Dá sa marketingom nahradiť všetko?

Zdá sa, že na Slovensku áno. V krajine, kde 25% ľudí uverilo tomu, že v zoštátnenej vile bývalého ministra budú tráviť letné prázdniny na francúzskej riviére, to láka k „pekelne nízko visiacim plodom“. Predávaš nudný tovar? Predávaš zlý produkt? Okrem Teba nikto neverí, že robíš niečo jedinečné? Nemáš obsah pre svoju politickú stranu? Nevadí, urob dobrý marketing a bude to fungovať. Bude, ale krátko – dodávam ja. V marketingu sa pohybujem už tretie desaťročie a niektoré veci sa nemenia. Zmenil sa akurát pomer – kým v dobrých časoch marketing tvoril 25% snahy, teraz je to len a len o marketingu miestami až na 100%. Som marketér, malo by ma to tešiť. Ale neteší. Lebo je to easy, visí to nízko, netreba sa moc snažiť a veľkú časť práce už urobí umelá inteligencia, resp. algoritmy. A presne tieto lenivé, nenáročné postupy, absencia nutnosti vymýšľať, rozmýšľať, tvoriť z nás na konci dňa robí sklamaných občanov, zákazníkov a v neposlednom rade voličov. Zvolebnieva sa, tak telefóny drnčia viacej. Obávam sa, že to zas a znova bude v prvom rade o marketingu. O tom, kto lepšie predá často prázdne schránky. Kto krajšie odfotí a vyfarbí neznámych ľudí zo schodov a ulíc na volebných plagátoch. Nebude súťaž programov, ale kreativity a marketingovej originality. A vtedy, keď príde reč na riešenia, alebo riadenie krajiny, zdravotníctva, školstva budeme sklamaní, nahnevaní a rozčarovaní. Lebo nech to znie akokoľvek hrozivo – voľby sú hry. Na chlieb niet času. Sú hrou o moc a osobné ambície. Žijeme dobu, kde niet času na volebné programy, na hľadanie kvality, na presadzovanie dobrých riešení. Ak ich nebudeme chcieť vidieť pred voľbami, tak po voľbách na ne budeme zbytočne čakať. Čakáme na spasiteľa. Myslím teraz politického. Ten je určite niekde medzi nami. Je slušný, skromný, ide mu o skutočne o Slovensko. Nie je 100%-ný, ale najlepší z možného.  Je však normálny a tým pádom nudný. Ťažko sa dostáva na pódium. Ak chceme konečne normálnych politikov a skutočnú politiku tak ho hľadajme. Stojí to za námahu. Kvôli nám, kvôli tejto krajine a kvôli našim deťom. Na toto hľadanie a nájdenie vymyslime dobrú marketingovú stratégiu. Všetci stratégovia a marketéri. Cirkusu bolo dosť. The post Dá sa marketingom nahradiť všetko? appeared first on iStep.

prejsť na článok

Ako som začal s content marketingom

Rok 2013 bol pre mňa výnimočný hneď v niekoľkých smeroch. Bol to rok kedy som končil 1. stupeň na univerzite a rozhodoval som sa, ktorú zo špecializácii na FM UK si vyberiem na druhom stupni, zároveň to bola moja prvá praktická brigádnická skúsenosť s mar

prejsť na článok

Sú sociálne skutočne sociálne?

Sociálne siete sú v dnešnom svete nedeliteľnou súčasťou nášho života. Umožňujú nám komunikovať s našimi priateľmi a rodinou, zdieľať naše myšlienky a zážitky, a dokonca aj podporovať naše kariérne ciele. Ale sú skutočne sociálne siete sociálne? Na prvý

prejsť na článok

Všetko čo potrebujete na výrobu odznakov

Všetko, čo dnes potrebujeme na výrobu odznakov nemusí vyžadovať veľké finančné náklady. Nepotrebujeme žiadnu náročnú technológiu, veľké priestory a ani výnimočné zručnosti. Dnes vám povieme, ako vyrábať odznaky z pohodlia vlastného domova alebo malej krea

prejsť na článok

Ako vyrábať odznaky doma? A čo všetko lis na odznaky dokáže

Chcete vyrábať odznaky doma? Zaujíma vás, ako funguje samotný proces výroby? Aké veľké finančné investície potrebujete, ak si chcete doma zriadiť dielňu na výrobu odznakov? Má výroba odznakov potenciál na začiatok vlastného biznisu? A čo všetko lis na odz

prejsť na článok

Prečo začínam blogovať? [Príbeh]

Tento článok bude určite iný ako tie ostatné, ktoré ho budú nasledovať. Prvý blog, prvý krok, prvý deň, sú vždy iné a náročné. Vydať sa na nejakú (neznámu) cestu a spraviť prvé kroky je dobrodružstvo, cítite vzrušenie, no zároveň viac, či menej neistoty.

prejsť na článok