Dokedy čakať a kedy začať vymáhať?

Vymáhanie pohľadávok prináša ťažké rozhodnutia, ktoré ale nesmiete odkladať. Jedným z nich je prestať byť príjemný dodávateľ a začať sa dôraznejšie dožadovať zaplatenia peňazí. Každému je jasné, že faktúry by mali byť zaplatené načas (veď bola dohodnutá lehota splatnosti a v nej bola zohľadnená tolerancia). Na druhej strane to tak nefunguje. Častou odpoveďou je, že keby som bol dôraznejší, zákazník by odišiel ku konkurencii. Treba si povedať na rovinu, že ak by toto mala byť moja jediná konkurenčná výhoda, tak niečo nie je v poriadku. Čo teda treba urobiť? Treba nájsť rovnováhu medzi tým, dokedy omeškanie tolerujeme a kedy kedy začína vymáhanie. Aj samotné vymáhanie sa v čase musí stupňovať, ale o tom inokedy. Rovnováhu nastavím v striktnom časovom rozdelení a netreba z toho mať obavy. Treba si určiť obdobie, ktoré nazývame obdobie tolerancie - úplne postačuje, ak je to napríklad 14 dní. Ak niekto veľmi chce byť veľkorysý, tak aj 30 dní je akceptovateľných. Dnešné informačné systémy veľmi jednoducho umožňujú takéto nastavenia. Po tomto období tolerancie, už treba zmeniť formu komunikácie. Áno, nehovorím o začatí komunikácie, ale o zmene forme komunikácie. Komunikácia v dobe tolerancie nemusí byť intenzívna, ale nemala by chýbať. Bolo by chybou 14 alebo až 30 dní sa ani neozvať a po tejto dobe začať riešiť obohraté platne o stratených faktúrach. Práve toto musí byť v období tolerancie vyriešené - nehneváme sa, ak nie je nezaplatené, ale čas využívame na to, aby sme sa presvečili, že zákazníkovi nič nechýba na to, aby zaplatil. Či má faktúru, či nemá výhrady k našej službe alebo tovaru. Prípadne, či nie je iná príčina nezaplatenia. Keď sa skončí doba tolerancie a ešte stále nie je faktúra zaplatená, už treba zmeniť tému komunikácie. Zákazník už má za sebou dobu splatnosti aj dobu tolerancie a teraz treba vážne prejsť k vymáhaniu pohľadávok. Zo skúsenosti viem, že vymáhanie pohľadávok nie je každému príjemné, pretože nie každý vlohy na asertívnu komunikáciu. Je viacero možností ako toto vyriešiť, ale určite nesmieme vymáhanie pohľadávok odkladať. Najjednoduchšou pomôckou je práve časové rozlíšenie. Ak zákazník nezaplatil ani v dobe tolerancie, ktorú som si pevne zadefinoval (napr splatnosť +14) a ja som si spravil svoje "domáce úlohy" (faktúru má, ani reklamácie nie sú), je najvyšší čas, položiť jednoduchú otázku. "Kedy to zaplatíte?" Alebo diplomatickejšie: "Poďme sa dohodnúť, kedy to bude uhradené". Ak si správne načasujeme jednotlivé kroky, určite nie je vhodné, aby sme hneď po skončení doby tolerancie nastúpili s tvrdými slovami. Podstatou je len to, aby sme zmenili tému. Od témy, či zákazníkovi nič nechýba treba prejsť k téme, kedy to bude zaplatené. V tom je rozdiel medzi dobou tolerancie a dobou vymáhania.DAVAR: vymáhanie pohľadávok, faktoring, poistenie pohľadávok

prejsť na článok

Zdedil som nehnuteľnosť, dokedy mám podať DP

The post Zdedil som nehnuteľnosť, dokedy mám podať DP appeared first on Daň z nehnuteľnosti.

prejsť na článok

Sporenie pre deti kedy začať a ako na to (a kedy pre deti nesporiť)

Ako rodičia chceme celkom prirodzene pre svoje deti len to najlepšie. Na tom sa zhodneme asi všetci.Komplikácie nastanú, ak sa chceme dopátrať, čo to „najlepšie“ vlastne znamená a ako to dosiahnuť. Vo väčšine prípadov, aspoň čo sa týka financií, skončíme

prejsť na článok

Ako začať freelancing na Slovensku

Začať freelancing v dnešnej dobe nie je vôbec zložité a týmto spôsobom sa dá začať podnikať na internete takmer zo dňa na deň. V niektorých prípadoch Ako začať freelancing na Slovensku na 123Peniaze.sk

prejsť na článok

Potrebujem "vymáhačskú firmu"?

Do určitého času si vie veriteľ pohľadávky vymáhať interne. Závisí to od jeho kapacít a od toho, koho touto agendou chce poveriť. Asi by sa logicky predpokladalo, že pohľadávky by aj u vás interne riešiť špecialista vyhradený na túto agendu. Prax je ale

prejsť na článok

Kedy je potrebné sa pre DPH registrovať v zahraničí?

Photo by Victor Freitas from Pexels Slovenskí podnikatelia občas môžu obchodovať s odberateľmi z EÚ či iného zahraničia napr. fakturovať zahraničným klientom, prípadne predávať svoje produkty z územia inej krajiny. Alebo sa zúčastniť výstavy v zahraničí,

prejsť na článok