Ako mentálny slovník a mentálna gramatika pomáhajú v učení cudzích jazykov

Odborníci sa domnievajú, že náš mozog využíva pri učení jazykov mentálny slovník aj mentálnu gramatiku. Mentálny „slovník“ ukladá do pamäti zvuky, slová a bežné frázy, zatiaľ čo mentálna „gramatika“ má za úlohu skladanie dlhších slov a viet v reálnom čase, napríklad vytvára dlhšie slovo „išiel“ z kratšieho „ísť“. Deti dostali test, v ktorom bolo 29 nepravidelných slovies a 29 pravidelných slovies. Použili sa v ňom iba také slovesá, ktorá osemročné deti už poznajú. Dostali dve vety. V prvej vete bolo sloveso v kontexte a druhá veta obsahovala prázdne políčko, kam mali dopísať minulý čas. Napríklad: Každé ráno idem do školy. Rovnako ako každý deň, včera som ____ do školy. Deti mali doplniť chýbajúce slovo čo najrýchlejšie a čo najpresnejšie a ich čas bol zaznamenaný. Výsledky následne vedci analyzovali, za účelom zistiť, ktoré slová boli vytiahnuté z „archívu“ a ktoré vytvorené v reálnom čase. Výsledky ukázali, že u dievčat bola väčšia tendenciu memorovať slová a frázy (používať mentálne slovníky), zatiaľ čo chlapci častejšie zostavovali slová z menších častí (používali mentálnu gramatiku). „Tieto poznatky by sa dali využiť pri spôsobe, akým prebieha vyučovanie na školách, tvrdí Dr. Dyeová, ktorá pracuje v Centre pre výskum lingvistiky a jazykových vied. Výskumníčka ďalej hovorí: „V rámci štúdie sme zistili, že dievčatá si s ďaleko väčšou pravdepodobnosťou pamätajú formy slov ako išiel, zatiaľ čo chlapci sa oveľa viac spoliehali na svoju mentálnu gramatiku a vytvárali toto slovo z neurčitku ísť. Je to v súlade s predchádzajúcim výskumom, ktorý ukázal rozdiely medzi pohlaviami, ak ide o memorovanie veľkého množstva faktov a udalostí, kde sa dievčatám zjavne darí oveľa viac ako chlapcom.“ Prečo je toto dôležité? Školstvo posudzuje ľudí na talentovaných a netalentovaných, podľa toho, ako zvládajú školský systém výučby. Ale školský systém nie je jediný spôsob, ako sa učiť cudzie jazyky. Je v poriadku, keď sa rôzni ľudia učia inými spôsobmi. Takmer žiaden z učiteľov ti nepovie, ako sa máš učiť predtým, než ťa začne učiť angličtinu. O koľko jednoduchšie by bolo učiť sa angličtinu, keby sa angličtinu učil v súlade s modernými poznatkami o mozgu a pamäti a v súlade s tým, ako funguje koncentrácia, ľudská myseľ a ľudská pamäť? O koľko rýchlejšie by si mohol rozprávať anglicky, ak by si sa najprv naučil, ako sa učiť a mohol sa potom učil angličtinu intenzívnejšie a dlhšie vždy, keď si k nej sadneš. Ako veľmi by ti mohlo pomôcť, keby si mal systém na učenie angličtiny, ktorý ťa vezme z bodu, kde sa nachádzaš a vždy ti poradí, ako máš postupovať ďalej v súlade s princípmi pamäte? Zisti viac o tom, ako ti vie toto všetko zabezpečiť Online kurz AngličtinaRýchlo, ktorý som postavil na pamäťových techníkách, modernej technológií a princípoch pamäte. The post Ako mentálny slovník a mentálna gramatika pomáhajú v učení cudzích jazykov appeared first on Anglictinarychlo.sk.

prejsť na článok

Spoločné stretnutie deviatakov s predškolákmi.

Spoločné stretnutie deviatakov s predškolákmi. Pri príležitosti Európskeho dňa cudzích jazykov 2022 naši deviataci z jazykovej triedy počas troch dní navštívili malých predškolákov a zábavnou formou im predstavili cudzie jazyky, ktoré sa učia v našej šk

prejsť na článok

Európsky deň jazykov - 26.9.

Európsky deň jazykov - 26.9.Európsky deň jazykov bol vyhlásený v roku 2001 a je organizovaný Radou Európy a Európskou komisiou. Deň je oslavou jazykovej rôznorodosti členských krajín, ktoré tvoria súčasť bohatého kultúrneho dedičstva a tradícií.My sme tie

prejsť na článok

PREMIUM IMPLEMENTATION PARTNER 4ME

Na medzinárodnej konferencií 4me Connect 2022, ktorá sa konala v Rotterdame koncom mája 2022 boli slávnostne predstavené spoločnosti, ktoré sa stali Premium Implementation Partner 2022. Medzi týmito spoločnosťami je aj naša spoločnosť OMNICOM, ktorá toto

prejsť na článok

Začiatok školského roka

Vážení rodičia, milí žiaci! Začiatok školského roka bude 2. septembra 2020 o 9.00 hod. Z dôvodu šírenia koronavírusu je potrebné dodržiavať protiepidemické opatrenia a odporúčania, preto otvoríme školský rok v triedach: 1.U – učebňa technológie, 2.U

prejsť na článok

Môžete sa stať Budhom

V tomto živote si môžete vybrať, či sa stanete expertom alebo budete nevedieť a stanete sa Buddhom. To nás opäť privádza k praxi. Nezáleží na tom, čo každý hovorí, a nezáleží na tom, ako sa dá všetko dobre vysvetliť, nakoniec je to všetko na vás. Úžasnou

prejsť na článok