Branding alebo Budovanie značky

Branding alebo aj po slovensky Budovanie značky je dôležitou súčasťou vás a vašej firmy. Ak to s podnikaním myslíte vážne a plánujete pôsobiť regionálne alebo aj viac než len regionálne, budovaniu značky by ste mali venovať zvýšenú pozornosť. Prečo je budovanie značky dôležité si vysvetlíme v tomto blogu. :)) Budovanie značky Budovanie značky je zložené z množstva veľkých, ale aj malých detailov, ktoré sú významné pre vybudovanie dobrej značky. Budovanie značky v podstate znamená pôsobiť na trhu tak, aby si ma zákazníci pamätali. To, ako si ma budú pamätať, s čím si ma budú spájať, ako si ma budú pripomínať, to ovplyvňuje budovanie značky. Je to v podstate to isté ako keď fanúšikovia rozoznávajú svoju obľúbenú kapelu podľa toho aký štýl hudby hrá. Rôzne kapely hrajú rôzne žánre ako jazz, blues, rock, pop. Existujú tiež rôzne firmy, ktoré sa sústredia na určitý segment zákazníkov, segment výrobkov, alebo pôsobia v rôznych odvetviach. Na zákalde týchto charakteristík si firmy budujú svoju značku, povedomie o sebe. Následne zákazníci tieto firmy vedia rozlíšiť a rozpoznať ich. Čo treba dodržať? Budovanie značky je niekedy ľahký, no častokrát náročnejší proces, ktorý zahŕňa mnoho vecí. Pri budovaní značky treba dbať na správnu reklamu, logo, stratégiu, identitu, celkový marketing, a ďalšie a ďalšie. Pri množstve týchto detailov ale odporúčame dodržať niekoľko dôležitých bodov: 1. Jedinečnosť Byť originálny, jedinečný je dnes naozaj ťažké. Ale dá sa to. Ak sa odlíšite, budete mať väčšiu šancu uspieť. Zákazníci vás tiež rozoznajú skôr, pretože budete robiť niečo, čo nerobí nikto alebo len skutočne málokto. Ako byť jedinečný, to vám neporadíme. No pripomíname vám to, aby ste na jedinečnosť nezabudli. Len zapojte kreativitu a nebojte sa robiť chyby. Vždy sa dajú napraviť. Konieckoncov, robíme ich všetci. :)) 2. Komunikácia so zákazníkmi Vaša značka vás definuje. Definujú vás ale aj vaši zákazníci. Je dôležité vedieť kto vaše produkty skutočne nakupuje. A ešte dôležitejšie je správne so svojimi zákazníkmi komunikovať. A vôbec, komunikovať s nimi. Zákazníkov si musíte získať a postarať sa o to, aby sa k vašej službe či produktu vrátili znova. Samozrejme, nejde len o keci o tom aký je váš produkt super, ale je potrebné byť úprimný a komunikovať pravdu. Pri komunikácii so zákazníkmi je veľmi dôležité si uvedomiť, že spokojní zákazníci sú pre firmu najlepší spôsob marketingu. Pri spokojných zákazníkoch je totiž zrejmé, že produkt alebo službu odporúčia ďalším priateľom, známym. Naopak nespokojní zákazníci prinesú nespokojné recenzie. Práve preto je komunikácia so zákaznikmi tak veľmi dôležitá. Na komunikácii so zákazníkmi si určite dajte záležať. Čítajte návody, učte sa od druhých, zlepšujte sa, komunikujte! Len tak zlepšíte svoju komunikáciu so zákazníkmi. :)) 3. Starostlivosť o zákazníkov Starostlivosť o zákazníkov úzko súvisí s komunikáciou so zákazníkmi. Starostlivosť je v skratke ZÁUJEM o zákazníkov. Sú to typické popredajné služby ako reklamácia, prosba zákazníka o to, aby zadal na vašu stránku recenziu, opýtanie sa zákazníka či je s danou službou spokojný a pod. Takisto je potrebné si uvedomiť, že starostlivosť je tiež záujem o starých a tých istých zákazníkov. Je zbytočné naháňať nových zákazníkov, ak nemáte postarané o predošlých. Noví zákazníci prídu a odídu tak rýchlo ako prišli a odišli predoľlí zákazníci. Pretože ste sa o nich nestarali. Preto venujte veľa pozornosti starostlivosti o starých a stálych zákazníkov. 4. Web, sociálne siete, obsah Všetko je to dôležitá súčasť budovania značky. Web, sociálne siete a budovanie obsahu na nich pomáha s propagáciou firmy, so zviditeľnením sa. Aby ste ešte viac zvýraznili svoju firmu a budovali značku, potrebujete prispievať obsahom, ktorý korešponduje s tým, čo robíte a čo ponúkate. Vaši zákazníci vás nájdu rýchlejšie, stotožnia sa s vami a porozumejú tomu, čo robíte. Môžete si najať marketérov, ľudí, ktorí sa živia tvorbou takéhoto obsahu a pomôžu vám s tým. 5. Eventy Veľmi dôležité! Všimli ste si niekedy ako rôzne neziskové organizácie alebo skutočne známe firmy robia rôzne charitatívne akcie, eventy, pre svojich zamestnancov, zákazníkov. Robia to len len tak. Zadarmo. Častokrát za to nechcú nič. Len nech ľudia na ich event prídu. Prečo to robia? Pretože si uvedomuj silu týchto stretnutí. Vedia že takéto stretnutia posilňujú ducha firmy, povzbudzujú ľudí k stretávaniu sa, posilňujú pozitívny imidž firmy. Takto si získajú mnohých. Pretože v očiach zákazníkov, zamestnancov (nie všetkých, ale naozaj mnohých) stúpnu o level vyššie. Môžu sa k tomu pridať rôzne webináre, akcie, prednášky a pod. Budovanie značky. O to ide! :)) Ak dodržíte týchto 5 základných bodov pri budovaní značky, ostatné body a podkategórie, ktoré sme ani nespomenuli, sa pridajú prirodzene. Prajeme vám nech vám budovanie značky ide prirodzene a s ľahkosťou! :)) autor: Rastislav Višňovský zdroj: https://onlinetoro.sk/ako-budovat-znacku-vdaka-online-marketingu/ https://www.diamondbrand.sk/clanok/budovanie-znacky-10-bodov-ktore-musite-ovladat The post Branding alebo Budovanie značky first appeared on MONAQ Leasing.

