Automobilka SEAT odštartovala cestu elektrifikácie v rámci osláv 30. výročia závodu Martorell

Pred tridsiatimi rokmi bola spustená výroba v závode Martorell spoločnosti SEAT S.A. Toto výročie pripadá na štart najdôležitejšej transformácie v histórii španielskej spoločnosti koncernu Volkswagen, v rámci ktorej bude preinvestovaných 3 miliardy eur. Ide o prechod od výroby vozidiel so spaľovacími motormi na výrobu vozidiel s elektrickým pohonom. Transformácia sa týka všetkých oblastí: výskumu a vývoja, výroby a logistiky, predaja, organizácie a ľudských zdrojov. Hlavný závod spoločnosti SEAT S.A. spustí výrobu elektrických vozidiel v roku 2025 pre rozličné značky koncernu Volkswagen. Na dosiahnutie tohto cieľa spoločnosť pripravila strategický plán, ktorý má päť hlavných pilierov: zamestnanci a organizácia, elektrifikácia a produkt, výroba end-to-end (E2E), digitalizácia a udržateľnosť. Automobilka SEAT odštartovala cestu elektrifikácie Jedným z kľúčových projektov tejto transformácie je vedúca rola SEAT S.A. v oblasti malých elektrických vozidiel koncernu Volkswagen. Ide o rodinu automobilov, ktoré umožnia sprístupniť udržateľnú mestskú mobilitu širokému okruhu zákazníkov rozličných značiek koncernu. Martorell sa stane jednou z výrobných základní pre tieto elektrické vozidlá a rozhodujúcou súčasťou reťazca tvorby hodnoty pri výrobe elektrických automobilov v Španielsku. Wayne Griffiths, CEO značiek SEAT a CUPRA povedal: „Počas uplynulých 30 rokov spoločnosť SEAT S.A. vytvárala zamestnanosť a podporovala priemyselný rast v tejto krajine a pre budúcnosť má toho v pláne ešte oveľa viac. Našou ambíciou je vyrábať v Španielsku elektrické vozidlá od roku 2025 a ako súčasť tejto transformácie sa bude v závode Martorell vyrábať aj model CUPRA UrbanRebel. Vďaka tomuto projektu, ktorý je v nadchádzajúcich rokoch pre našu spoločnosť najdôležitejším, sa začína nová éra pre našich zamestnancov a závod.“ Automobilka SEAT odštartovala cestu elektrifikácie Transformácia spoločnosti je v súlade s jasným záväzkom SEAT S.A. a koncernu Volkswagen k elektrifikácii Španielska v rámci plánu Future: Fast Forward. Tento plán zahŕňa v spolupráci so zúčastnenými partnermi elektrifikáciu závodov Martorell a Pamplona, vybudovanie nového závodu gigafactory na výrobu batérií v meste Sagunto (provincia Valencia) a vytvorenie kompletného dodávateľského reťazca. Predpokladá sa, že tento celoštátny projekt bude mať pozitívny dopad na ekonomiku Španielska v objeme viac ako 21 miliárd eur. Markus Haupt, člen predstavenstva SEAT S.A. pre výrobu a logistiku, dodal: „V rámci tejto transformácie našich závodov stojíme pred veľkou výzvou zmeniť naše výrobné procesy pre uvedenie elektrifikácie do reality. Na dosiahnutie toho integrujeme nové technológie do závodu Martorell a preškolíme našich pracovníkov aby sme zabezpečili, že budú mať potrebné nástroje a zručnosti na zvládnutie elektrifikácie SEAT S.A.”. Výroba v závode Martorell: motor rastu a rozvoja Dnes pracuje v závode Martorell približne 12 000 zamestnancov. Závod zaberá celkovú plochu 2,8 milióna štvorcových metrov, čo predstavuje 400 futbalových ihrísk. Závod bol uvedený do prevádzky v roku 1993 po 34 mesiacoch výstavby. Investičné náklady predstavovali 244,5 miliardy španielskych pesiet (1,47 miliardy eur). Spoločnosť SEAT S.A. preniesla výrobu zo svojho starého závodu Zona Franca v Barcelone, kde vyrábala automobily od roku 1953, do nového závodu Martorell, vzdialeného iba 30 kilometrov. Odvtedy spoločnosť SEAT S.A. vyrobila v tomto závode vyše 12 miliónov automobilov zo 45 modelov, ktoré boli exportované do vyše 70 štátov sveta. V uplynulom roku bolo exportovaných 83 % automobilov vyrobených v závode. Automobilka SEAT odštartovala cestu elektrifikácie Prvým modelom, ktorý zišiel z výrobnej linky závodu Martorell, bol SEAT Ibiza druhej generácie (už využívajúci techniku Volkswagen) a následne sesterský SEAT Cordoba prvej generácie. V tom čase výroba dosahovala 1500 kusov denne. Za uplynulých 30 rokov patrili medzi modely vyrábané v závode Martorell v najväčšom počte SEAT Ibiza (4,7 miliónov vozidiel), SEAT Leon (2,5 miliónov vozidiel) a SEAT Cordoba (vyše 1 milión vozidiel). V súčasnosti je najviac vyrábaným modelom CUPRA Formentor. Ako súčasť globálnej výrobnej základne koncernu Volkswagen závod Martorell v minulosti vyrábal aj model Audi Q3 a v súčasnosti vyrába Audi A1. Zdroj: SEAT The post Automobilka SEAT odštartovala cestu elektrifikácie v rámci osláv 30. výročia závodu Martorell appeared first on Autoinak.sk.

