Black Friday a Vianoce ako vyťažiť z predaja maximum

Či sa vám to páči alebo nie, Black Friday (pozn. z angličtiny “čierny piatok”) je dňom zliav a veľkých nákupov. Oproti bežnému dňu na Slovensku nakupujeme o 666 % viac (zdroj black-friday.global). To však neznamená, že zľavy musíte dať na svoje služby aj vy! Čítajte ďalej a dozviete sa, aké iné techniky predaja môžete využiť na to, aby ste počas dní ako sú Black Friday a Vianoce vyťažili z predaja maximum. Skôr než začnete premýšľať nad tým, ako si v salóne nastavíte marketing na predaj počas týchto dvoch udalostí, mám pre vás jednu dôležitú radu. Uistite sa, že váš salón v online aj offline prostredí spĺňa, nazvime to “marketingový základ”.  Spĺňa váš salón marketingový základ? Ide o to, že by bolo pre vás neefektívne, aby ste robili aktívny predaj na sociálnych sieťach, keď nemáte komplexne nastavenú komunikáciu na Facebook-u a Instagrame. Uistite sa, či je vaša komunikácia v súlade s nasledujúcimi bodmi: máte kompletne vyplnené údaje (kontaktné, logo, titulná fotografia), z vášho Facebook-u a Instagramu je na prvý pohľad jasné, čomu sa venujete, komunikujete pravidelne (to znamená 2-3x do týždňa pridáte obsah), váš obsah nie je monotónny, striedate formáty aj témy, na Facebook-u máte recenzie od klientov, prípadne zdieľate recenzie, ktoré vám prichádzajú do správ. V prípade, že pokulhávate v čo i len v jednom z týchto bodov, odporúčam vám doplniť si svoje vedomosti v oblasti marketingu. Je to už jednoducho štandard, ktorý je potrebné vedieť a aplikovať v praxi, aby ste ako sa hovorí: “Nezaspali na vavrínoch”. Ak neviete ako na to, kliknite na tlačidlo “KURZY” na webovej stránke Marketingpresalony.sk, kde nájdete všetko, čo potrebujete vo vašom salóne vedieť o online marketingu. Okrem online prostredia je to samozrejme aj marketing priamo vo vašej kamennej prevádzke. Tu je základom pre normálne fungovanie správne nastavenie cenníka, ktoré sme si podrobne vysvetlili v staršom článku. No a tou najdôležitejšou súčasťou bezstarostného fungovania v salóne je vaše vzdelávanie. Musíte sa posúvať vpred cez školenia, semináre a nové techniky, služby, či procedúr. Ináč vás vaša konkurencia jednoducho prevalcuje. Predajné tipy k Black Friday 26. november 2021 je dňom, kedy je tento rok Black Friday. Tento deň patrí medzi tie, kedy sa na Slovensku okrem oblečenia a obuvi húfne nakupujú aj zásoby kozmetiky na ďalšie obdobie. Prípadne kozmetika ako darček pod stromček. Kozmetika je v rebríčku nákupov už na štvrtom mieste. Možno už tušíte, kam tým mierim. Black Friday využijete práve na predaj produktov. A nie na zľavu na vaše procedúry, i keď aj tu to viete využiť v zmysle ocenenia vašich stálych klientov a klientok. Túto tému sme preberali aj spolu s kozmetičkou Katkou Molnárovou počas živého vysielania a jej odporúčanie znelo: “V rámci Black Friday by som neodporúčala zľavy na procedúry pre všetkých, pretože potom k vám príde klientela, ktorá miluje zľavy, a to nie sú lojálni klienti. Skôr prejavte vďačnosť svojim verným klientkam a tým venujte zľavu na procedúru.” A práve preto by ste sa mali počas Black Friday zamerať práve na kozmetické produkty. Všetci ich máme v salónoch naskladnené. Porozmýšľajte si:  Kedy ste naposledy kontrolovali dobu exspirácie produktov?  Ktoré produkty vám tam už dlhšie stoja a treba ich predať?  Ktoré produkty sú obľúbené a klientka si ich raz zakúpi a už si ich kupuje stále? Teraz je ten správny čas vyselektovať práve tie!  Vyčleňte všetky produkty, ktorým onedlho končí doba exspirácie, ostávajú nepovšimnuté vo vitríne alebo sú u klientov obľúbené. Produkty po jednom nafoťte telefónom na dennom svetle a do krátkeho popisu napíšte, čo produkt obsahuje ako daný produkt môže pomôcť klientke. Potom to uverejnite alebo naplánujte na Facebook-u a Instagrame. Vytvorte takto album produktov alebo sériu príbehov na Instagram, kde okrem priameho benefitu vyzdvihnete, že ich predávate za výhodnú cenu. Taktiež tieto produkty vystavte vo vašom salóne na viditeľné miesto. Spravte okolo malú dekoráciu (napríklad svetielka, kvety, tekvice). Vytlačte kartičku s nápisom “Kozmetika v zľave XY%”. A každú zákazníčku, ktorá k vám počas Black Friday príde, oslovte či nemá záujem. Vy už viete aký typ pleti má a čo potrebuje, tak jej odporučte jeden z produktov presne podľa jej potrieb. PROTIP: Odporučte klientovi/klientke iba jeden produkt nie viac. Keď odporúčate viac produktov, klient si nebude vedieť vybrať a nakoniec si nekúpi nič. Na produkty viditeľne označte, aká bola cena predtým a aká je cena teraz, aby si klient vedel porovnať a zvážiť o akú výhodnú kúpu vlastne ide.  