Ako odstúpiť od zmluvy alebo vrátiť tovar internetovému obchodu?

Nákupy z internetu sú v súčasnosti veľmi rozšírené, a nie je sa čomu čudovať, pretože ponúkajú pre zákazníkov množstvo výhod. Od väčšieho výberu, možnosti porovnania cien až po nakúpenie z opačnej strany republiky bez nevyhnutnosti osobnej návštevy predajne. Niekedy nám, ale šťastie nepraje a objednávka nezodpovedá našim očakávaniam. Či už je to z dôvodu malej alebo naopak oveľa väčšej veľkosti, zlých rozmerov, poškodenému tovaru alebo iných príčin. Zväčša to môže byť spôsobené naším vlastným neodhadnutím alebo nepozornosťou, kedy si dôkladne neprečítame veľkostnú tabuľku či rozmery. Občas však nastane chyba aj na strane predajcu, kedy sa odošle poškodený alebo chybný kus produktu. Nech už vám doručený produkt nevyhovuje z akéhokoľvek odôvodnenia, ako spotrebiteľ máte právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru, a to bez uvedenia dôvodu. Na odstúpenie od zmluvy Big Star Jeans a vrátenie tovaru má teda právo každý zákazník, avšak urobiť tak môže maximálne do 14 dní, od kedy mu bol produkt alebo tovar doručený. Postup takéhoto vrátenia nie je vôbec zložitý a jeho podmienky a kroky, ktoré treba dodržať musí mať každý internetový obchod uverejnený na svojej webovej stránke. Väčšinou je postup všade rovnaký a postupuje sa tak, že najprv je potrebné vyplniť formulár o vrátení tovaru. Tento formulár niektorí predajcovia prikladajú aj spolu s adresným hárkom vo forme nálepky priamo k objednávke, aby pre svojich zákazníkov tento proces ešte viac uľahčili. V prípade, že formulár nebol priložený k objednávke, mal by byť k dispozícií práve na stránke daného obchodu. Vyplnený formulár aj spolu s adresným hárkom či už vo forme nálepky alebo vytlačeného papiera, by ste mali prilepiť na krabicu alebo obal zabaleného tovaru. Ten potom odošlete buď poštou alebo podľa podmienok obchodu vybranou kuriérskou spoločnosťou na zadanú adresu. Keď náhodou bývate v blízkosti prevádzky daného obchodu alebo máte v okolí niektorú z jeho pobočiek, môžete tovar vrátiť aj osobne na predajni. Po obdržaní vráteného tovaru by vám obchod mal do niekoľkých dní vrátiť peniaze. Článek Ako odstúpiť od zmluvy alebo vrátiť tovar internetovému obchodu? se nejdříve objevil na Conmat.

  • Web: Conmat
  • Aktualizované: 12.5.2023
prejsť na článok

Vrátenie tovaru

Vrátenie zakúpeného tovaru (Odstúpenie od kúpnej zmluvy) vzorový formulár (https://www.najlepsiehracky.sk/sub/najlepsiehracky.sk/images/formulare/Formular_pre_vratenie_tovaru.pdf) na odstúpenie od kúpnej zmluvy poskytovaný predávajúcim. Odstúpenie od kúp

prejsť na článok

Vrátenie tovaru

Vrátenie tovaru v 14 dňovej lehote Ako postupovať pri vrátení zakúpeného tovaru pri vrátení v zákonnej 14 dňovej lehote? Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochr

prejsť na článok

Vrátenie, výmena a reklamácia

VRÁTENIE, VÝMENA A REKLAMÁCIA Na Vašej spokojnosti nám záleži a preto pracujeme ako najlepšie vieme. Aj Tak sa nám všetko nepodarí na 100% a urobíme chybu. Preto máte možnosť využiť vrátenie, výmenu alebo reklamáciu. Nech sa páči kontaktujte nás čo n

prejsť na článok

Vrátenie, výmena a reklamácia

VRÁTENIE, VÝMENA A REKLAMÁCIA Na Vašej spokojnosti nám záleži a preto pracujeme ako najlepšie vieme. Aj Tak sa nám všetko nepodarí na 100% a urobíme chybu. Preto máte možnosť využiť vrátenie, výmenu alebo reklamáciu. Nech sa páči kontaktujte nás čo n

prejsť na článok

Poučenie spotrebiteľa

Poučenie spotrebiteľa o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy Predávajúcim je NORMA, s.r.o., Terchovská 1, Košice 040 01, IČO 36 202 291, zápis v Obch. reg. OS KE I, odd. Sro, vložka č. 12019/V. Telefónne číslo: 055/729 49 50, 0910 90

prejsť na článok