Ako by mohlo vyzerať centrum Bratislavy?

Obyvatelia, susedia, podnikatelia, ale i zástupcovia magistrátu sa na spoločnom susedskom stretnutí rozprávali o tom, ako by mala a mohla vyzerať Mickiewiczova ulica. Mickiewička, ako domáci bežne nazývajú Mickiewiczovu ulicu, tvorí prirodzené pešie pokračovanie korza Obchodnej ulice. Túto úlohu však nemôže plniť kvôli extrémne rušnej doprave. Krátkou 300-metrovou ulicou denne prejde okolo päťtisíc áut, v dopravnej špičke je to vyše 800 áut za hodinu. Ulica slúži najmä ako tranzitná, až 90 percent dopravy tvoria automobily. Doprava bola jednou z tém susedského stretnutia v podniku Satori Stage, ktorý sa rovnako nachádza na Mickiewiczovej. Organizovali sme ho spolu s občianskym združením Punkt a priniesli sme výsledky nedávnej výskumnej štúdie o Mickiewiczovej. Tá sa zamerala na mapovanie kvality života susedstva a zisťovala, ako sa na tejto ulici žije, podniká a kto ju navštevuje. Výsledky mapovania odprezentovala analytička Milota Sidorová:  „Mickiewiczova ulica v súčasnosti poskytuje relatívne málo miest pre zastavenie alebo pobyt. Nedá sa povedať, že by bola príjemnou ulicou, ktorou sa chcem prejsť. Keď sa povie Mickiewiczova, človeku hneď napadnú zápchy a autá, ľudia sa jej radšej vyhýbajú.  Pokiaľ by sa zmenili fyzické dimenzie ulice, zväčšil priestor chodníkov a podporil peší pohyb, ulica by mohla poskytnúť príjemnejšie prostredie.“ Na stretnutí nechýbali ani zástupcovia spoločnosti ITB Development. Ulicou sme sa začali zaoberať pred tromi rokmi, podrobne sme ju zanalyzovali a vypracovali dopravnú štúdiu, z ktorej vyšli odporúčania k zrušeniu a presmerovaniu dopravy, rozšíreniu priestoru pre chodcov a spomaleniu života na ulici. „Hlavným cieľom iniciatívy je prepojenie Starého a Nového mesta, ktoré sú momentálne odrezané tranzitujúcimi automobilmi a nevyužívajú svoj potenciál. Radi by sme videli, ako sa dá pešo nerušene prejsť zo Starého mesta, cez Obchodnú, Mickiewiczovu, Trnavské mýto, Vajnorskú až ku Kuchajde cez krásny mestský bulvár plný kaviarní, reštaurácií, obchodov. Premávka na Mickiewiczovej bola naposledy odstavená na jeseň 2017 počas rekonštrukcie električkovej trate na Špitálskej a doprava neskolabovala, práve naopak. Presunula sa inam,“ hovorí architekt a autor dopravnej štúdie Tomáš Šebo z ITB Development.  Mickiewičkou denne prejde 1500 ľudí, najviac počas obeda. Aj v tomto čase však ulici dominujú autá, celkovo 53,7%. Chodcov sa premiestni 43,5% a cyklistov je zanedbateľné množstvo, len takmer 3 percentá. Na susedskom stretnutí sa debatovalo aj o netradičnej pouličnej konferencii WhatCity? na Mickiewičke, kvôli ktorej 19. mája 2018 túto ulicu na jeden deň uzatvoria pre všetku dopravu. Cieľom konferencie je ukázať, ako by mohla Mickiewiczova ulica naozaj vyzerať. Hlavnou predstavou sú ľudia namiesto áut. WhatCity? bude otvorená pre všetkých, zúčastnia sa domáci obyvatelia, ale aj pozvaní odborníci na dopravu z Holandska, či New Yorku.  „Táto prehliadaná časť mestského centra má ohromný potenciál na zmenu. Lenže podobná zmena nutne ovplyvní fungovanie okolia a preto sa z nej stáva politická téma. Aby sa jej regionálni politici venovali, musíme ukázať, ako by vyzeral výsledok a vyvolať celospoločenský dopyt po zmene,“ hovorí Illah van Oijen z Punktu. Tomáš Šebo dodáva, že Staré mesto aj magistrát sú tomuto projektu naklonení. Podobný bulvár ako na Mickiewiczovej by podľa neho mohol neskôr vzniknúť aj na Štefánikovej ulici. Mickiewiczova zároveň nie je jediným miestom, kde vznikajú takéto nápady. Iniciatíva Green Foundation sa sústredí na susedné Kollárovo námestie, ktorým rovnako denne prejdú tisícky áut. Viac o konferencii WhatCity? na Mickiewičke sa dozviete na stránkach whatcity.sk a na sociálnych sieťach Punkt o.z a ITB Development. The post Ako by mohlo vyzerať centrum Bratislavy? appeared first on Mesto na úrovni.

prejsť na článok

Ako mi to mohlo?

Ako mi to mohlo na rozum prísť, rozmýšľať o tom, po ktorej ceste ísť?

prejsť na článok

High-tech podprsenka Truelove - podprsenka pre mladé dievčatá - panny

Predstavte si horúcu jednu noc :  šaty zhadzuje z Vás všetko je v plnom prúde , ale zrazu je po všetkom, pretože podprsenka proste nechce otvoriť.  Nie, pretože ho nemiluješ ... -O Tak by to mohlo vyzerať u niektorých Japoncov v budúcnosti. Tech

prejsť na článok

Maľba dominánt Bratislavy na vstupných schodoch

Pomaľovať úzky priestor schodiska je vždy výzva na realizáciu. Aký návrh vymyslieť tak aby bol čitateľný aj z odstupu pól metra? Štylizácia maľby bola úmyselne zvolená vo vektorovom prevedení. Tu dominujú plochy s ostrým ohraničením a farebné odtiene sive

prejsť na článok

2004

Nadstavba a stavebné úpravy traktu B, C, Floriánska 19, Košice projekt pre realizáciu Prestavba prevádzkovej budovy firmy Creamer – projekt pre realizáciu Centrum pre motoristov, Tempus Bavaria s.r.o., Košice – pre stavebné povolenie Centrum pre motorist

prejsť na článok

NAUTILUS je odteraz 5-hviezdičkové potápačské centrum PADI

Máme poriadny dôvod na oslavu: NAUTILUS je odteraz päťhviezdičkové potápačské centrum PADI. Päťhviezdičkové potápačské centrá PADI sú moderné potápačské obchody, ktoré poskytujú celý rad vzdelávacích programov PADI v oblasti potápania, výberu vybaveni

prejsť na článok