Ako na efektívny digitálny marketing kaviarní a reštaurácií?

Prišlo dlhoočakávané uvoľňovanie opatrení a s ním otvorenie viacerých prevádzok. Majitelia a manažéri hľadajú spôsob, ako svojich zákazníkov zaujať a prilákať ich do svojich reštaurácií či kaviarní. V dnešnom blogu o digitálnom marketingu sa pozrieme na niekoľko konkrétnych krokov, ktoré vám v tom pomôžu.  1. Digitálna stratégia Billboardy, citylighty a inzercia v novinách nefunguje, keďže s posunom doby čoraz viac ľudí drží vo svojej ruke smartfón. To už asi viete. Otázkou teda zostáva, ako upútať v online prostredí. Bez správnej a premyslenej stratégie však môžeme v digitálnom svete rýchlo zablúdiť. Dobrá stratégia má jasne zadefinovanú cieľovú skupinu a persónu zákazníka. Tu si môžete pomôcť napríklad otázkami Ktorý zákazník bude mať záujem o donášku jedla? Kto si bude objednávať kávu na doma? a Koho priláka čapované pivo? Keď už charakteristiku zákazníka poznáte, dokážete naňho efektívne zacieliť PPC reklamu na Googli, Facebooku či Instagrame. 2. PPC reklama Pay per click reklama umožňuje osloviť veľký počet nových potenciálnych zákazníkovnajmä v tejto dobe. Väčšina totiž vyhľadáva kaviarne a reštaurácie „za pochodu“. To znamená, že dostanú chuť na kávu alebo dobrý obed a začnú hľadať. Zobrazí sa im medzi prvými výsledkami váš web či Facebook alebo vaša konkurencia? Táto (PPC) reklama je efektívna práve preto, lebo pri nej neplatíte za jej zobrazenie vo vyhľadávaní, ale až za kliknutie na vašu webstránku. A o to predsa ide. Nepotrebujete, aby o vašej prevádzke vedel každý na Slovensku, stačí vám, ak získate 10 skutočných zákazníkov. Ďalšou z výhod PPC reklamy je to, že sa zobrazuje iba ľuďom, ktorí majú o vaše služby záujem. Na to, aby sa na vašu stránku dostali títo zákazníci, je potrebná jej optimalizácia. Pri nej sa treba obrátiť radšej na odborníka. 3. Facebook ako podpora predaja Facebook je ideálny komunikačný kanál, prostredníctvom ktorého môžete zaujať vášho potenciálneho zákazníka. Ukážte mu, ako vyzerá váš okienkový predaj, ako pripravujete kávu, koláčiky alebo obedové menu. Dokonca môžete vytvoriť súťaž o hodnotné ceny. Pridávať príspevky kedykoľvek počas dňa však nie je práve najlepším riešením. Preto je dôležité zvoliť správny čas, napríklad doobeda okolo desiatej či večer medzi šiestou a deviatou, vtedy je online najviac ľudí. Samozrejme, príspevky treba aj vyhodnotiť na základe dostupných štatistík, aby vaša komunikácia splnila účel. Vedeli ste tiež, že nemusíte mať e-shop, ale svoje produkty môžete rovno predávať cez Facebook? Túto vymoženosť je vhodné využívať aspoň dovtedy, kým si nezaložíte prehľadný e-shop. 4. Aktuálny obsah na webe Mnoho firiem počas koronakrízy akoby zaspalo a ich stánky sú doslova mŕtve. Je preto dôležité, aby sa zákazník už na vašej úvodnej stránke dočítal o tom, ako vaša prevádzka funguje počas pandémie, ako dodržiava zásady bezpečnosti a zdravia. Keďže väčšina ľudí momentálne nakupuje online (pretože to pokladajú za bezpečnejší spôsob nakupovania), odporúčame vám možnosť predávať sortiment cez e-shop alebo zvýšiť dopyt po donáške. Zároveň ubezpečte zákazníkov, že pravidelne dezinfikujete toalety, stoly a dodržujete maximálny počet ľudí. Kým bežne stojí tvorba e-shopu niekoľko tisíc eur a trvá niekoľko mesiacov, v čase krízy môžete využiť už predpripravené šablóny na váš e-shop, napr. cez Woocommerce,s a ušetriť tak svoje financie. V prípade záujmu o vytvorenie e-shopu či kvalitného obsahu nás môžete kontaktovať, radi vám pomôžeme. 5. Instagram, ktorý vám pomôže prilákať mladých Cez tento komunikačný kanál dokážete osloviť predovšetkým mladšiu generáciu, cca od 15 do 35 rokov. Využite príbehy na Instragrame (Instagram stories), aby ste svojim followerom (sledovateľom) ukázali svoj obedové menu na daný deň alebo celý týždeň. Tiež môžete vyzvať svojich fanúšikov, aby si odfotili vašu donášku jedla, kávy či koláčov a zverejnili ju na svojom Instagrame. Tento obsah je jednoducho možné prepojiť so súťažou a spomedzi tých, ktorí vás označia (spravia vám zadarmo reklamu), vyberiete niekoľkých, ktorí získajú od vás nejakú malú pozornosť (zmrzlinu, balenie čerstvo upraženej kávy alebo koláč k obedu). Pomôžeme vám v tom Ak vám tento text dáva zmysel a máte pocit, že by vám digitálna marketingová stratégia alebo PPC reklama pomohla, ozvite sa nám. Marketing vám pomôžeme nastaviť už od 50€ na mesiac a kampaň vám dokážeme zrealizovať už od 490€. Je to fér, no nie? Vaše správy privítame na: [email protected]. Blog pre vás pripravili Dávid Maslen a Jaroslav Dodok. The post Ako na efektívny digitálny marketing kaviarní a reštaurácií? appeared first on Mavio Media.

