Feedback pri hľadaní práce

FEEDBACK – AKO A KEDY SI HO PÝTAŤ PRI HĽADANÍ PRÁCE? Feedback alebo inak „spätná väzba“ je neoddeliteľnou súčasťou života každého človeka. Niekedy ho nevedomky prijímame alebo adresujeme v bežnom živote. Ako s ním pracovať pri hľadaní práce? Táto oblasť je predsa chúlostivejšia a informácie z tejto sféry vnímame oveľa citlivejšie. V nasledujúcich riadkoch vám preto priblížime, ako a kedy si feedback pýtať,  či od koho ho možno očakávať.   FEEDBACK – PREČO JE TAK CITLIVOU TÉMOU? Spätná väzba predstavuje predovšetkým hodnotenie vášho správania, či postoja. Tá môže byť najčastejšie buď pozitívna alebo negatívna. Práve negatívny feedback a jeho prijímanie je veľmi citlivá a niekedy priam náročná téma. Počúvať, že ste nepodali očakávaný výkon, či nenaplnili všeobecné očakávania, zabolí. Podstatné však je, aby ste tieto fakty prijímali racionálne.   Úspešní ľudia sa stali úspešnými na základe svojich neúspechov. Poučili sa, a premenili ich na svoju výhodu. Preto je nesmierne dôležité byť si vedomý svojich slabých miest, či nedostatkov a aktívne pracovať na ich zlepšení. Ten, kto vám negatívny feedback adresuje, vám mnohokrát najviac pomôže.   Ružové okuliare tvoria len krátkodobý úspech  (ak vôbec)   FEEDBACK – PO REAKCII NA PRACOVNÚ POZÍCIU Asi nám dáte za pravdu, že pri hľadaní zamestnania by sme všetci chceli vedieť stanovisko zamestnávateľa, a to čo najrýchlejšie. Sme netrpezliví a vytvárame si vlastne závery. Prvým feedbackom, ktorý očakávame, je reakcia po našom zaslaní CV na danú pracovnú pozíciu. Personálne spoločnosti alebo konkrétne firmy, vo svojich inzerátoch uvádzajú, že poskytnú feedback každému napr. do 14 dní, alebo na druhej strane, že budú kontaktovať len uchádzačov, ktorí na základe CV jasne spĺňajú všetky požiadavky. Oni sa vám však stále neozývajú a vy máte pocit, že pozícia je ako ušitá pre vás? Čo teraz? Odporúčame pozrieť si danú inzerciu a presvedčiť sa, ako druhá strana uvádza, že bude feedback adresovať. Prípadne, ak si v inzercii nájdete kontakt na daného personalistu, môžete mu napísať mail s prosbou o feedback k vášmu uchádzaniu sa o daný pracovný post. Telefonát v tomto kroku neodporúčame. Buďte však aj trošku sebakritický. Nemusíte si horlivo žiadať feedback, keď máte prax ako inžinier kvality a hlásili ste sa na pozíciu finančného controllera.  FEEDBACK – PO TELEFONICKOM ROZHOVORE Ak sa váš životopis dostal do tohto kroku, je to pozitívne . Zrejme ste pre potenciálneho zamestnávateľa zaujímavým adeptom na pracovný post aspoň podľa vášho CV. V telefonáte sa vás personalista opýta na užšie, špecifické informácie, ktoré mu buď potvrdia alebo vyvrátia to, že ste na danú rolu ten správny človek. Niekedy sú pracovné inzercie písané naozaj všeobecne a možno ani vy neviete, či je pozícia presne pre vás. Tento telefonát dá veci na pravú mieru.   Ak vám na záver druhá strana dá negatívny feedback, resp. že na pozíciu si predstavujú niekoho iného, nezúfajte. Ak to nie je z debaty zrejmé, neváhajte sa opýtať na presné dôvody, prečo nie ste vhodný. Zistené nedostatky vás môžu nasmerovať správnym smerom a nakopnúť vás do odstránenia vašich slabých miest. Samozrejme, nezabudnite poďakovať. DÔLEŽITÉ! V žiadnom prípade sa na personalistu nevyvršujte. Taktiež pokiaľ už prišlo k rozhodnutiu o vašom zamietnutí, nenaliehajte. V mnohých prípadoch má aj sám personalista jasne zadané požiadavky zhora, ktoré musí rešpektovať a taktiež, nikdy neviete, či sa práve cez neho nebudete chcieť hlásiť na inú pozíciu. Negatívny feedback v nás všeobecne pretrváva dlhšie, ako ten pozitívny  PO POHOVORE Feedback po pohovore je viac než samozrejmosťou. V tomto prípade by ste ho mali obdržať vlastne automaticky a to po každom pohovore v rámci jedného výberového procesu. Feedback by mal byť konkrétnejší a váš prípadný „nepostup“ ďalej by mal byť vysvetlený. Ak sa tak nestane, máte absolútne právo pýtať si feedback. Kedy? Na pohovore buďte pozorný a pamätajte si, kedy druhá strana daný feedback prisľúbi ak to ma byť do týždňa, nevolajte na štvrtý deň, kde je vás verdikt. Ak prejde daná doba, kľudne sa personalistovi (manažérovi-podľa toho, kto vám ten feedback sľúbil) ozvite. S pokojným svedomím môžete využiť telefonát a pripomenúť sa. Nezabudnite, že aj oni sú len ľudia, a stať sa môže čokoľvek. Vieme, že pre vás je ťažký každý deň bez odozvy, ale musíte to brať trošku s nadhľadom a vystupovať aj po danej dobe profesionálne. Ak sa rozhodnete pre email, odporúčame toto pripomenutie napísať napríklad takto: „Dobrý deň prajem, rád/a by som sa pripomenul/a ohľadom feedbacku po mojom pohovore na pozíciu Controllera. Pohovor som absolvoval/a 15.9., no vaše stanovisko som ešte nedostal/a. Rád by som vás tiež ubezpečil, že po rozhovore s vami a predstavení detailov pozície, môj záujem o pozíciu vzrástol, preto verím, že som zanechal/a pozitívny dojem. Vopred vám veľmi pekne ďakujem, s pozdravom“. KOMU VOLAŤ/KOMU NEVOLAŤ? K tomuto bodu sa ešte predsa len vrátime. Vedieť koho a kedy kontaktovať môže byť kľúčové, ak celý výberový proces nechcete “dopackať”. Zdôrazňujeme, aby ste si feedback pýtali predovšetkým od personalistov, ktorí vás výberovým procesom sprevádzajú (ak sami na pohovore nedostanete inú informáciu). Volať priamo manažérovi, či riaditeľovi a pýtať sa na feedback nie je vhodné. Takmer vždy sa tieto otázky riešia cez personálne oddelenie. Obráťte sa na nich, no nezabudnite na zdvorilosť. Váš prejav, komunikácia a správanie, aj v telefonáte, je vašou vizitkou teraz a aj do budúcna.   AKO VYUŽIŤ SPÄTNÚ VÄZBU VO SVOJ PROSPECH? Feedback je cenný balík informácii, ktorý môžete využiť vo svoj prospech. Ako? Jednoducho. V prvom rade si kritiku neberte až príliš osobne. Zachovajte si istý odstup a neprepadajte panike, či zúfalstvu. Nad tým, čo ste počuli, naozaj pouvažujte. Urobte si analýzu, či už v duchu alebo na papieri a sebakriticky si povedzte, v čom mala druhá strana v niečom pravdu. Negatívny feedback neznamená koniec sveta. Častokrát je to brána k niečomu lepšiemu, aj keď začiatok je bolestivý. Až prekonáte trpkosť feedbacku, pochopíte, že nič lepšie sa vám nemohlo stať. Odporúčame, aby ste feedback, ktorý dostanete vo výberovom procese, akceptovali a zobrali si z neho všetko, čo môžete, aby ste mohli v ďalších výberových procesoch zlepšiť svoju osobnú prezentáciu. Veľa šťastia. Ak máte pocit, že  potrebujete poradiť a komplexnejšie prejsť budúcim výberovým procesom, či zreflektovať ten minulý, alebo si prejsť cvičné interview s niekým skúseným, vyskúšajte našu službu Kariérne poradenstvo (môžete nás kontaktovať na [email protected]). Veľmi zaujímavé tipy nájdete aj v článku: Ako sa spamätať z nevydareného pohovoru? Veríme, že tento článok vám priblížil ako a kedy si feedback pýtať. Máte aj vy konkrétne skúsenosti s problematikou feedbacku?  Budeme radi, ak nám napíšete  vaše skúsenosti, či tipy ako komentár na Facebooku (link na našu skupinu tu), alebo na LinkedIne (link na našu firemnú stránku tu). Zdroj obrázku:  Pexels.com The post Feedback pri hľadaní práce appeared first on ALEX PETERSON.

