Generácia Z Kto je Gen Z?

Ak sa vám tiež pletú písmenká označujúce jednotlivé generácie, tak Generácia Z sú tí, narodení v rokoch 1996 až 2010. Generácia Z, Gen Z alebo aj Zoomers je mladá, technicky zdatná a sociálne zameraná skupina mladých ľudí. V roku 2020 tvorili Gen Zers, teda ľudia do 25 rokov 41 % svetovej populácie, čo je príliš veľké číslo na to, aby bolo ignorované. Gen Z je rasovo a etnicky najrôznorodejšou generáciou, s kúpnou silou viac ako 140 miliárd dolárov. Po tom, čo títo digitálni domorodci vyrástli so smartfónmi, internetom a sociálnymi médiami, naučili sa voliť si hodnotu, ktorá ich vystihuje a zároveň im rozumie. Nakupujú od značiek s jasnými hodnotami, ktoré im ponúkajú silnú a motivujúcu online komunitu. Prečítajte si, ako sa spojiť s generáciou digitálnych odborníkov a vytvorte solídnu marketingovú stratégiu ušitú pre Generáciu Z.   Identita je výzva k akcii  Generácia Z rozpoznáva silu, ktorá prichádza s prístupom k toľkému množstvu informácií a veľká väčšina si uvedomuje, že s touto veľkou silou prichádza aj veľká zodpovednosť. To znamená snahu neustále sa učiť a povinnosť transformovať to na zmysluplné kroky. Drvivá väčšina spoločnosti Gen Zers je na celom svete presvedčená, že je dôležité rozvíjať nové zručnosti počas celého života (79 %) a  byť neustále informovaný (77 %). Keď COVID-19 zavrel množstvo škôl, mohli sme po celom svete vidieť túžbu Gen Zers učiť sa ešte viac preorientovať na digitál, s výrazným nárastom počtu konverzií po celom svete na Facebooku, ktoré sa týkali online vzdelávania.  Gen Zers vyrástli a mali všetky svetové informácie na dosah ruky. Vedú ich nielen k neustálemu učeniu, ale k premeneniu toho, čo sa naučili, na zmysluplnú akciu.  Aktivizmus je prirodzený Mnoho mladých ľudí Generácie Z má silné presvedčenie, že môžu a aj zmenia svet k lepšiemu. Či už ide o sociálnu nespravodlivosť, udržateľnosť alebo iné. Gen Z prijíma svoju individualitu a komplexnosť, pričom svoju rozmanitosť vníma ako výhodu, ktorá by sa mala odrážať aj v médiách. V skutočnosti by 71 % spoločností Gen Z, ktorí sa zúčastnili globálneho prieskumu, chcelo v reklame vidieť viac rozmanitosti. Prieskum ukázal, že pandémia Covid 19 zvýšila vášeň tejto generácie pre udržateľnosť. V Európe 61 % Gen Z tvrdí, že od začiatku pandémie sa začalo mnoho z nich zaujímať o aktivizmus a spoločenské problémy.  V rámci Facebooku a Instagramu bolo od januára 2020 bolo zmerané, ako ľudia všetkých vekových skupín po celom svete získavajú viac ako 100 miliónov dolárov pre finančné zbierky súvisiace s COVID-19. Avšak v globálnych prieskumoch bola u Gen Z vyššia pravdepodobnosť, že od začiatku pandémie už poskytli charitatívny príspevok.  Je však dôležité poznamenať, že títo mladí ľudia neplánujú zlepšovať svet sami a očakávajú, že svoju úlohu zohrajú aj značky. Spomedzi skupín Gen Z, ktoré boli predmetom prieskumu v Európe, viac ako polovica (až 69 % vo Veľkej Británii) očakáva, že značky zverejnia svoje stanoviská k sociálnym a politickým otázkam. Komunita je pocit Rovnako ako Gen Z zvyšuje latku v správaní sa značky, dáva komunite aj novú tvár a nové formy. Ich vyjadrenia jasne poukazujú, že komunita pre nich znamená cítiť sa ako doma. Chcú z nej cítiť ako prijatie, tak aj spolupatričnosť. Tento domov však nehľadajte na mape pre mnohých ľudí z generácie Z je komunita čoraz viac digitálna a rozptýlená. Vzťah Gen Z s komunitou sa môže spočiatku javiť ako paradoxný, príklad: 45 % príslušníkov generácie Z tvrdí, že radi vyniknú v dave takmer rovnakých 41 % tvrdí, že sú ľahko ovplyvniteľní názormi iných ľudí. Možno je vysvetlením fakt, že zatiaľ čo Gen Zers chcú vnímať svoju individualitu, potrebujú aj iné kontakty. S nástupom pandémie COVID-19 sa úsilie o online pripojenie zrýchlilo. V skutočnosti každý štvrtý Gen Zer, ktorý sa zúčastnil prieskumu v Európe, tvrdí, že od začiatku pandémie používa skupiny a komunity na sociálnych sieťach častejšie na spojenie s ostatnými. Gen Zers naďalej formujú budúcnosť komunity a pretransformúvajú ju novými spôsobmi účasťou v online skupinách, využívaním a sledovaním hashtagov, správami a zdieľaním príbehov. To sú všetko ich metódy, prostredníctvom ktorých nám Gen Z dokazujú, že sa túžia cítiť viac v spojení.  „Spoločenstvá sa stávajú priestorom, kde môžu byť ľudia sami sebou a zároveň podporovať ostatných. V mojej freelancingovej komunite na Facebooku zdieľame pracovné príležitosti a rady a oslavujeme úspechy toho druhého.“ —Sahra-Isha, Gen Zers „Sociálne médiá sú priestorom na to, aby ste sa cítili utešení a milovaní, obklopení ľuďmi, ktorí vedia, ako sa cítite.“ —Jamie, generál Zer2   Odolnosť si vyžaduje prispôsobivosť  Mnoho Gen Zers sa snaží urobiť svet lepším a často začína so svojím vlastným fyzickým a duševným blahom. Mnoho Gen Zers prináša na svoje cesty blahobytu tiež sebauvedomenie, súcit a chvíle starostlivosti o seba. Pre niektorých to môže znamenať vyskúšať si napríklad meditáciu (36 % Gen Zers vo Veľkej Británii, 38 % v USA), pre ostatných to môže znamenať jednoducho len dopriať si čokoládu alebo sviečku (51 % vo Veľkej Británii a Spojenom kráľovstve). Gen Z sa podieľa na širšom spektre voľnočasových aktivít od zmyslových cez fyzické až po hravé. Prečítajte si aj: Generácia Z Marketing, ktorý ju osloví.  The post Generácia Z Kto je Gen Z? appeared first on ecake.