prejsť na článok

Užitočnosť je konkurenčnou výhodou značiek v 21. storočí

V súčasnosti narastá počet spoločností, ktoré ihneď skákajú na príležitosť vyjadriť svoje sociálne a environmentálne povahy. A to z dobrého dôvodu – toto ľudia chcú. Spotrebitelia totiž určujú osud značiek svojimi nákupmi. Keď sú všetky veci rovnaké, rozh

prejsť na článok

Predstavujeme držiteľov značky Regionálny produkt Podpoľanie(R)

Občianske združenie Podpoľanie sa ako koordinátor regionálneho značenia v mikroregióne Podpoľanie úspešne uchádzalo o získanie dotácie na podporu regionálnej značky Regionálny produkt Podpoľanie aj v roku 2022. Predmetom predkladaného projektu bola t

prejsť na článok

Nový benefit pre najmenších poistencov Union ZP

Zdravotná poisťovňa Union pripravila skvelú novinku pre svojích existujúcich, ale aj nových poistencov. Od 01.08.2023 prináša nový benefit  Príspevok na plienky prémiovej značky Pampers a na vybrané produkty značky HiPP v celkovej hodnote až 240 €. Benefi

prejsť na článok

Ako môžete optimalizovať svoje finančné produkty

Platiť menej a získať viac. To je hlavným cieľom optimalizácie finančných produktov. Ušetrené peniaze môžete minúť alebo ich môžete použiť na cielené budovanie finančného majetku.

prejsť na článok

Modul 4

#top .av-special-heading.av-lkfvxu6m-2008ee42fe5af73a85d6ede19ec9bb31{ padding-bottom:10px; } body .av-special-heading.av-lkfvxu6m-2008ee42fe5af73a85d6ede19ec9bb31 .av-special-heading-tag .heading-char{ font-size:25px; } .av-special-heading.av-lkfvxu6m-20

prejsť na článok