Freeride kempy Discover freeride

Myšlienka zorganizovať freeride kempy sa zrodila v našich hlavách už skôr. Freeride kempy, ktoré by boli zamerané pre dobrých lyžiarov, ktorí sa chcú posunúť mimo upravené zjazdovky. Ale aj pre freeriderov, ktorým ide o zlepšenie. Jednak techniky lyžovania, ale aj vedomostí o lavínovej problematike, bežpečnosti, ako plánovať, predvídať a večer spomínať na nádherné línie v neupravenom teréne. To bolo našou ideou v Mountain Addiction. A tak vznikol koncept FREERIDE CAMPS by MOUNTAIN ADDICTION v spolupráci s našimi partnermi Sport Rysy, BCA a K2. Prvým z freeride kempov bol Discover freeride. Freeride kempy Discover freeride 1. deň Prvý z trojice kempov Discover freeride začal 22. januára. Chytá ma nostalgia, keď si spomeniem ten víkend. V piatok večer dorazili prihlásení nadšenci lyžovania. Začali sme prednáškou a atmosféru dotváral oheň v krbe. Bezpečnosť, výstroj, sneh a lavíny, aktuálna lavínová situácia, lavínový bulletin, lavínový výstroj, kamarátska pomoc, to všetko bolo súčasťou teoretickej prípravy. Freeride kempy neexistujú bez odstrelu lavínového batohu. Na hľadáčika sme si zobrali K2 Backside Flow 30 l. Skoré sobotné ráno som sa ešte prechádzal so Zoe zasneženou lúkou a sledoval prebúdzajúce sa ranné Tatry. Snehu nebolo až tak veľa, ale na náš prvý kemp to stačilo. Keď sme sa presúvali autom, tak teplomer v aute ukazol 20°C. Celkom príjemné teplota na freeride. Ale nebolo to až také hrozné, slnečné lúče nás zohrievali takmer celý deň. Pri rannej rozcvičke sme sa opäť zahrali na deti a naše družstvo prehralo. Vraj to bola moja vina, keďže som zhodil jednu palicu. Dopoludnajší program mala  nastarosti Deniska, inštruktorka a lektorka lyžovania. Zlepšiť techniku lyžovania od základov sa snažila rôznymi cvičenia, tipmi a radami. Napríklad takým delfínom. Vyskúšajte napodobniť delfína na lyžiach! Freeride sa nezaobíjde bez lavínového rizika. A vedieť ako používať lavínový výstroj je namieste. To sme precvičovali pod Francúzskom muldou. Najprv trojanténovými prístrojmi BCA Tracker a Pieps DPS, ale aj jednoanténovým. Žiaľ, jedného zasypaného sa nám podarilo vykopať až dodatočne. Trochu sme sa neho pozabudli. Nebojte, bol to iba vyhľadávač. Naše freeridevé dobrodružstvo pokračovalo jazdou v Lomnickom sedle a návštevou prvého súkromného múzea lyžovania vo Vysokých Tatrách, ktoré sa nachádza v Tatranskej Lomnici. A záver dňa patril videoanalýze lyžovania, prednáške a ríbezľovému vínu. Freeride kempy Discover freeride 2. deň Tak to už bol freeride z iného súdka. V noci začalo snežiť. Na Chopku fúkal pomerne silný vietor, ale lanovky ešte premávali. Našťastie vietor previal pomerne veľa snehu na južné svahy Chopku. V Predných Derešoch sme mali výborné tréningové ihrisko. Až na tú difúznu hmlu. Väčšinou sme sa snažili lyžovať mimo zjazdoviek. Snažili sme sa preniesť sobotnajšie cvičenia do jazdy v neupravenom teréne. A myslím, že sa to celkom úspešne darilo. Poznáte ten pocit, keď je difúzna hmla, vy zastanete na lyžiach a stále sa hýbete? Tak presne to sme zažili aj my. Po výdatnom obede na Kamienke nás čakalo vyhľadávanie lavínovým prístrojom na čas a na záver testovanie lyží K2. Príbeh tohtoročnej zimy už asi dobre poznáte. Veľa toho nenasnežilo, ale ostávame optimisti. Pred chvíľou som sa vrátil z Lomnického sedla a miestami pribudlo do 45 cm nového snehu. A predpoveď hovorí o ďalšom snežení. Tak sa teda začína tešiť na ďalší kemp No Friends on a Powder Day, ktorý začína 19. februára 2016. Ďalšie fotky z Discover freeride kempu od Zuzky

Freeride v Soliskovom sedle

Freeride v Soliskovom sedle V utorok sa opäť ochladilo a od stredných polôh začalo snežiť. A takto vyzeralo v stredu freeride v Soliskovom sedle. The post Freeride v Soliskovom sedle appeared first on Freeride Camps.

Freeride kemp Discover freeride

Lyžovanie na zjazdovke je fajn, ale po čase zistíte, že lyžovanie vo voľnom teréne je ešte lepšie. A o tom je freeride kemp Discover freeride.   Freeride kemp Discover freeride 2017 V piatok dorazila šestica lyžiarov. Tieto prvé večery nás nikdy neprestan

Testovanie freeride výstroja

Freeride kempy sú o skúšaní nových vecí, posúvaní vlastných hraníc a aj o hľadaní vhodného vybavenia. Preto sme pre Vás na túto sezónu pripravili testovanie freeride výstroja: freeride a skialpinistické lyže K2, lavínový výstroj BCA, lavínový batoh K2 Fl

Freeride kemp Training Day

Začíname ďalšiu freeride sezónu! A aby sme ju začali tak ako sa patrí, nesmieme predsa zabudnúť na TRAINING DAY. Rozlyžovanie, niekoľko cvičení na zopakovanie si techniky a samozrejme lavíny. Tentokrát sme ich nespúšťali, ale len opakovali vyhľadávanie, s

Freeride Camps Idea

Ako vznikla idea Freeride Camps? Mnohí z Vás sa v zime venujú lyžovaniu alebo skialpinizmu. Avšak mnohí z Vás si netrúfajú prejsť za hranicu upravených zjazdoviek a užívať si lyžovanie vo voľnom teréne. Môžete to nazvať off-piste, freeride, lyžovanie vo