prejsť na článok

Pri príležitosti osláv 79. výročia SNP mesto odhalilo pamätnú tabuľu venovanú bytčianskemu rodákovi generálmajorovi Ivanovi Ottovi Schwartzovi

Už roky si pietne pripomíname deň, kedy naši slovenskí muži, otcovia, starí otcovia, ale aj ich ženy, povstali do boja, ochotní položiť život za náš slovenský národ, naše Slovensko - 29. august 1944 – Slovenské národné povstanie. Mesto Bytča si pamiatku n

prejsť na článok

Imobilio na Seat Racing Day

Značka SEAT pripravila pre svojich zákazníkov a fanúšikov 1. septembra 2016 už 2. ročník akcie SEAT Racing Day na Slovakia Ringu v Orechovej Potôni. Zákazníci mali možnosť absolvovať školu bezpečnej jazdy v Driving Academy a zajazdiť si na svojich vozidlá

prejsť na článok

JUDr. Ján Vesel – slovenský národovec

Hor sa, bratia! Len otrok na tele i duši môže byť spokojný s dnešnými pomermi, ale človek na svet súci nikdy!“ (Ján Vesel, Zvolenské noviny, 8.septembra 1907) Zvolenská ľudová banka V rámci osláv 100.výročia vzniku Česko – Slovenska sa v pondelok 5. novem

prejsť na článok

Kedy sa oplatí refinancovať hypotéku mimo výročia fixácie?

Refinancovanie hypotéky mimo výročia fixácie už nie je tabu. Po radikálnom znížení úrokových sadzieb sa zväčšila skupina ľudí, ktorým sa refinancovanie oplatí aj mimo výročia. Na starých hypotékach platia častokrát aj dvojnásobný úrok oproti dnešným sadzb

prejsť na článok

Charitatívna zbierka pri príležitosti 25.výročia spoločnosti

Súčasťou slávnostného večera pri príležitosti 25.výročia ANTES GM bola aj charitatívna zbierka. Spolu s našimi obchodnými partnermi sa nám podarilo vyzbierať krásnu sumu na podporu dvoch organizácii. Polovicu zbierky sme odovzdali neziskovej organizácii C

prejsť na článok