty, už náročnejšie horolezecké. Naša túra trvala 6 hodín a časovo to vyzeralo približne nasledovne: 1 hod - nástup pod kopec - ľahká turistika, presun po chodníku k Batizovskému plesu 2 hod - výstup a lezenie na vrchol. Išli sme naviazaní na lano s kompletným výstrojom - horolezecký úväz, prilba, mačky, čakan 2 hod - oddych na vrchole a zostup. Zostup vrátane zlaňovania. Bola to moja premiéra. 1 hod - návrat chodníkom k Sliezskemu domu Cestou naspäť som mal nečakanú zlaňovaciu premiéru. Vodca Mišo zavelil, že ma zlaní dolu Samuhelovou próbou. V protismere liezla hore skupinka a takto sme ich celkom elegantne obišli. https://video.wixstatic.com/video/ad7e9d_48ab767f40e040f68e50d24947167608/1080p/mp4/file.mp4

D4, obchvat Bratislavy

Do centrálnej technickej evidencie ciest pribudli údaje nového diaľničného obchvatu Bratislavy, ktorý má dĺžku 27 km, nachádza sa na ňom 9 križovatiek a 57 mostov.Viac…

Tlačová správa: Nedovoľme prekrúcať históriu

Lídri HLASu si dnes uctili pamiatku osloboditeľov Bratislavy položením kytice pri Pomníku víťazstva. „Sme a vždy budeme vďační hrdinom všetkých... Zdroj

Majstrovstvá Bratislavy 25.09. 26.09.2021

Otvorené Majstrovstvá AZB sa uskutočnia v dňoch 25. a 26.septembra 2021. Prvý deň klasicky na Mladej Garde so začiatkom a druhý deň zavítame do aréalu X-Bionic Sphere v Šamoríne.  Propozície nájdete v sekcii Dokumenty. M-AZB, ako doterajšie preteky AZB pr

Aktualizácia údajov CTEC - 12/2021

Dňa 15.12.2021 na Portáli IS MCS bola zverejnená aktualizácia údajov centrálnej technickej evidencie ciest so stavom údajov k 3.12.2021. Aktualizované dáta obsahujú novootvorené úseky D4 – Obchvat Bratislavy, R7 – nové úseky, D1 – Obchvat mesta Prešov a ď