prejsť na článok

Feedback pri výberovom procese

FEEDBACK OD HR AKÚ SPÄTNÚ VÄZBU BY MAL KANDIDÁT DOSTAŤ? Zažili ste už, že ste netrpezlivo čakali, ako ste obstáli na interview alebo ste dokonca len čakali, či sa vám vôbec niekto ozve?  Sme si istí, že sa vám to stalo najmenej raz Ako sme si už spomína

prejsť na článok

Výkopové práce

Druh pracovného pomeruŽivnosť MzdaNemčinár: 23 €/hod.Bagrista: 23 €/hod.Pomocník: 20 €/hod. Termín nástupu02. 10. 2023 Miesto práceCelé Nemecko Požiadavky1 z partie NJ (pracovne)Prax aspoň 2 rokyPracovné oblečenie + helma a reflexn

prejsť na článok

Ako v lete bojovať s nepríjemným hmyzom?

Na leto sa množstvo ľudí teší celý rok. Slnko, teplo, obdobie dovoleniek a dlhých večerov. S týmto všetkým však prichádza aj nepríjemný hmyz. Vie byť veľmi otravní, uštipnutia od neho nepríjemné a chrániť sa proti nemu je preto veľmi dôležité. Repelenty č

prejsť na článok

Ako si nájsť novú prácu už v januári?

Tipy, ako si nájsť novú prácu v období vysokej konkurencie na pracovnom trhu.Aj ty premýšľaš o zmenách v tvojom živote? Nový rok, nová práca, nové záujmy… Ak si ako väčšina ľudí, je pre teba najprirodzenejšie robiť zmeny vtedy, keď niečo končí a niečo iné

prejsť na článok

Prednáška o EÚ a dezinformáciách

Sieť EUROPE DIRECT zastáva funkciu sprostredkovateľa medzi EÚ a jej občanmi v regiónoch s cieľom šíriť povedomie a informácie o Európskej únii a aktívne podporovať diskusiu na miestnej a regionálnej úrovni. V rámci aktivít ,Europe Direct Nitra sa 30. 5. 2

prejsť na článok