prejsť na článok

Generácia Z Marketing, ktorý ju osloví.

Generáciu Z nezaujmete esteticky dokonalým bannerom bez hlbšej myšlienky. Ak sa chcete k týmto digitálnym domorodcom priblížiť, musíte pochopiť, že marketing, ktorý vám fungoval na mileniálov tu platiť nemusí. Pridajte štipku emócií, kvapku drzosti, dávku

prejsť na článok

Pre tých najmenších

Šport je aktivita, pre ktorú asi neexistuje žiadna veková hranica. V každej vekovej kategórii sa dajú nájsť športové aktivity, ktoré sú zdravé, či priam nevyhnutné pre zdravý vývoj organizmu. Mladí ľudia často navštevujú posilňovne, v strednom veku je zas

prejsť na článok

Stiahni si exkluzívne tapety z novej nadstavby MIUI 13 na svoj smartfón už teraz. Dostupných ich je vyše 40

Xiaomi 28.12.2021, teda včera, usporiadalo veľkú, dlho plánovanú, konferenciu. Svetlo sveta uzreli nové smartfóny z rodinky Xiaomi 12, krásne elegantné hodinky Xiaomi Watch S1 či práve nová generácia nadstavby MIUI – MIUI 13. MIUI 13 prináša skutočne veľk

prejsť na článok

Čo chcú mileniáli od ERP

Podnikové informačné systémy Prehrať audio: Your browser does not support the audio element. Ak sa na malú chvíľu zamys

prejsť na článok

MIUI 13 sa oficiálne predstaví už zajtra spolu so sériou smartfónov Xiaomi 12. Dočkáme sa viacerých lákavých zmien

Nadstavba MIUI, ktorá sa je neoddeliteľnou súčasťou smartfónov Xiaomi, Redmi či POCO, si prešla v poslednej dobe viacerými zásadnými zmenami. Posledným najväčším míľnikom bola aktualizácia na verziu 12.5 s prívlastkom Enhanced Edition (v preklade Obohaten

prejsť na článok