Aké najčastejšie chyby robia slovenské firmy a startupy

esko a Slovensko vznikli ako samostatn krajiny pred dvadsiatimi dvomi rokmi, spolon ch znakov ale maj st le vea. Vn maj toto rozdelenie republiky napr klad udia v biznise? Nie, odpoved r chlo a r zne napr klad Jan Tauber pracuj ci ako managing partner vo fonde rozvojov ho kapit lu Genesis Capital. Tento fond od roku 1999 investoval do mal ch a stredn ch podnikov na oboch stran ch b val ho esko-Slovenska u viac ako sto mili nov eur. Na Slovensku m te euro a n fond je denominovan v eur ch, o je urit v hoda. esko m zas v iu hist riu spracovatesk ho priemyslu, menuje po chv li prem ania aspo nejak rozdiely J. Tauber. Podnikanie je ale poda jeho slov v oboch krajin ch rovnak a mal a stredn podniky, i u esk , alebo slovensk , robia tie ist chyby. Podobne ako on to vid mnoho al ch ud venuj cich sa investovaniu, podpore podnikatesk ho prostredia alebo podpore startupov. Redakcia TREND.sk oslovila viacer ch odborn kov z odboru z eskej republiky aj zo Slovenska. Pre tajte si postrehy, ak poda nich chyby robia firmy a startupy pri podnikan a jeho rozbiehan . Viktor Mikul ek CEO v spolonosti Launcher skupina podnikateov a investorov venuj cich sa podpore startupov ast chybu vid me v slabej sebaprezent cii a schopnosti pred va tak my lienku, ako aj samostatn produkt. Vo v eobecnosti plat , e v tomto regi ne je jednoduch ie nieo vytvori a naprogramova, ako to potom preda, hovor . Dod va pritom, e t to situ cia plat najm pre zahranin trhy, kde sa probl m zn sobuje nedostatkom sk senost , referencii, partnerov, znalosti z kazn kov a pecif k lok lneho trhu, v neposlednom rade aj jazykov. Pri zakladan firmy sa asto robia chyby u pri zostavovan samotn ho t mu, pr padne v bere partnerov. Budovanie spolonosti a biznisu je vemi dynamick proces, do ktor ho udia vstupuj s r znou motiv ciou, ktor sa asom men . To sa niekedy ako manauje a napr va, ak je to od zaiatku nastaven nespr vne, mysl si. Vo v eobecnosti sa potom poda neho mnoh m lok lnym startupom vyt ka absencia glob lnych amb ci . Vid tie nedostaton zameranie sa na spr vne ciele a biznis, slab v dr a nedostatok sk senost . Pri zakladan startupu si treba uvedomi, e je to v prvom rade drina a treba by pripraven obetova vea osobn ho silia a asu, dod va. Jan Tauber Managing partner vo venture capital spolonosti Genesis Capital Z kladn m probl mom je preda sa. M ete ma o podnikan pekn predstavy. Ale na re lnu predstavu potrebujete detailn znalos trhu a mus te vedie, komu a kam presne pred vate, hovor . Dod va pritom, e podnikatelia s asto zl mi obchodn kmi s pr li malou podporou obchodu a marketingu. Podceuj tak na e firmy trh, na ktorom p sobia? Nie je to podceovanie. Proste to neodhadn , mysl si. Pri v bere, do ktor ch firiem bude fond investova, si okrem potenci lu rastu v oblasti trieb a ziskovosti v ma hlavne ich manament. Dobr manament je z klad. pln z klad, tvrd . V pr pade, e sa po investovan do spolonosti uk u riadiaci udia ako nedostaton , je potrebn manament o najsk r vymeni. Petr Biskup V spolonosti IBM m na starosti vytv ranie spolupr ce so startupmi zo Slovenskej a eskej republiky Najz kladnej ou chybou je marketingov anal za a anal za trhu, hovor . Potrebn je viac sa zam a nad t m, i u tu nejak trh existuje, alebo ho ja vytv ram. V druhom pr pade je cesta zloitej ia a tie investori sa na v s bud pozera cez prsty, kv li riziku. Snom P. Bikupa je vybudova z esko-Slovenska al ie Silicon Valley. Potenci l poda neho na e firmy maj , rovnako tak aj dobr a inovat vne n pady. asto v ak nepoznaj svojich z kazn kov. Nevedia presne, koho chc oslovi. To nie je len probl m startupov, ale aj vek ch korpor ci . Kto je pre ma koncov m z kazn kom a ako ho pl nujem oslovi?, je ot zka, ktor by si mali podnikatelia medzi prv mi. Urite by som odpor al kad mu startupistovi, aby nenech val v etko na seba, nerobil one man show. Ke som introvert, nikdy nebudem robi vynikaj ce prezent cie. Investorov by som tak nikdy nepresvedil a rad ej d m nejak mal percent vo firme niekomu, kto to vie. One man show je cesta do pekiel, hovor . Andrej Kiska Fond Credo Ventures investuj ci do mlad ch firiem s glob lnym potenci lom v regi ne strednej Eur py al ou z d leitej ch vec , nad ktor mi by mali mlad firmy rozm a, je re lne vyuitie ich produktu. Najpodstatnej ie je, aby produkt a startup rie ili re lny probl m, ktor udia pociuj , povedal v rozhovore pre TREND. Ke sa r no zobud m a poviem si, e zalo m startup, ktor bude rozv a boxerky po Bratislave, mus m sa zamyslie: Maj chlapi v Bratislave m lo boxeriek? Mus m ich rozn a domov, s pr li leniv nakupova? m lep ie zakladate pozn prostredie, t m je v ia anca, e rie i konkr tny probl m, ktor pociuje nielen on, ale aj udia v zahrani , mysl si. Potrebu dostaton ch znalost trhu z pohadu potrieb potenci lnych z kazn kov dopluje aj marketing konkr tne ot zka, ako ich oslovi. Mnohokr t startupy nemaj premyslen , ako chc produkt na trh dosta, hovor alej. T to situ cia nemus by tak vek probl m, jadro firmy mus by schopn vyv ja produkt. asto na predaj nie je hlavn t m ani kompetentn a mus si naja kvalitn ch obchodn kov so sk senosami, mysl si A. Kiska. Origin l l nku: STARTITUP The post Aké najčastejšie chyby robia slovenské firmy a startupy appeared first on Launcher.