Využite priestor vo vašej vitríne v salóne (ak máte okno smerujúce do ulice), kde môžete umiestniť nápis/plagát s informáciou o kozmetike v zľave. Napr. nápis “Kozmetika v zľave 30 % iba dnes!” Nezabudnite o zľave na kozmetiku informovať na sociálnych sieťach. V príspevku určite napíšte, kde si môžu produkt zakúpiť (v správe, priamo v salóne, na webe). Pridajte k tomu peknú fotku a hotovo!  PROTIP: Pripravte si takýto príspevok o pár dní skôr a propagujte ho za 5 € s cieľovou skupinou vo vašom okolí. Ak neviete ako nastaviť propagáciu, využite online kurz “Facebook na maximum” na webe Marketingpresalony.sk Darčekové poukazy trochu inak Podľa štatistík, účel až 63 % nákupov počas Black Friday je práve darček. Preto to využite aj vy, ale nie s použitím tradičných darčekových poukazov tak, ako ich poznáme. V prvom rade dajte týmto darčekovým poukazom exkluzivitu, budú sa predávať iba v jeden deň, a to 26. novembra 2021. Alebo, ak máte salón otvorený aj počas soboty, tak ich môžete predávať počas dvoch dní, t.j. 26. 27. november.  Darčekové poukazy, ktoré budete predávať budú mať nasledovnú informáciu: Kúpte si poukaz v hodnote 20 € a dostanete službu v hodnote 30 € Kúpte si poukaz v hodnote 60 € a dostanete extra darčekovú poukážku v hodnote 20 € Kúpte si poukaz v hodnote 100 € a dostanete službu v hodnote 125 € Trikom bude to, že ich využitie môže byť IBA v slabých mesiacoch salónu, ako napríklad január a február.  Ak máte webstránku, nezabudnite o tejto akcii informovať aj tam. Dávajte si však veľký pozor a ustrážte si svoje peniaze. Keď predáte napr. 20 poukazov v hodnote dokopy 400 €, minimálne polovicu si odložte na slabé mesiace! Darček pod stromčekom, ktorý poteší Máte v salóne vytvorené darčekové poukážky alebo permanentky? Máte ich vystavené na viditeľnom mieste? Darčekové poukazy a permanentky sú jednoducho tým najpodceňovanejším marketingovým nástrojom v salón marketingu. A pritom je to tak jednoduché! Možno si teraz klepkáte na čelo a pýtate sa ma, kde by ste asi taký darčekový poukaz zohnali. Veď na to treba grafika a profesionálnu tlač. Nie tak celkom. Pevne verím a viem, že to zvládnete aj bez grafika. A zadarmo!  Stačí si na blogu Marketingpresalony.sk nájsť článok o darčekových poukážkach, kde je veľmi detailne vysvetlený postup ako na to. Alebo sa pridajte do Facebook skupiny Marketing pre salóny a vo videách nájdete webinár, kde je vysvetlený celý postup. Darčeková poukážka by mala byť v konkrétnej hodnote a nie na konkrétnu službu. Pretože takto si obdarovaná osoba môže vybrať, na akú procedúru sa cíti a akú potrebuje.  Okrem darčekovej poukážky môžete tiež ponúkať permanentku s prvou predplatenou procedúrou v hodnote XY. Výborný nástroj pokiaľ ide o procedúru, ktorá si vyžaduje opakovanie, napríklad mezoterapia alebo chemický peeling. Dizajn takejto permanentky si viete vytvoriť svojpomocne podľa návodu spomínaného vyššie. Potom si ich dajte iba vytlačiť v lokálnej tlačiarni.  O poukazoch či permanentkách nezabudnite informovať na svojich sociálnych sieťach a vystaviť si ich vo svojom salóne. Zvýšte si dosah na Instagrame cez hashtagy Pripravila som pre vás zoznam hashtagov, ktoré vám odporúčam pridať k príspevkom na Instagram. Nezabudnite aj na označenie vašej polohy. #blackfriday  #blackfriday2021  #nakupy  #slovensko  #peniaze #akcia #zlava #zlavy #zlavovykod  #zľavy #zlavynavsetko #výpredaj #vypredaj  #zlavadna #vianoce #vianoce2021 #prekvapenie #darcek #darceky #marketingpresalony  #tipnadarcek #darcek #vianoce #vianoce2021 #vianocesablizia #vianoceprichadzaju #vianocezadverami