prejsť na článok

Vyrezávanie tekvíc v Rozprávkovej kaviarni

Vyrezávanie tekvíc v Rozprávkovej kaviarni Včerajší podvečer sme si všetci veľmi užili. Ďakujeme každému, kto sa zúčastnil spoločného vyrezávania tekvíc, mali sme úžasný čas!

prejsť na článok

Vyskúšaj svoje šťastie v reštaurácii Meritto :)

Máte šťastie v hre, alebo v láske? :) V reštaurácii Meritto sa báť nemusíte, pretože tu vyhráva každý. Neveríte? Stačí, ak v reštaurácii budete konzumovať za minimálne 15,00 EUR. Potom si budete môcť zatočiť na kolese šťastia a zistíte vašu výhr...

prejsť na článok

Pizza zdarma v reštaurácii Meritto

Ak zvyknete svoje chuťové bunky uspokojovať v reštaurácii Meritto v Rajeckých Tepliciach, môžete získať 1 pizzu zdarma. Stačí zbierať nálepky, ktoré získate v reštaurácii za pizzu, alebo hlavné jedlo. Ak ich získate 5, môžete sa tešiť na 1 pizzu...

prejsť na článok

Vitajte v kaviarni Baluarte

Nájdete nás podľa výbornej vône kávy na Budatínskej ulici v Petržalke, na rohu oproti pekárňam. Sme pre vás otvorení už od 7:30 ráno v pracovné dni a v upravenom čase aj cez víkend. Sme perfektné miesto na stretnutia s vašimi obchodnými partnermi, pri

prejsť na článok

Marcová ponuka v reštaurácii Meritto

Aj počas marca budete môcť v reštaurácii Meritto vyskúšať opäť ďalšiu zaujímavú kombináciu, ktorá uspokojí vaše chuťové bunky. Tentokrát šéfkuchár reštaurácie stavil na spojenie šafránového rizota s krevetami. Príďte teda vyskúšať, či sa mu to p...

prejsť na článok