prejsť na článok

Michal Kuchta

Managing partner, Row & Slide s.r.o. Michal sa špecializuje na branding, obsahový marketing a storytelling. Ako marketingový manažér zabezpečoval marketing pre korporátnych klientov i úspešné startupy. Th

prejsť na článok

Doba značky

Pochopenie významu značky a jej budovanie pomocou cenovo dostupných nástrojov, akými sú sociálne siete, je historickou príležitosťou pre menšie firmy.    Mali by sme sa o značke všetci vzdelať o niečo viac, ona je trochu taká mlhavá a v našich konči

prejsť na článok

Rusko núti odchádzajúce zahraničné firmy prispieť do rozpočtu

Západné firmy, ktoré sa pre konflikt na Ukrajine rozhodli odísť z Ruska, sú už pritom nútené predávať tamojšie prevádzky s obrovskými zľavami

prejsť na článok

Súťaž pre inovátorov a startupy zo Slovenska

Spoločnosť BASF, najväčšia chemická spoločnosť na svete a líder v oblasti výskumu a vývoja, opätovne dáva šancu startupom a inovátorom z 11 krajín strednej a juhovýchodnej Európy, vrátane Slovenska, zapojiť sa do súťaže BASF Innovation Hub. Účasť je bezpl

prejsť na článok

Ako vybrať poistný produkt životného poistenia, tak aby ste ušetrili I.

Zorientovať sa medzi ponukami jednotlivých poistovní je veľmi tažké. Poisťovne ich robia zámerne tak, aby ich laik nedokázal porovnať. Ten kto to dokáže je snáď iba poistný matematik. Preto na trhu pôsobia inštitucie, ktoré robia túto službu pre klienta(s

prejsť na článok