prejsť na článok

Ako využiť Instagram príbehy na promo Black Friday či vianočnej akcie

Už o pár dní je tu sviatok všetkých milovníkov zliav – Black Friday. Hneď po ňom prídu vianočné akcie a po nich novoročné výpredaje. Jednoducho obdobie, ktoré praje nielen kupujúcim, ale aj predávajúcim. Spôsobov, ako si z neho odniesť maximum je mnoho, v

prejsť na článok

Keď budget plače, ale značka žiari: Ako prežiť marketingový november?

November. Mesiac spájaný s hustými bradami a marketingovým boomom. Black Friday. Cyber Monday. Blížiace sa Vianoce. Značky potrebujú predávať. Ľudia potrebujú nakupovať. Každá značka chce byť pre zákazníka číslom jedna, každá bojuje o svoje miesto pod ref

prejsť na článok

Black Coffee

Buttons preta porter sari piece collection waistline inspiration manufacture minimalist Read more Príspevok Black Coffee je zobrazený ako prvý na Aron House Gym.

prejsť na článok

Hawaii bez cestovky ako mať maximum zážitkov za minimum peňazí

Hawaii nie je úplne bežná destinácia pre Slovákov a Čechov, no pri troche šťastia sa dá dostať aj tam a nemusíte ani predať dom aj s autom, aby ste na to mali peniaze. Tak ako dostať z tejto luxusnej destinácie maximum zážitkov za minimum peňazí?  Ako tam

prejsť na článok

Penzion BLACK HOLE

V penzionu BLACK HOLE můžete zažít romantický víkend ve dvou, nebo s celou rodinou a přáteli. Můžete u nás oslavit narozeniny, uspořádat svatbu, nebo oslavit promoce. Máchův kraj, Kokořínsko a Ralsko je nejlepším místem pro výlety.

prejsť na článok